Lada 110 HB 2006-malli

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
sandberg.patrik

Lada 110 HB 2006-malli

Viesti Kirjoittaja sandberg.patrik »

Delta-autosta saisi kysyisen Ladan viiden vuoden takuulla ja kivaan hintaan, 8V 10990 € tai 16V 11490 €. Ajattelin ehkä ostaa tälläisen auton, Ladaan kun olen aina luottanut, mutta, ajattelin vielä tässä kysyä että onko hyviä/huonoja kokemuksia näistä uusista ladoista? Todennäköisesti yhtä luotettava talvisin jne? Kiitos etukäteen!! :D
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

uusi malli

Viesti Kirjoittaja kv60 »

Vanhaan 110 hb malliin eroja. Ohjaustehostin, kevyempi kääntää, uutukaistaan hiljaisempi tuo 16 v kuin 8 v (tai sitten kuuloni huonontunut). Sisustuksessa penkit ehkä päällisen osalta tukevampaa kuin 2001 malli. Alkuperäiset Venäjän renkaat (kesäkumit) ei parhaasta päästä. Eli jos mahdollista, ota jollain muulla rengasmerkillä. Venäjän renkaat tärrää (tasapainoitettu, kait vielä jotain selkäheittoa) No takuu on voimassa. Mutta ajelee niillä matalammassa vauhdissa :P .
Muita kokemuksia ei vielä voi kertoa, kun niin uutukainen.
sandberg.patrik

Kestääkö ajaa?

Viesti Kirjoittaja sandberg.patrik »

kuinka pitkälle Ladalla pääsee? Jos sanotaan että esim hyvällä bensa-autolla pääsee tuollainen 400 000 km, niin onko kokemuksia mihin lukemaan ladalla yltyy?
Ajattelin vain ku valtaosa netissä myydyillä ladoilla on ajettu alle 100 000km... :roll:
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

takavetoja on 750 tkm mutta kuitenkin mittarihan nollaantuu aina sadantuhannen kohdalla
samaroita on tuolla puolenmiljoonan kohdilla
ja satakymppejä noin. 300 ajettuja ja ovat vieläkin ajossa ( myyty vasta niin vähän aikaa ettei ole enempää keritty ajaa)
ja kaikki nämä suomi autoja
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ja Ladan moottori on todella hyvistä luista tehty - materiaalista ja laadusta tinkimättä - vähän niinkuin tuolla Maranellossakin. :wink:

Itselle ei äkkiseltään tule mieleen kuin Kimi Räikkönen, joka on pystynyt polttamaan Ladan koneita - taitaa muuten alkaa Ferrarinkin koneet paukkumaan.. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Huollostahan se kiinni on..
Kyllähän melkein millä tahansa autolla voi ajaa miljoona kilometriä jos osia vaihdetaan sitä mukaan kun niitä hajoaa rahoista välittämättä..

Ehkä 200tkm on realistinen lukema samaralle, satakympille ehkä enempi.
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

rotsille ei sitten kannata autoa myydä jos 200tkm hajottaa
normaali perus huolto ja pesut että kori pysyy kunnossa niin varmasti kestää yli 200

vai perustuuko väitteesi vankkaan peltoautokokemukseen??
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Minulla olleella Samaralla oli ajettu 230 tkm kun se poistui lähipiiristä, siinä vaiheessa koneeseen ei ollut koskettu millään tavoin. Parikin 250 tkm ajettua Satakymppiä tiedän myös ihan ensikädeltä. Entiseen omaan autooni ensimmäinen 100 000 vain paransi kulkua.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Mitä olen kuullut Pietarin tutultani, että 300 000 km menee "helposti". Huoltojahan ei saa unohtaa ja välttää ylenpalttista rasitusta; niin silloin on matkan teko warmempaa.

107 000 km samarassa, ja veto senkun paranoo. Yksi venttiilinjousi on vaihdettu kesällä ja yksi kpl startti vuosi sitten.

Ladassa on yksi ominaisuus yli muiden. Mikäli korjaustarve yllättää, saa osia kohtuuhintaan; kiitos suuren itänaapurimme läheisyyden.
Vastaa Viestiin