Voi minua!

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
hiskiaugust

Voi minua!

Viesti Kirjoittaja hiskiaugust »

Kirjoitan tässä häntä koipien välissä.

Olin ladakuski noin pari vuotta ja täälläkin kirjoittelin ahkerasti. Viime syksynä ladani hajosi ja päätin toisenmerkkisen auton - Mersun.
Rehvastelin asiasta täälläkin palstalta ja ystävät - en enää vieraillut täällä.

Kunnes tänään...

Tulin huvikseni lukemaan kirjoituksia ja minut valtasi häpeän tunne. Olin hyljännyt porvarillispuuskassani tämän hienon yhteisön. Lisäksi rupesin kaipaamaan vanhaa ladaani. Meninkin jo myyntipalstalle seuraamaan, josko sieltä löytyisi sopiva auto. Mersu on olevinaan hieno auto, mutta ladatunnelmaa se ei ikinä pysty tarjoamaan.

Toivon mukaan ette tällaistä takin kääntäjää katso kovin pahalla, mutta olisin halukas palaamaan yhteisöönne...

nöyrin mielin

hiski
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10216
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jes

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kun kokeilee välillä jotain muuta, huomaa varsin pian kuinka hyvä auto Lada on!!!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Nuoruus vuosieni jälkeen ajelin foortilla ja Volvoilla pitkään. Nykyään on töistä johtuen toi foorti mutta muut ajot menee sitten Ladalla. Kyllä siinä on sitä ajamisen tunnelmaa.
Lada rules
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Mikäs sen komiampi käyttöpeli olis kun lada. :D Tojotan, 2 bemarin ja ooppelin jälkeen tuntuu erittäin soivalta peliltä hintaansa nähden.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1978
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nyt on pakko sanoa: MITÄ MINÄ SANOIN!

Oisit vaan pitänyt sen vanhan larppasi niin kuin neuvoin... Älä suotta nyt Ladaa osta, vaan osta minulta hyvä Mosse :lol:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
hiskiaugust

Viesti Kirjoittaja hiskiaugust »

minä muistan! parahin Vanja-Eno!

Mutta mosse ei ole sama kuin lada? Jos ostan Mossen, voinko vakuuttua siitä, että saan siihen helposti varaosat ym...
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1978
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Rehellisesti sanoen, et YHTÄ helposti kuin Ladaan, mutta melkein. Pitää vaan tietää mistä ostaa, ja se know how kuuluu kauppaan. :wink:

Mutta esim. tässä tapauksesa kaupan mukana seuraa mm. 2 kpl ölynsuodattimia (löytyy vielä helposti esim. Motonet), 3 kpl kärkiä, melkein uudet umpiot, venttiilikopan tiiviste ym. Ilmasuodatin sama kuin Ladassa, tulpat ja johdot hyllytavaraa. Siinähän sitä jo useammin kuluvaa käyttöosaa on. Motonetista löytyy yllättävän hyvin vielä tavaraa.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Kamaz
Viestit: 335
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Sitä Mossea ei sitten saa myydä kenellekään jokapäiväiseen työmatka-ajoon vaan ainoastaan kesäiseen harrastekäyttöön.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Tervetuloa vaan takaisin!

Niin; tärkeintähän on hyvät kaverit ja mukava tunnelma...
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1676
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Ajatushan on kaikkein tärkein. Sitäpaitsi monessa perheessä on Lada ykkösautona ja joku länsiauto työmatka-ajoa varten.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Juuri niin on meillä. Tosin vaimo haraa jotenkin vastaan. Ei ole vielä oikein auennut hänelle tämä Ladailu.
Lada rules
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1676
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Kyllä meilläkin yleensä vaimo päästää minut ihan oma-aloitteisesti nauttimaan Ladalla ajamisesta. :D
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Daaz

Re: Voi minua!

Viesti Kirjoittaja Daaz »

hiskiaugust kirjoitti:Viime syksynä ladani hajosi ja päätin toisenmerkkisen auton - Mersun. Mersu on olevinaan hieno auto, mutta ladatunnelmaa se ei ikinä pysty tarjoamaan.
Minä puolestani olen aloittanut urani Coupé Mersulla, mutta jossain vaiheessa omistin kaksi Ladaakin. Ja on totta, ettei Mersu tarjoa samanlaista tunnelmaa:
- Neuvostoliittolainen muovin käry
- Italialainen apinakiikku-ajoasento
- Koskaan ei Mersusta ole pudonnut kaasupoljinta keskellä Hämeenkatua ja olisin joutunut ryypyllä kaasuttamaan pois muitten tieltä
- Koskaan en Mersulla ole joutunut käyttämään kuulosuojaimia moottoritiellä
- Koskaan ennen Ladaa en ole pitänyt Fiatin moottoria unelmien täyttymyksenä

-Daaz
Masse-setä

Viesti Kirjoittaja Masse-setä »

Lienemme totuuden lähteillä. Se sopii, sillä on pitkäperjantai. Vaikka en olekaan teologi, teen kiusallisen kysymyksen:

Millä autolla Jeesus ajaisi?
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tohon ei muuten ole kuin yksi vastaus. Ja sen kaikki tietää. :lol: :lol:
Lada rules
Vastaa Viestiin