Sairastatko krapulaa?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Tuleeko sinulle krapula?

Kyllä
20
56%
Ei
12
33%
En tiedä, en ole koskaan juopotellut
4
11%
 
Ääniä yhteensä: 36

Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Kaikille ei tule krapulaa ryyppäämisen jälkeen, tuleeko sinulle?
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/07/13083
Autoton on huoleton
jeesma
Viestit: 124
Liittynyt: 29.7.2007 22:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja jeesma »

,_,/ukka kirjoitti:Kaikille ei tule krapulaa ryyppäämisen jälkeen, tuleeko sinulle?
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/07/13083
Tulee vaan rahapula.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Krapula on isojen poikien mukaan köyhien tauti, mutta silti olen tavallaan onnellinen siitä että se tulee :)
...se muistuttaa kuolevaisuudesta ja sen pelko pistää vähän miettimään, missä välissä voi riipaista tukevan kännin.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä tulee. Ei tarvitse edes tulla känniin saadakseen krapulan, se voi iskeä ihan muutamasta kaljastakin. Ja jos känniin erehtyy juomaan, kestää krapula vähintään kaksi päivää. Ensimmäinen krapulapäivä menee oksentaessa aamusta iltaan.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Kyllä tulee, ja iän myötä vain pahenee. Oikeen kunnon pitkän kaavan mukaan ryypätty yö aiheuttaa kahdeksi päiväksi fyysisiä oireita ja viikoksi henkisiä vaivoja.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
pat-u

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja pat-u »

"Tutkittavat joivat itsensä keskimäärin 1 promillen humalaan. Suurimman osan kiusana oli seuraavana päivänä tyypillisimmin jano, väsymys ja päänsärky."

No eikai mistään 1 promillen humalasta mitään krapulaa tule! Eihän sitä voi eden humalaksi kutsua! Helskutti, pitäsivät tuonkin tutkimuksen suomen maalla...

Mutta omakohtaisesti, kyllä sitä kun sillee oikeesti yhden illan juopottelee, niin krapulaa ja hikeä pukkaa vähintään sen kaksi päivää. Vanhaksi sitä on tullut vaikkei etes oo vielä vanha (24 puolentoista viikon päästä... :shock:), ei nuorempana ollu näin herkästi pahaa oloa olleskaan... :?
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Tulee krapula. Ilmiötä ei ole ollut 5-vuoteen. Tosin Juhannuksena vuosi sitten tuli oikein rötväiltyä oluen kanssa, sillä Aatona join, makkaroita krillatessa ja syödessä, 2 isoa A-olut tölkillistä. Alkoholi ei enää ole maullaan, sillä tuntuu siltä, että olen oman osani jo juonut ja hoksannut, ettei sitä saa juomalla loppumaan. 5v aikana olen käynyt kerran Alkossa, kun ostin ne Juhannusoluet. Tupakoinut en ole 20 vuoteen, ei savun savua.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

En ole sairastanut kun en ole koskaan juonut sellaista määrää alkoholia kerralla, että olisin ollut selkeästi humalassakaan.

Itse olen krapulaa valittaville aina sanonut että se on täysin itseaiheutettu vaiva ja sitä on aivan turha muille valittaa. :idea: Samaa olen tosin usein sanonut rahapulaa valittavillekin. :wink:
Ja sitten niitä jotka valittavat kumpaakin samanaikaisesti, tekisi mieli jo lyödä. :evil: S*tanan tunarit...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä se joskus vaivaa, illalla ensin hilpeenä kaljaa, ja aamummalla kalpeena hiljaa. molemmat ovat melko harvinaisia omalla kohalla

onneksi syntymähumala ei ainakaan vielä ole mennyt laskuhumalan taikka rapulan puolelle :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllähän tuo iskee sen verran rajusti tietyn rajan jälkeen ettei mitään järkeä. Selvästi pahentunut jo parin viime vuoden aikana, vielä 18-vuotiaana ei näin hirveitä krapuloita ollut.
Tosin aika harvakseltaan tulee kunnot perseitä vedettyä, mut pikku kaljottelua sun muuta tulee kyllä harrasteltua enemmänkin.
Ruvennut tuo olutkin maistumaan vasta viime vuosien aikana...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Rapula tulee oman kokemukseni perusteella noin joka toinen kerta. Sitten jos oksentaa ennen nukkumaan menoa, niin aamulla ei ole läheskään niin paha olo. Kohta onkin mennyt jo puolivuotta viimeisestä oksentelusta....siis varmaan jo seuraavalla kerralla taas mennään lujaa vessaan :D

Joskus viime kesänä olin 4 kaljan krapulassa ja joskus taas on saanut juoda pitkästi yli 10 annosta, eikä siitä ole seurannut sen kummempaa. Syöminen ja nukkuminen vaikuttavat olotilan kehittymiseen eniten. Kerran tulin humalaan jo yhdestä kaljasta, kun sen tyhjään mahaan tempaisin. Ne onkin niin sanotusti ne pikakännit!!! 8)
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja liero »

tulee mullekin jonkin asteisia rapuloita, useimmiten vaan väsy olo, joskus (harvoin) sitten kumarretaan ido jumalaa, itselläni tulee yleensä rapula siitä kun ei tule syötyä juopottelu retkillä aina riittävästi , jos kunnolla ruokailee niin harvemmin lenkottaa pahasti...

krapulaa kaameampia on minulla ainakin ns. liskojen yöt eli rapulaa seuraava yö, silloin kun vaan hikoilee ja sätkii hereille heti kun on nukahtamaisillaan , nuo liskodiskot on minulle ainakin paljon rapulaa kaameampia kokemuksia, en silloin pysty nukkumaan lainkaan vaikka univajettakin olisi, ne ilmaantuivat ikävuosien ylittettyä 25v , sitä ennen oli kyllä kovemmat rapulat....

mutta nuo kestää kun tietää miten hyvää se mulle tekee...

ps. kirjoitin tämän pikku nousuissa , 4 päivän "kalastus" reissun lieksaan jälkeen...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
vazili 2107
Viestit: 150
Liittynyt: 3.10.2003 23:31
Paikkakunta: tampere

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Heh,joo. Jokku alan miehet sanoo, et se on amatöörien tauti, ittellä
se kyllä aiheuttaa hikoilua ja lähinnä mahakipua, pää ei tosin tuu ki-
peex, tosin oon "wanhojen juoppojen" sukua. Faijavainaan äidin isä
kuoli juoppohulluna jo 1916. Itellä on välillä nenänvalkasuviikko me-
nossa :( Mut ohan se välillä hyvä antaa sisäkalujenki levätä :)
Avatar
jta
Viestit: 4369
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja jta »

Ei tule rapulaa kun en alkomahoolin kans lotraa enää ollenkaan. Viimeisin känni vuodelta 2002 eikä rapulaa silloin tullut eikä kyllä koskaan oo tullukkaan kun en niin paljoa oo koskaan ottanu.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
Hande
Viestit: 241
Liittynyt: 3.9.2005 14:05

Re: Sairastatko krapulaa?

Viesti Kirjoittaja Hande »

Varmaan krapulan sais, jos jois.... Mene ja tiiä...
Vastaa Viestiin