Nappiksen latausongelmat

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Nappiksen latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Tyhjäkäynnillä latausvalo vilkkuu, vaikka jännite navoilta mitattaessa on siinä 15 V:n hujakoilla ja kierroksilla 14,4 V, ja ajettaessa parkkienvalo kojetaulussa "huojuu" siis kirjastuu ja himmenee samoin kuin ajovalot. Jännitteensäätäjä on vaihdettu, mutta ongelmat jatkuvat. Voisiko vika kenties olla itse laturissa vai onko hiilet lopussa?
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Martigan
Viesti:

vikaa

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Oliskos diodisillassa diodi tai kaksi sökönä? Hiilet myös mahdollinen vian kohde.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Grimbe

Re: vikaa

Viesti Kirjoittaja Grimbe »

Martigan kirjoitti:Oliskos diodisillassa diodi tai kaksi sökönä? Hiilet myös mahdollinen vian kohde.
jos sielt diodit ois menny nii ei kai se noin hyvin latais? hiilet kyl varmaa vois olla.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuo vois kyllä olla diodi vikakin... Se ainakin sytyttää tuon latauksen valon...

Mutta mulla on vähän samantyyppinen ongelma että valot meinaa välkyttää... Ja hiiletkin oon kuun alussa vaihtanu ja hioin sen kollektorinkin... Ja välkyttää edelleenkin... Mulla vaan ei yritä tuo latauksen valo palaa...
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Latauksen sulake kannattaa tarkastaa jos valot "vilkkuu". On todennäköisin vika. Pikkaisen kun sitä pyöräyttää niin alkaa taas lataus pelaamaan kunnolla ja sitten kun on todennut niin "kiristää" ne kontaktit.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Kiitoksia vihjeistä, aloitetaan helpoimmasta eli sulakkeesta.

Pieni tarkennus jonka unohdin mainita aikaisemmin: Latauksenmerkkivalo vilkkuu, silloin kun auto on tyhjäkäynnillä, eikä mitään ylimääräisiä sähkölaitteita päällä, laittaessa valot päälle ongelma katoaa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
ossi

Viesti Kirjoittaja ossi »

tuotanoin... mulla olis sellanen vika että laturin merkkivalo palaa kokoajan, valot vilkkuu, siis himmenee ja kirkastuu nopeassa tahdissa (siis kaikki valot), mutta tuntuu kuitenkin lataavan akkua aikas hyvin... onko vika kenties laturin jännitteensäätimessä vai?...
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Vika korjaantunut sulaketta kääntämällä. Nyt täytyy vaan ihmetellä miksen ole tuota tehnyt aikaisemmin.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Pitäsköhän munkin kääntää sulaketta ja mumista loitsuja ja pirskotella pyhää vettä :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kattoppa Nonnis sinne sulakerasiaan. Jos sun sulakkeet ovat niitä mustia venäläisiä posliinisulakkeita, heitä ne Näsijärveen tai Tammerkoskeen, niillä ei tee mitään. Vaihda ne laadukkaisiin eurooppalaisiin valkoisiin saman arvoisiin posliinisulakkeisiin, niin jopa alkaa sähkölaitteet pelittää kunnolla...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Vastaa Viestiin