2107 kattiversoin kaasarin probleemi?
2107 kattiversoin kaasarin probleemi?
Muutama päivä sitten kyselin neuvoja kaasarin tulvimiseen.
Tänään homman korjasin.
Yritin ostaa D-Autosta vain neulaventtiilin.
Myivät koko korjaussarjan, myivät ensin väärän 2105 sellaisen.
Yksikään osa ei käynyt.
Seuraava paketti oli 2108:n korjaussarja.
Siitä kävi vain tiiviste. Neulaventtiili olisi sopinut, mutta oli valmiiksi rikki.
Eli jousikuormitettu kuula ventiilin päässä ei liikkunut.
Puhallettiin vanhaa neulaventtiiliä paineilmalla, se oli ok.
Laitettiin se uudelleen paikalle, puhdistettiin kaasarin "bensakupit".
Ja ei muuta kuin Laatokka tulille, pelasi hyvin, eikä kaasari enää kyynelehtinyt. Liekö joku roska?
Paikallinen D-Auton puolikokenut kaveri sanoi: ei tuohon mokomaan KAT-Axtekkiin saa mitään osia, tokko koko vekotintakaan enää?
Tässäkö ollaan, pois käsistä, vai mitä?
Lisätietoja kaipaillen? Pannaanko peli myyntiin, vai?
Tänään homman korjasin.
Yritin ostaa D-Autosta vain neulaventtiilin.
Myivät koko korjaussarjan, myivät ensin väärän 2105 sellaisen.
Yksikään osa ei käynyt.
Seuraava paketti oli 2108:n korjaussarja.
Siitä kävi vain tiiviste. Neulaventtiili olisi sopinut, mutta oli valmiiksi rikki.
Eli jousikuormitettu kuula ventiilin päässä ei liikkunut.
Puhallettiin vanhaa neulaventtiiliä paineilmalla, se oli ok.
Laitettiin se uudelleen paikalle, puhdistettiin kaasarin "bensakupit".
Ja ei muuta kuin Laatokka tulille, pelasi hyvin, eikä kaasari enää kyynelehtinyt. Liekö joku roska?
Paikallinen D-Auton puolikokenut kaveri sanoi: ei tuohon mokomaan KAT-Axtekkiin saa mitään osia, tokko koko vekotintakaan enää?
Tässäkö ollaan, pois käsistä, vai mitä?
Lisätietoja kaipaillen? Pannaanko peli myyntiin, vai?
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
No jos se nyt toimii, niin mikset ajele?
Myyntiarvo axtec ladassa on noin 200-500 euroa, eli käyttöarvo on nyt parhaimmillaan, mikäli auto on muuten kuosissaan.
Ajelet autolla pari vuotta ja myyt sen sitten samaan hintaan kuin nyt siitä saisit
Huomaa, että axtec Lada toimii parhaimmillaan yleensä vain tyydyttävästi
. Tyhjäkäynti voi vaellella, nykimistä voi esiintyä, check engine saattaa vilkutella; eli ominaisuuksia riittää.
Myyntiarvo axtec ladassa on noin 200-500 euroa, eli käyttöarvo on nyt parhaimmillaan, mikäli auto on muuten kuosissaan.
Ajelet autolla pari vuotta ja myyt sen sitten samaan hintaan kuin nyt siitä saisit

Huomaa, että axtec Lada toimii parhaimmillaan yleensä vain tyydyttävästi

-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Misha
Vastine:
Nämä seikat puoltavat kantaani
- Ajoin vuoden axtec Samaralla; oli kuten sanoin
- Kirjoitukset axtec ongelmista täällä keskustelupalstalla
- Axtec kaasareita säätänyt entinen merkkikorjaamon työntekijä kertoi, että hän sai vain yhden axtecin pelaamaan hyvin; se on varmaan Sinun axtec
Kommentti oli, että ne olivat "kauheita"; siis ammattiihmisen kannalta.
Mutta siis jos axtec toimii, miksei sillä sitten ajele. Minä en aio todennäköisesti sellaista hankkia.
Vastine:
Nämä seikat puoltavat kantaani
- Ajoin vuoden axtec Samaralla; oli kuten sanoin
- Kirjoitukset axtec ongelmista täällä keskustelupalstalla
- Axtec kaasareita säätänyt entinen merkkikorjaamon työntekijä kertoi, että hän sai vain yhden axtecin pelaamaan hyvin; se on varmaan Sinun axtec

Mutta siis jos axtec toimii, miksei sillä sitten ajele. Minä en aio todennäköisesti sellaista hankkia.
Minäkin olen kaikki axtekit joita olen rakentanu niin saanut pelaamaan moitteettomasti, ilmeisesti kyseisellä merkkikorjaamolla ei ole tietoa/taitoa säätää niitä oikein. Myönnän että en tosin kovin monen kanssa ole toiminut alle 10 kappaletta siis.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Hintahan on aina ostajan ja myyjän välinen sopimus.
Jos samanikäistä ruiskusamaraa 1500i on myynnissä noin 1000 euron hintaluokkaan, ei silloin axtec voi olla kovinkaan paljon enempää.
Nelipisteruisku on toimintavarmuudeltaan ja laadultaan aivan eri sarjassa axtec järjestelmään verrattuna.
Samaran kone nelipisteruiskulla on todella hyvä "paketti". Polttoainetaloudellisuus on kohdallaan. Käyttöominaisuudet ovat hyvät; ei nyi eikä käyttäydy oudosti. 2002 joulukuusta olen ajanut 33 000 km kilometriä eikä ongelmia ole ollut.
Meni vähän ohi aiheesta...
Siis vielä: jos Sinulla on toimiva axtec Lada; aja sillä niin pitkään kuin se pelaa. Ovat nyt todella edullisia kilometrejä. Koskaan ei tiedä jos Delta Motor innostuu lähestymään Sinua edullisen tarjouksen kera. Silloin on tarjota hyvä ajokki vaihtoon.
Jos samanikäistä ruiskusamaraa 1500i on myynnissä noin 1000 euron hintaluokkaan, ei silloin axtec voi olla kovinkaan paljon enempää.
Nelipisteruisku on toimintavarmuudeltaan ja laadultaan aivan eri sarjassa axtec järjestelmään verrattuna.
Samaran kone nelipisteruiskulla on todella hyvä "paketti". Polttoainetaloudellisuus on kohdallaan. Käyttöominaisuudet ovat hyvät; ei nyi eikä käyttäydy oudosti. 2002 joulukuusta olen ajanut 33 000 km kilometriä eikä ongelmia ole ollut.
Meni vähän ohi aiheesta...
Siis vielä: jos Sinulla on toimiva axtec Lada; aja sillä niin pitkään kuin se pelaa. Ovat nyt todella edullisia kilometrejä. Koskaan ei tiedä jos Delta Motor innostuu lähestymään Sinua edullisen tarjouksen kera. Silloin on tarjota hyvä ajokki vaihtoon.
Täsmennykseksi vielä kaasarista
Kiitos viesteistä, esitin asian hiukan epäselvästi.
1992 2107:llani on ajettu vasta 105tuhatta.
Aion sillä körötellä vielä toisen mokoman, auto on nimittäin priimakunnossa kaikin puolin. Ei ruostetta, jne..
Mutta se kysymykseni oli seuraava:
Onko totta, että tuohon KAT-Axtekkiin EI saa mistään mitään osia?
Näin antoi paikallinen Deltan varaosajeppe ymmärtää.
Eli vastaisuuden varalle tietyt osat purkaamosta tai muualta, jos se on ainoa tie?
Eihän sitä toimivaa autoa kaiketi kannata hylätä esim. viallisen kohokammoin neulan, uimurin, kiihdytyspumpun kalvon tai muun vastaavan parin euron osan takia!
Jos joku tietää esim. paikan, josta korjaussarjapaketin saa, ostan se mielelläni kaappiin odottamaan "huonompia" aikoja.
Vielä yksi kysymys: kuis Viipuri, Tallinna? Eli onko rajan takana noita kattivekottimia, vai ovatko ne vain kotomainen kotkotus?
Laadukkaita kilometrejä kaikille tasapuolisesti!
1992 2107:llani on ajettu vasta 105tuhatta.
Aion sillä körötellä vielä toisen mokoman, auto on nimittäin priimakunnossa kaikin puolin. Ei ruostetta, jne..
Mutta se kysymykseni oli seuraava:
Onko totta, että tuohon KAT-Axtekkiin EI saa mistään mitään osia?
Näin antoi paikallinen Deltan varaosajeppe ymmärtää.
Eli vastaisuuden varalle tietyt osat purkaamosta tai muualta, jos se on ainoa tie?
Eihän sitä toimivaa autoa kaiketi kannata hylätä esim. viallisen kohokammoin neulan, uimurin, kiihdytyspumpun kalvon tai muun vastaavan parin euron osan takia!
Jos joku tietää esim. paikan, josta korjaussarjapaketin saa, ostan se mielelläni kaappiin odottamaan "huonompia" aikoja.
Vielä yksi kysymys: kuis Viipuri, Tallinna? Eli onko rajan takana noita kattivekottimia, vai ovatko ne vain kotomainen kotkotus?
Laadukkaita kilometrejä kaikille tasapuolisesti!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kyllä
Eikös vielä ole voimassa se jokin kuluttajasuojasäännös maahantuojan velvollisuudesta toimittaa osia 10vuotta sen jälkeen kun automalli on poistunut markkinoilta. 1996 myytiin viimeiset Axtec kattimallit joten pari vuotta pitäisi vielä saada.
Toisaalta perusrakenteeltaan kaasutin on sama Solex kuin Samaroissa on käytetty, joten juuri mekaaniset osat ja esim. koho ja sen tarvikkeet pitäisi olla saatavilla, koska venäjälläkin on vielä uusia kaasutin Samaroita. Ainoat osat jotka voi joskus olla kiven alla olisi kai noi sähköosat. Solenoidisuuttimet, AFR-boxit, tunnistimet. Ne kun on lähinnä kuuluneet vientimalleihin. Automaattiryyppy mekanismi on ollut venäjällä vielä myöhemmin käytössä mm. 110:n kaasutin malleissa ja taitaa nykyisellään olla Samara-2 sarjan kaasutin malleissakin.
Sehän tiedetään ettei Deltan huollossa paljoo Ladoja arvosteta, mutta kyllä itsekin vein kerran vanhempaa Ladaani kaasuttimen säätöön, kysyivät että onko kattimalli, silloin säätö kestää pidempään, mutta vanhempi menee ihan odottaessa ilman ajanvarausta.
Enemmän osia joten onhan se aina riskialttiimpi kuin perinteinen jossa vähemmän osia. Alipaineletkujakin on niin paljon että joku niistä kun vuotaa niin vaikuttaa jo käyntiin. Mutta tietysti silloin kun auto on itsellä pitkään ollut tietää mitä siihen on tehty ja on pitänyt siitä huolta, silloin varmasti voi luottaa axtekkiinkin. Toisaalta pitää muistaa että käyttöohjekirjan välissä oli (kuulemma) jo uutena huomautus siitä että käynti voi olla katkonaista ja epämääräistä johtuen saasteenalennus järjestelmästä. Tällä kai Konela sai käännytettyä takuuaikana valittajat takaisin koteihinsa?
Toisaalta perusrakenteeltaan kaasutin on sama Solex kuin Samaroissa on käytetty, joten juuri mekaaniset osat ja esim. koho ja sen tarvikkeet pitäisi olla saatavilla, koska venäjälläkin on vielä uusia kaasutin Samaroita. Ainoat osat jotka voi joskus olla kiven alla olisi kai noi sähköosat. Solenoidisuuttimet, AFR-boxit, tunnistimet. Ne kun on lähinnä kuuluneet vientimalleihin. Automaattiryyppy mekanismi on ollut venäjällä vielä myöhemmin käytössä mm. 110:n kaasutin malleissa ja taitaa nykyisellään olla Samara-2 sarjan kaasutin malleissakin.
Sehän tiedetään ettei Deltan huollossa paljoo Ladoja arvosteta, mutta kyllä itsekin vein kerran vanhempaa Ladaani kaasuttimen säätöön, kysyivät että onko kattimalli, silloin säätö kestää pidempään, mutta vanhempi menee ihan odottaessa ilman ajanvarausta.
Enemmän osia joten onhan se aina riskialttiimpi kuin perinteinen jossa vähemmän osia. Alipaineletkujakin on niin paljon että joku niistä kun vuotaa niin vaikuttaa jo käyntiin. Mutta tietysti silloin kun auto on itsellä pitkään ollut tietää mitä siihen on tehty ja on pitänyt siitä huolta, silloin varmasti voi luottaa axtekkiinkin. Toisaalta pitää muistaa että käyttöohjekirjan välissä oli (kuulemma) jo uutena huomautus siitä että käynti voi olla katkonaista ja epämääräistä johtuen saasteenalennus järjestelmästä. Tällä kai Konela sai käännytettyä takuuaikana valittajat takaisin koteihinsa?

No, mun axteekki, kun vaihdoin vanhan, jonkun amatöörin avaaman ja säätämän ELI JONKUN RIKKOMAN axteekin uuteen, alkoi auto toimia moitteettomasti. Itseasiassa ei mitään valittamista käynnissä tai missään.
Kuten olen aikasemminkin todennut, axteekissa taitaa vaan olla se ongelma, että tuo sana "kaasari" hämää kaikki tee-se-itse miehet säätämään niitä miten sattuu ja sitten luullaan että käynti takkuaa jne.
Voisi olla tuo amerikkalaisten suosima Electronic Fuel Injection vähän parempi ilmasu. Eli EFI.
Tyhjäkäynnin vaeltelu on hyvin vähäistä, check engineä ei tullut edes vanhan paskan kanssa.
Ja mitä korjaamiseen tulee, haluaisin nähdä kun joku korjaamon äijä alkaa kolvailemaan nykyautojen tai edes ladan sähköistä sytytysjärjestelmää kasaan. Nykyään irroitetaan aivot ja ostetaan uusi Kiinassa tehty tilalle.
Ja vielä hintakeskusteluun. Maksoin 250 egee omastani Delta-autossa. Auto oli ajettu 50 000 ja moitteettomassa kunnossa, paitsi, että tyhjäkäynti ei pelannut (sillä hetkellä, kesti noin 5min korjata). Eli tuo 250 oli Deltan dumppaushinta ja ilmeisesti aika harvinainen. Lähinnä näyttäisi siltä että hinnat ALKAVAT _deltassa_ suunilleen kuudestasadasta ja menevtä siitä sitten ylöspäin... jaa, tonniin, enemmänkin? Riipppuu niin paljon kunnosta yms. Yksityiset pyytävät lähes aina korkeempaa hintaa kuin Delta ja Lada-Jussi nimiset laittavat aina nollan vielä varmuuden vuoksi perään.

Kuten olen aikasemminkin todennut, axteekissa taitaa vaan olla se ongelma, että tuo sana "kaasari" hämää kaikki tee-se-itse miehet säätämään niitä miten sattuu ja sitten luullaan että käynti takkuaa jne.
Voisi olla tuo amerikkalaisten suosima Electronic Fuel Injection vähän parempi ilmasu. Eli EFI.
Tyhjäkäynnin vaeltelu on hyvin vähäistä, check engineä ei tullut edes vanhan paskan kanssa.
Ja mitä korjaamiseen tulee, haluaisin nähdä kun joku korjaamon äijä alkaa kolvailemaan nykyautojen tai edes ladan sähköistä sytytysjärjestelmää kasaan. Nykyään irroitetaan aivot ja ostetaan uusi Kiinassa tehty tilalle.
Ja vielä hintakeskusteluun. Maksoin 250 egee omastani Delta-autossa. Auto oli ajettu 50 000 ja moitteettomassa kunnossa, paitsi, että tyhjäkäynti ei pelannut (sillä hetkellä, kesti noin 5min korjata). Eli tuo 250 oli Deltan dumppaushinta ja ilmeisesti aika harvinainen. Lähinnä näyttäisi siltä että hinnat ALKAVAT _deltassa_ suunilleen kuudestasadasta ja menevtä siitä sitten ylöspäin... jaa, tonniin, enemmänkin? Riipppuu niin paljon kunnosta yms. Yksityiset pyytävät lähes aina korkeempaa hintaa kuin Delta ja Lada-Jussi nimiset laittavat aina nollan vielä varmuuden vuoksi perään.

Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Kävin tuossa jokin aika sitten korjauttamassa axtekkia paikallisella merkkikorjaamolla. Sanovat sielä että ei tuosta vanhasta oikeen kunnolla toimivaa peliä enää saa mutta uuden axteekin saa kyllä tilattua parilla sadalla eurolla. Että kylläkai niitä sitten jostain saa. Taitaa joutua ennen katsastusta tosiaan semmosen tilaamaankin. Vetelee viimeisiään tuo vanha.
Niinhän se on... mutku Ladassa tuo työn huono laatu ei oo vika vaan ominasuus!Igor kirjoitti:Oon kyllä sitä mieltä että ei se axtekki ole sen huonompi kun normaali kaasari...Mutta sehän on pyhä totuus että jos osat on huonosti tehtyjä niin eihän siitä mitään tuu...On yksi nissani missä on sähkönen kaasari ja ajettu 270000 kilsaa ilman mitään kaasari ongelmia.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!