Palatkaamme taas kaasarin vaihtoon..
Palatkaamme taas kaasarin vaihtoon..
Autoni on lada 2105(3) 1.5 kat. Auto on vaan harjoitus periaatteella tuunattavana. Katti on pois. Ja laitan kaasarin tosta 1200 l -87 joka on daaz 2105- 1107010.
Mitä teen AFR-boksille?? Riittääkö että otan vain piuhat irti?
Entäs alipaine letkut? Mitä teen ylimääräisille? Niitä on huomattavasti enemmän Axtekissa kuin daazissa! Mitkä on tarpeellisia ja mihin pistän ne kiinni?
Entä kaasarin lämmitys letkut? Daazissa on vain imusarjassa, mut Axtekissa on sekä imusarjassa, että kaasarissa joku kierto juttu. Ajattelin että yhdistän vain päät jotka menee axtekin sisään-ja ulostuloon! Ja sit siinäkin on joku alipaine letku, annanko vain olla??
Mitä teen AFR-boksille?? Riittääkö että otan vain piuhat irti?
Entäs alipaine letkut? Mitä teen ylimääräisille? Niitä on huomattavasti enemmän Axtekissa kuin daazissa! Mitkä on tarpeellisia ja mihin pistän ne kiinni?
Entä kaasarin lämmitys letkut? Daazissa on vain imusarjassa, mut Axtekissa on sekä imusarjassa, että kaasarissa joku kierto juttu. Ajattelin että yhdistän vain päät jotka menee axtekin sisään-ja ulostuloon! Ja sit siinäkin on joku alipaine letku, annanko vain olla??
Revi kaikki muut letkut pois ja tuki imusarjasta lähtev puoliskot tukkoon lukuun ottamatta virranjakajan alipaine säädintä, sen afr poksin voi nakata sen jälkeen pois tai pistää myyntiin. Automaatti ryypyn vesiletkut vain yhteen.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
mitenkähän se sytytys, mä en nyt muista ihan äkkiä oliko kärjetön sytytys yhteydessä siihen afr:n muutenkin kuin puolan kautta. eli toimiiko sytkä jos vaan irrottaa johtoja. Tietysti jos vaihtaa kärjellisen jakajan ja heittää ne kärjettömän piuhatkin menemään niin ei mitään hätää.

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
niin eihän se tartte, mutta ehkä jos se ne on kytkettynä jotenkin toisiinsa ja nyppäsee vaan AFR:n menee niiin kärjettömän ohjaus sekois. Eli silloin pitäisi kärjetön kytkeä uusiksi, mutta enpä vieläkään jaksanu katsoa onko AFR ja sytytys tekemisissä keskenään noissa katti malleissa.veli alexei kirjoitti:Ei se kärjetönsytkä mitään afr-boksia tartte.

Hei tuota vielä semmoista, että mitä teen niille parille "bensa" letkulle mitkä meni axtecin kylkee siihen tuulilasin puolelle?? Yks niistä tulee sieltä öljytikun vierestä, toinen alipaine pumpusta(siitä isosta) ja kolmas sieltä jostain alta!!! vedänkö niitä yhteen vai mitä? vitsi ku on aloittelija tietämätön...
Et tee niille mitään annat olla irrallaan. Kaikki letkut axtecista irti ja vanhempi kaasari tilalle. Alipaineletku virranjakajan kellolle kaasuläpän yläpuolelta, alipaineletku kaasarin tyhjäkäynnille imusarjasta(tyhjäkäynnin säätöruuvin viereinen letkunpaikka) muita letkuja ei pitäisi tarvita ylimääräiset letkulähdöt pitää tukkia kaasarista.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee