Nonnis kirjoitti:Eikö se kannattas säädättää ihan korjaamolla, saa mukaan sen lapun, jota voi käydä sitten näyttämässä konttorilla.
Niinhän se ois kannattanut alunperin tehdä mutta olen aina mittauttanut konttorilla eikä ole mitään ongelmia ollut ennen.
Onnistuuko se vielä ? Eli huolivatko muualla tehdyn mittauksen, kun minulle jäi käsitys että pitäisi nimenomaan sinne samaan konttoriin mennä uusintamittaukseen.
Ehkä siksi että nyt kun auto on ajokiellossa ja sanoin ajavani sen työpaikan pihalle joka myös kirjoitettiin siihen mittauspöytäkirjaan niin ei sillä tietenkään saa muualle ajella. Ja etukäteen pitää vielä soittaa konttorille kun tulee uusintamittaukseen että saa oikein luvalla ajaa sinne.
Nuo listan mukaiset säädöt muuten tuli tuolla pihalla tehtyä hienossa syyskelissä.
Käynti parani noin korvinkuultavasti, suurimpana syynä ehkä nokkaketjun kiristyksen myötä hävinnyt rallatus.
Venttiilien säätö oli taas ihan arpapeliä kun en tietenkään ollut viimekerrasta viisastunut vaan koitin tuhrata sellaisilla kapeilla mittaliuskoilla joilla ei oikein mitään tuntumaa tahtonut löytyä kun keinuvivut keikkui liuskan puolelta toiselle.
Venttiilikopan yhdestä kiinnityspultista meni kierteet, tai siis sieltä kannesta .
Seosruuvi jäi hieman ihmetyttämään kun ei sillä tuntunut olevan juurikaan vaikutusta käyntiin eli sitä sai ihan tosissaan pyörittää ennekuin alkoi kierrokset laskea.
Ruuvasin sitä nyt niin kuin korjausoppaassa neuvottiin eli pyöritin niin kauan että kierrokset ei enää nouse ( ja sitten vähän takaisin vaikka siitä ei mainintaa ollutkaan . Tällainen juttu on vaan jostain jäänyt mieleen )
Saattaa olla että menen kuitenkin jonkun huoltamon kautta vielä niin voi sitä seosta vielä vähän hienoviritellä ennen uusintamittausta konttorilla..
PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Itse kyllä vastaavassa tilanteessa lorautan tankkiin masinolia ja ajelen moottorin lämpimäksi ja vien leimalle. Mutta tämä vaihtoehtohan on varmaan poissuljettu kun et edes miettinyt moista.
Tällaisesta en ole kuullutkaan, käytän masinolia kyllä joskus talvisin.
Ja ajattelin kuitenkin auton vielä ihan laittaa kuntoon jos siitä nyt muutamalla kympillä selviää.