Latauksessa vikaa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
mujunju

Latauksessa vikaa

Viesti Kirjoittaja mujunju »

Missähän mahtais olla Samarassa vikaa, kun latausvalo palaa, mittarin mukaan lataus ok. Laturissa hiilet ok.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Samarasta nyt en tiiä mutta ainakin 1200L mallissa mulla oli tuollanen vika että valo paloi vaikka latauksessa ei ollu häikkää... Kyseessä oli silloin yks johto mikä oli irronnut yhestä releestä. Ja oli muistaakseni keltainen se johto... Mutta kannattaa katella että siellä on kaikki johdot paikoillaan.
arnagath

Viesti Kirjoittaja arnagath »

samoin mulla oli 1500S mallissa sama vika.latausvalo paloi himmeästi kokoajan.kirkastui ainoastaan tyhjäkäynnillä kun kierrokset tippui.
hiilet oli ok.laturi oli ok.akku oli uusi.laturin hihna oli uusi ja kireällä.vikaa ei koskaan saatu selvitettyä :?
uZu

Viesti Kirjoittaja uZu »

arnagath kirjoitti:samoin mulla oli 1500S mallissa sama vika.latausvalo paloi himmeästi kokoajan.kirkastui ainoastaan tyhjäkäynnillä kun kierrokset tippui.
hiilet oli ok.laturi oli ok.akku oli uusi.laturin hihna oli uusi ja kireällä.vikaa ei koskaan saatu selvitettyä :?
Vaihdoin jännitteensäätimen ja mulle ilmestyi sama vika/ominaisuus. Tosin se ei tyhjäkäynnilläkään selvästi kirkastu vaan lataa ihan iloisesti.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ei kannata ottaa asiasta stressiä.Minulla paloi Samarassa tyhjäkäynnillä laturin valo himmeästi koko auton omistuksen ajan.Muistaakseni joku vanhoilla Lada sivuilla kysyi asiaa ja ne kuulema johtuvat laturin diodeista,jotka hieman päästävät läpi.Kysymyksessä on siis ominaisuus,vaikka hölmö sellainen.
zappa

Viesti Kirjoittaja zappa »

Samara 1,5i -00 ja sama vika, että latausvalo paloi koko ajan.
Ekana tietysti katoin akun ja kaapelit ja ne oli kunnossa. Kun vetäsee laturin herätejohdon irti laturista, niin popan valo himmenee, kuten pitääkin. Laturi mittattiin myös penkissä, mutta laturin diodisilta oli kunnossa.

Tutkin juttua ja hyvin suurella todennäköisyydellä vika on mittaristossa eli
mittarin ledi on paska, joka ei toiminut niikun pitäisi kun virtalukon jännite ja laturin jännite menivät ko. ledin läpi joten maadoitusta ei tapahtunut
vaan poppa jäi palaan.
Vastaa Viestiin