Purin 5-ovisesta Samarasta etupenkit irti ja huomasin, että molempiin istuimiin tuli punainen johto joka penkinalla meni lattasulakkeen kautta penkkiin sisälle. Punainen johto oli vedetty penkkien välissä olevan verhoilun alta kojetaululle ja ne yhdistyy kojetaulun sähköihin ns. rosvoliittimellä. heräsi mieleen kysymyksiä:
1) onko lämmitys maahantuojan tuunaama, koska liitokset ja johdot oli vähän sen näköisiä?
2) jos edellinen kyllä, niin onko tuo Samaran plyysiverhoilu (-95 1500i 5-ov) myöskin suomalaista valmistetta, sillä onhan lämmityskin penkin rakenteen sisällä, tosin venäläistä plyysiverhoilu pitäisi olla myöskin?
3) autosta puuttu kojetaulun sähköt, mistäköhän virta lämmittimelle on ryöstetty, tuskin jatkuvasta virrasta kuitenkaan, voisko olla lämppäriin tai takalasinlämppäriin yhdistetty, erillistä katkaisijaa lämmittimille ei ole?
4) koska erilistä katkaisijaa ei ole ja jos lämmittimet on kytketty vain sytytysvirralle, niin onko lämmittimissä jokin termostaattikytkin, ettei ne lämmitä kokoajan?
5) missä vika, silloin kun auto oli ajossa, en muista että koskaan olis penkki mitenkään lämmennyt?
autohan on minun ensimmäinen ruisku-samara jonka hankin lokakuussa 2004, plyysiverhoilun lisäksi poikkeavaa varustelua (maahantuojan tuninkia) oli kattoluukku ja sävytetty kuljettajan peili. Takaluukun sisällä oli muuten valmiit johdot lisäjarruvalolle, mutta sitä autossa ei kai koskaan ollut.
Samaran penkinlämmittimet
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Samaran penkinlämmittimet

Re: Samaran penkinlämmittimet
Mojo,
Haen vastausta kysymykseen nro2. Eikös noista verhoiluista yleensä näe aika selvästi onko kotimaassa tehtyä vai venäläistä? Ainakin euro-penkkien ja alkuperäisten venäläisten penkkien verhoilun laadun ero on kuin yöllä ja päivällä?, puhumattakaan mukavuudesta.
Minkä värinen on tuo penkkien plyysiverhoilu? Muutama valokuva samaran verhoilustasi varmaan auttaisi asiaa. Niitä voisi verrata esim. samaran vanhoihin Konela -mainosvalokuviin. Vuonna 1995 samaroita myytiin poikkeuksellisen paljon ja varmaankin on maahantuoja on tutkaillut myös verhoilun tason nostoa tai ainakin kokeillut sitä. Eikös 90-luvun alussa ollut vielä noita "hienompia" verhoiluita ladoihin, siis kotimaassa tehtyjä?? "Ruma" sisäverhoilu kun on kaatanut monen autonostajan (samaran) ostohalut. Eiköhän se ole todennäköisempää, että verhoilu olisi kotimaassa tehty ja sitä myöten myös penkkien lämmitys.
Haen vastausta kysymykseen nro2. Eikös noista verhoiluista yleensä näe aika selvästi onko kotimaassa tehtyä vai venäläistä? Ainakin euro-penkkien ja alkuperäisten venäläisten penkkien verhoilun laadun ero on kuin yöllä ja päivällä?, puhumattakaan mukavuudesta.
Minkä värinen on tuo penkkien plyysiverhoilu? Muutama valokuva samaran verhoilustasi varmaan auttaisi asiaa. Niitä voisi verrata esim. samaran vanhoihin Konela -mainosvalokuviin. Vuonna 1995 samaroita myytiin poikkeuksellisen paljon ja varmaankin on maahantuoja on tutkaillut myös verhoilun tason nostoa tai ainakin kokeillut sitä. Eikös 90-luvun alussa ollut vielä noita "hienompia" verhoiluita ladoihin, siis kotimaassa tehtyjä?? "Ruma" sisäverhoilu kun on kaatanut monen autonostajan (samaran) ostohalut. Eiköhän se ole todennäköisempää, että verhoilu olisi kotimaassa tehty ja sitä myöten myös penkkien lämmitys.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samaran penkinlämmittimet
penkki on malliltaan venäläinen, eli muoto ja runko.
Tuosta kuvasta näkee vähän verhoilua, eli ovissa on sama teema, harmaan kankaan lisäksi on tuollaista punaisen sävyistä ovien irroitettavissa verhoilupaloissa, samaa punaisen sävyä on penkeissä:

hassu yksityiskohta toi yksi ikkunaveivi, jossa on samara teksti, noita veivejä autossa vain tuo yksi, muut on tavallisia!?
Eikös mm. Lada 1600SL mallissa ollut venäläinen verhoilu, mutta plyysiverhous niihin oli tehty suomessa, eikä se oikein mitenkään ilmene autossa, vain esiteteksteissä. Voisiko tässä olla samanlainen juttu. 80-luvun plyysisisustukset Samaroissa on käsittääkseni konelan tuninkia, kuten tämä:

Tuosta kuvasta näkee vähän verhoilua, eli ovissa on sama teema, harmaan kankaan lisäksi on tuollaista punaisen sävyistä ovien irroitettavissa verhoilupaloissa, samaa punaisen sävyä on penkeissä:

hassu yksityiskohta toi yksi ikkunaveivi, jossa on samara teksti, noita veivejä autossa vain tuo yksi, muut on tavallisia!?
Eikös mm. Lada 1600SL mallissa ollut venäläinen verhoilu, mutta plyysiverhous niihin oli tehty suomessa, eikä se oikein mitenkään ilmene autossa, vain esiteteksteissä. Voisiko tässä olla samanlainen juttu. 80-luvun plyysisisustukset Samaroissa on käsittääkseni konelan tuninkia, kuten tämä:


Re: Samaran penkinlämmittimet
Mulla on ollut aikoinaan 21074 -86, jossa oli penkin sivumuoviin liimattu pieni tarra: "Itä-Helsingin autoverhoomo", muistaakseni niin siinä luki.Lada-Jussi kirjoitti:Eikös mm. Lada 1600SL mallissa ollut venäläinen verhoilu, mutta plyysiverhous niihin oli tehty suomessa, eikä se oikein mitenkään ilmene autossa, vain esiteteksteissä.
Punaharmaat plyyshit, alla ruskeaa neuvostoverkaa, ainakin ovissa.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Samaran penkinlämmittimet
Minulla oli vm 88 3d Samarassa juuri tuollainen verhoilu.Kauppakirjan mukaan hinta verhoilulle oli 2500 mk .Oli tosi siisti ja kestävä plyyshi kangas .