Mittarit sekaisin

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
JV

Mittarit sekaisin

Viesti Kirjoittaja JV »

2104:n mittaristonn toiminta on nykään seuraavanlainen:
Ei toimi:
-jännite- ja lämpömittarit. Aina viisarit vasemmassa laidassa
Toimii:
-seuraavat varoitusvalot : öljynpaine,valot,pitkät, ryyppy
Toimii väärin:
-bensamittari aina täynnä asennossa
-kiekkamittari näyttää liian vähän
-jarrujen varoitusvalo palaa aina, jos kässäri päällä nin vilkkuu ja samalla vilkkuu muitakin valoja
-vilkkujen merkkivalo toimii "latausvalona", himmeä tyhjäkäynillä kirkastuu kun painaa kaasua

Eli maavika jossain. Kaikki sähkölaitteet toimivat normaalisti, myös vilkut ja hätävilkut. Se vilkkureleen kiinnitys on tarkistettu. Olisiko muita vinkkejä. Kytkenäkaavio (Haynes) löytyy, valitettavasti ilman johtojen värejä joten olisiko kellään havaintoja 2105:n mitaristonliittimien nastajärjestyksestä ja/tai johtojen väreistä. Helpottaisi yleismittarin kanssa heilumista. Ladassakin on yllättävän paljon nuita johtoja ...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kyllä se varmaan on maavika.Ei mihinkään autoon voi tulla kerralla noin paljon vikoja, ei edes Taunukseen!Tarkista akun maakaapeli runkoon.Joku piuha ei saa kontaktia,senhän kertoo jo mittarin väärä näyttämä.
JV

Viesti Kirjoittaja JV »

Sen akun maapiuhan katsoin itseasiassa jo. Unohtui sanoa. Joku maadoitushan on myös siellä vaihdelaatikon tienoilla. Missäs se tarkkaanottaen olikaan? Ja siis se vilkun merkkivalon toiminta viittaisi siihen että sille pääsee virtaa jostain muualta suoraan eikä releen kautta niin kuin pitäisi. Ja nyt kun tässä asiaan pohdin tätä kirjoittaessani niin taidanpa irroittaa sulakerasian:). Huonompi vaihtoehto on tietenkin että jossain kojelaudassa kulkevassa johtonipussa on joku hankautuma tms. sitä ei kyllä selvitä erkkikään.
Avatar
nanno
Viestit: 367
Liittynyt: 30.8.2003 0:48
Paikkakunta: Östermyra

Viesti Kirjoittaja nanno »

omastani katkesi vaihdelaatikon kyljessä olava maakaapeli, joka madoittaa moottorin. Helpoin konsti on laittaa uusi kaapeli saman pultin alle jonka alla on maakaapeli joka tulee akulta.. ja kaapelin toinen pää vaikka imusarjan alle. siihen riittää sellainen 30cm pätkä.
Vastaa Viestiin