Palatkaamme taas kaasarin vaihtoon..

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
viisyliysi

Palatkaamme taas kaasarin vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja viisyliysi »

Autoni on lada 2105(3) 1.5 kat. Auto on vaan harjoitus periaatteella tuunattavana. Katti on pois. Ja laitan kaasarin tosta 1200 l -87 joka on daaz 2105- 1107010.

Mitä teen AFR-boksille?? Riittääkö että otan vain piuhat irti?

Entäs alipaine letkut? Mitä teen ylimääräisille? Niitä on huomattavasti enemmän Axtekissa kuin daazissa! Mitkä on tarpeellisia ja mihin pistän ne kiinni?

Entä kaasarin lämmitys letkut? Daazissa on vain imusarjassa, mut Axtekissa on sekä imusarjassa, että kaasarissa joku kierto juttu. Ajattelin että yhdistän vain päät jotka menee axtekin sisään-ja ulostuloon! Ja sit siinäkin on joku alipaine letku, annanko vain olla??
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Revi kaikki muut letkut pois ja tuki imusarjasta lähtev puoliskot tukkoon lukuun ottamatta virranjakajan alipaine säädintä, sen afr poksin voi nakata sen jälkeen pois tai pistää myyntiin. Automaatti ryypyn vesiletkut vain yhteen.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mitenkähän se sytytys, mä en nyt muista ihan äkkiä oliko kärjetön sytytys yhteydessä siihen afr:n muutenkin kuin puolan kautta. eli toimiiko sytkä jos vaan irrottaa johtoja. Tietysti jos vaihtaa kärjellisen jakajan ja heittää ne kärjettömän piuhatkin menemään niin ei mitään hätää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Ei se kärjetönsytkä mitään afr-boksia tartte.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
viisyliysi

Viesti Kirjoittaja viisyliysi »

Kiitooos!!!!!! Paljoooooon!!!!!!!! Täytyys kokeilla viikonloppuna jos ehtii saisko vehkeen pelaa!!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:Ei se kärjetönsytkä mitään afr-boksia tartte.
niin eihän se tartte, mutta ehkä jos se ne on kytkettynä jotenkin toisiinsa ja nyppäsee vaan AFR:n menee niiin kärjettömän ohjaus sekois. Eli silloin pitäisi kärjetön kytkeä uusiksi, mutta enpä vieläkään jaksanu katsoa onko AFR ja sytytys tekemisissä keskenään noissa katti malleissa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Ei ole kärjetön mitenkään yhteydessä AFR-laatikkoon.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
viisyliysi

Viesti Kirjoittaja viisyliysi »

Hei tuota vielä semmoista, että mitä teen niille parille "bensa" letkulle mitkä meni axtecin kylkee siihen tuulilasin puolelle?? Yks niistä tulee sieltä öljytikun vierestä, toinen alipaine pumpusta(siitä isosta) ja kolmas sieltä jostain alta!!! vedänkö niitä yhteen vai mitä? vitsi ku on aloittelija tietämätön...
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Et tee niille mitään annat olla irrallaan. Kaikki letkut axtecista irti ja vanhempi kaasari tilalle. Alipaineletku virranjakajan kellolle kaasuläpän yläpuolelta, alipaineletku kaasarin tyhjäkäynnille imusarjasta(tyhjäkäynnin säätöruuvin viereinen letkunpaikka) muita letkuja ei pitäisi tarvita ylimääräiset letkulähdöt pitää tukkia kaasarista.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Bensaletku kannattais kytkee kaasariin, muuten ei taida auto kulkea lainkaan. Jos kulkee, tulee sinusta rikas.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin