
Samara ja ongelma hätävilkkujen kanssa?
Samara ja ongelma hätävilkkujen kanssa?
No check valo ongelma hävisi ja seuraava ilmestyi
. Eli ilmeisesti vaijeri jolla avataan konepelti on pompannut irti. Kysymys kuuluu onko mitään helppoa keinoa miten tuon konepellin saa auki ilman kepulikonstteja tai delta-autoa?

Viimeksi muokannut -karppa-, 24.4.2008 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Samara ja ongelma miten saada konepelti auki?
Tuota olen itsekin miettinyt, vaikka se ei ole viellä kohdalle sattunutkaan. Se vaijerikin on kovin heppoisen näköinen. Kuvittelisin, että jos sen etupään hiekkapellin poistaa, sieltä välistä voisi kättä tai jotain apuvälinettä käyttäen päästä siihen avausvipuun käsiksi. Olen myös ajatellut tällaisten tapauksien varalle tuplavaijeria, jonka vapaassa päässä olisi silmukka roikkumassa jossain alakautta saatavilla olevassa paikassa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Samara ja ongelma miten saada konepelti auki?
Onneksi tutulla on samara niin pitää sen konehuonetta töllistellä ja katsoa miten olisi paras tapa saada tuo konepelti auki. Tietenkin nosturille, kun auton saisi niin homma olisi huomattavasti helpompaa 

Re: Samara ja ongelma miten saada konepelti auki?
Itsellä on kokemusta joskus parin vuoden takaa tosta, kyllä sen pellin saa auki sieltä Pavlovitsinkin ehdottamasta suunnasta, eli aukoo niitä hiekkapeltejä senverran että saa käden syylärin ohi konepellin kiinnipitojouseen asti. Voi se pellin välistäkin onnistua jos omistaa jonkin kummalisen mallisen koukkusysteemin (tukevan sellaisen, jousi on aika tiukka), mutta kättä siitä yläkautta ei ainakaan saa mitenkään tonne asti...
Auto on kuitenkin hyvä olla suht kylmä, ettei polta itseään kun paikka on aika ahdas, vielä pahempi jos syylärin rupeli lähtisi päälle niin voisi olla sormet vaarassa
Jotain köyhää patenttia itse tohon virittelin, ettei pääse enää pomppaan. Muistaakseni jonkin jousen sen silmukan aukon kohdalle mistä vaijerin saa pois (ja mistä se pomppaa ulos), menestyksellinen viritelmä kun on sen jälkeen pelannut...
Auto on kuitenkin hyvä olla suht kylmä, ettei polta itseään kun paikka on aika ahdas, vielä pahempi jos syylärin rupeli lähtisi päälle niin voisi olla sormet vaarassa

Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
Re: Samara ja ongelma miten saada konepelti auki?
15 minuutin homma oli ku jaksoi tuon tehdä pois alta. Oli pompannut se vaijeri irti. Tosissaan kun nuo hiekkapellit siirsi pois edestä niin pääsi helposti nykäisemään jousesta. Kiitän ja kumarran.pyreksi kirjoitti:Itsellä on kokemusta joskus parin vuoden takaa tosta, kyllä sen pellin saa auki sieltä Pavlovitsinkin ehdottamasta suunnasta, eli aukoo niitä hiekkapeltejä senverran että saa käden syylärin ohi konepellin kiinnipitojouseen asti. Voi se pellin välistäkin onnistua jos omistaa jonkin kummalisen mallisen koukkusysteemin (tukevan sellaisen, jousi on aika tiukka), mutta kättä siitä yläkautta ei ainakaan saa mitenkään tonne asti...
Auto on kuitenkin hyvä olla suht kylmä, ettei polta itseään kun paikka on aika ahdas, vielä pahempi jos syylärin rupeli lähtisi päälle niin voisi olla sormet vaarassaJotain köyhää patenttia itse tohon virittelin, ettei pääse enää pomppaan. Muistaakseni jonkin jousen sen silmukan aukon kohdalle mistä vaijerin saa pois (ja mistä se pomppaa ulos), menestyksellinen viritelmä kun on sen jälkeen pelannut...
Seuraava ongelma olisikin, että jo viime vuonna katsastuksessa herjasi tuosta, että hätävilkut ei toimi. Normaalit vilkut kyllä toimii. Onko jollain muulla kenkkuillut nuo hätävilkut? Omasta mielestä noille ei erikseen ole sulaketta ja epäilen, että kytkimessä voisi olla vika, kun eihän tuota tule käytettyä?