Ruisku asennettu,mutta ei ota kierroksia?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
veikko_m_

Ruisku asennettu,mutta ei ota kierroksia?

Viesti Kirjoittaja veikko_m_ »

Joo eli on tuollanen 2105 lada josta 1.5 kilahti joten laitoin 1.7 ruiskun sinne,mutta ei millään meinaa toimia...Kaikki johdot on kiinni kyllä ja lähtee käyntiin, pystyy myös ajaa hyvinkin...Mutta mulla ei oo sitä vedenlämpötila tunnistinta ollenkaan kiinni :roll: ,koska sitä ei mulla oo...Laitoin siihen vaan hyppylangan ja heti asettui tyhjäkäyntikin kohdalleen :wink: ...Joten voisiko se olla tos se vika :?: ...

Niin tosiaan kun kaasua painaa niin toimii 1/4 osa kaasusta hyvin sen jälkeen nykii ja mooaaa..Paikallaan kun painaa kaasun pohjaan se lähtee kiertämään hyvin ja jossain 4000 ja 5000 kohalla rajoittuu hetkeksi sen jälkeen rupee huutaan kuolemaa :?:
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Voi hyvinkin olla vaan tuosta anturin puuttumisesta kiinni. Antaa liian laihan seoksen koska ohjainlaite kuvittelee koneen olevan kuumana. Pistoke irti taas pitäisi olla seos rikkaalla.

Kokeilepa laittaa vastusalueeltaan sopiva potentiometri anturin paikalle ja säätää käsin moottorinlämmön mukaan jos ei huvita sopivaa anturia ostaa..
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Kätevää!
Sisälle kojetauluun säätövastus josta voi kääntää lämpötilaa kohdalleen miten nyt sattuu mittaria tulkitsemaan! :D

Taidan tehdä itselle saman systeemin.

Taidan tehdä myös koneen (mittarille) lämpötilatunnistimen säädettäväksi. Olisi kätevää heti käynnistyksen jälkeen kääntää lämpötila normaaliin. Alkaisi lämpiämään auto nopeammin.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
veikko_m_

Viesti Kirjoittaja veikko_m_ »

No joo mä kans suunnittelin sitä.Pitäis käydä ostamassa jostakin...Sais käydä projekti ladalla leimalla hetikun se on maalattu! :roll:
veikko_m_

Viesti Kirjoittaja veikko_m_ »

Hain siihen Bossin anturin joka peräisin opelin saman tyylisestä ruiskusta paremmin toimii mutta ei kovin hyvin..Ainavaan sama oire ei löydy voimaa ylhäältä ja kierrokset jää kesken pahoin :roll:
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Onkohan tuo ruiskukone toiminut ennen ?

Miten polttoaineen syöttö on hoidettu?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Onko siinä puhdas bensafiltteri? Tukkonen filtteri on tuntunu aiheuttavan kaikenlaista menohalujen puutumista ruiskuladoissa.

Vähän epätodennäköistä, mut mahdollista :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Panu__
Viestit: 106
Liittynyt: 4.10.2005 22:46
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja Panu__ »

rotsi4 kirjoitti:Onkohan tuo ruiskukone toiminut ennen ?

Miten polttoaineen syöttö on hoidettu?
on toiminut .. on kaverilla ennnen ollut
Lujaa Lada Laatua

lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
veikko_m_

Viesti Kirjoittaja veikko_m_ »

On se kone joo toiminut niinkuin panu sanoikin jo...

Bensafiltteri pitää seuraavaksi sitten vaihtaa,ja bensaahan se saa 1700in omallla sähköisellä bensa pumpulla :roll:

Voiko se laatikon kyljessä oleva anturi vaikutttaa asiaan? siinä on kolme piuhaa ja ne värit vaihtuu matkalla.Yksi piuha oli muistaakseni sama johtosarjassa että anturin piuhoissa ja se oli muistaakseni ruskea? sitten ne kaksi muuta onkin laitettu ihan mielen mukaan...vaikka kyllä koitettiin muuttaa niiden kahden piuhan paikkoja mut ei auttanu :? ..Ehkä se jäi muistiin boksiin se vika?miten ne vikakoodit sais luettua,kun ei oo edes sitä "chek engine" valoa?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Saahan ne vikakoodit luettua kunhan vaan se diagnostiikkapistoke löytyy. Kattelin tosta värillisestä GM:n kaaviokuvasta, että CE-valolle tulee ohjaus ruiskun ohjausboksin keskimmäisen liittimen kolmannesta nastasta (A5). Siitä lähtee mustavalkoinen johdin suoraan CE-valolle. Valolta lähtee toinen johto virtalukolle nastaan 15. Eli tolle välille vois koittaa alkuun vaikka yleismittarin kytkeä. Virrat päällä pitäs tulla jännite. Kun laitat koneen tulille, niin jännite pitäs hävitä. Jos ei niin, niin vikakoodien luku ihan normaaliin tapaan.

http://www.ladaniva.co.uk/lada/colour.pdf Tosta löytyy sivulta 27 toi kaavio. On tosin Nivaan, mutta ei sillä pitäisi olla merkitystä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin