vauhtipyörän vaihto 1500s -90
vauhtipyörän vaihto 1500s -90
Pitäisi tossa viikonloppuna vaihtaa vauhtipyörä tohon käyttö autoon. Vanhasta vauhtipyörästä puuttuu hampaita noin 10cm matkalta. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kun rupee tähän hommaan. Laatikon poisto ohjeet löyty mutta onko mitään erikois työkaluja tai muuta erikoista. Entäs minkäs kokoiset kuusiokolo avaimet tarvitaan laatikon ja perä öljyjen vaihtoon.?
Re: vauhtipyörän vaihto 1500s -90
Öljytulpat on 12mm kuusiokololla ja 17mm? normikannalla.
Kytkinasetelmassa normaalit kannat, 13mm?
Vauhtipyöräsä normaalit kannat 19mm?
Vauhtipyörää saat pidettyä paikallaan esim. niin että kierrät yhden lootan pultit kiinni takaisin ja painat vaikka sorkkaraudalla hammaskehää vasten kun avaat/kiristät pultteja.
Muistaakseni vauhtipyörä menee paikalleen vain yhdessä asennossa.
Kytkinasetelmassa normaalit kannat, 13mm?
Vauhtipyöräsä normaalit kannat 19mm?
Vauhtipyörää saat pidettyä paikallaan esim. niin että kierrät yhden lootan pultit kiinni takaisin ja painat vaikka sorkkaraudalla hammaskehää vasten kun avaat/kiristät pultteja.
Muistaakseni vauhtipyörä menee paikalleen vain yhdessä asennossa.
Re: vauhtipyörän vaihto 1500s -90
kiitokset neuvoista.
Nyt olis vanha vauhtipyörä pois ja pitäs lähteä kohta takaisin talliin laittamaan uutta. Vanhasta oli hampaita menny noin 80%. laitan kuvia huomenna. Oli jo aika vaihtaa. Onneksi tuli tilattua motonetistä uusi kytkin paketti. Vanha kytkin oli ihan loppu, niitin isompi puoli oli kulunu. Ihme että ei ajossa tuntunu mitenkään. Paine laakeri rohisee siihen malliin että on vaihtoa vaille. Onneks sekin tuli kytkin paketin kanssa. Pakoputken kanssa oli ehkä suurin ongelma. ei meinannu lähteä osiksi. Pakosarjasta lähti todella nätisti irti, mutta muut litokset olivat todella tuskaiset. Takaponton rälläköin irti kun oli ruostunu pöntön liitoksesta. Tilattava uusi ens viikolla. Toinen ongelma oli kardaanin pulti, kolme neljästä lähti irti nätisti peränpäästä mutta neljäs oli jo valmiiksi nuljaantunu. Rälläkällä irti. muuten on menny aikas hyvin ilman mitään suurempia ongelmia, toivottavasti kasaus sujuu yhtä hyvin. Oikeestaan ensimmäinen ongelma oli saada lada käyntiin ja talliiin, oli nimittäin jäätyny maahan kiinni. Viineksi ajettu viikko sitten perjantaina. Eihän siinä muuta kuin naru kiinni emännä audi quatroon ja vetämään. Yllättävän hyvin lähti käyntiin ottaen huomioon että on ollu kosteat kelit. kymmenen metrin hinaus riitti. Laittelen huomenna lisää kun olen saanu paketin kasaan.
Nyt olis vanha vauhtipyörä pois ja pitäs lähteä kohta takaisin talliin laittamaan uutta. Vanhasta oli hampaita menny noin 80%. laitan kuvia huomenna. Oli jo aika vaihtaa. Onneksi tuli tilattua motonetistä uusi kytkin paketti. Vanha kytkin oli ihan loppu, niitin isompi puoli oli kulunu. Ihme että ei ajossa tuntunu mitenkään. Paine laakeri rohisee siihen malliin että on vaihtoa vaille. Onneks sekin tuli kytkin paketin kanssa. Pakoputken kanssa oli ehkä suurin ongelma. ei meinannu lähteä osiksi. Pakosarjasta lähti todella nätisti irti, mutta muut litokset olivat todella tuskaiset. Takaponton rälläköin irti kun oli ruostunu pöntön liitoksesta. Tilattava uusi ens viikolla. Toinen ongelma oli kardaanin pulti, kolme neljästä lähti irti nätisti peränpäästä mutta neljäs oli jo valmiiksi nuljaantunu. Rälläkällä irti. muuten on menny aikas hyvin ilman mitään suurempia ongelmia, toivottavasti kasaus sujuu yhtä hyvin. Oikeestaan ensimmäinen ongelma oli saada lada käyntiin ja talliiin, oli nimittäin jäätyny maahan kiinni. Viineksi ajettu viikko sitten perjantaina. Eihän siinä muuta kuin naru kiinni emännä audi quatroon ja vetämään. Yllättävän hyvin lähti käyntiin ottaen huomioon että on ollu kosteat kelit. kymmenen metrin hinaus riitti. Laittelen huomenna lisää kun olen saanu paketin kasaan.