Vaz 2101 1700turbo projekti

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Vaz 2101 1700turbo projekti

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Joo pahoittelen kaikille tutuille kerhon jätkille ettei mun toimista ole tullu mitään, kun homma o sitä että välillä on talli ja välillä taas ei
ja hermostuin kun ei kukaan suostunut myymään mulle 1700 täydellistä alakertaakaan.

pistin tonne galleriaan ton mun ruiskutus järjestelmän kuvan (kms)
Eli projekti EI OLE OHI vaan valitettavasti jäissä, se tehdään vaikka olisi jo toinen jalka haudassa.

nyt keskityn savuttamaan tommosella bemarin diisseli maatalouskoneella.
Viimeksi muokannut ChargerSpeed, 24.2.2014 20:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200lenin turbo

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Täältä voi kurkkia mun uudet tuulet diisseli bemarin tapauksesta. Samaa tallia tullaan myös myöhemmin ladailuun käyttään.
Tuolla on vaan pieni ripaus mun hommasta, mutta päivitän kun jaksan.

www.mye28.com/viewtopic.php?t=57130

lada se vaan pihalla seisoskelee parempia aikoja odotellessa. ps: joko joku mulle tarjoo sitä 1700lohkoo ja kampuraa :lol:
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200lenin turbo

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Ilmottaudun taas välillä, olen olemassa vieläkin ja niin on ladakin. toivoa ei ole vieläkään menetetty!

pelit ja vehkeet asustavat nykyään kaverin kotitilalla, joten nyt on hyvät tila ja välineet tehdä kaikkea.

bemarista tulikin yksi ladaan verrattavissa oleva typeryys projekti, rahaa uppoaa kuin kaivoon.

ladaan mietitty tällähetkellä mb 200d moottoria turbolla ja mynäpumpulla, mutta varmaan tuossa vanhassa suunnitelmassa pysytään.
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Noniin... Uudet ajat ja uudet kujeet... Uuden mahtavan työpaikan ansiosta tämäkin projekti saadaan oikein todenteolla käyntiin
Sen verta raotan tietoa että uusi kone on hallilla ja odottaa rakentelun alottelua, höystettynä monilla muutama vuosi takaperin hankituilla osilla...

Varmaan noin parin viikon päästä alkaa galleriaan tippua uusia kuvia hommista, kun saadaan auto tuohon hallille...
Moottori säilyy ladan omana josta tuo tavoite tulee olemaan se noin 300hv... toki hieman enemmänkin on tervetullutta...
Auton akselisto tuleekin olemaan sitten aivan jotakin muuta kuin sitä itseään... ja ajettavuuteen tässä tullaan panostamaan todella paljon...

Bemari makaa 99% valmiina myös tuossa toisella tallilla... jahka senkin kohta dynoon saisi...

Mutta Mitä ladaan tulee niin toivotaan että ensikesän ratapäivillä tämä tullaan näkemään!!!

Over & out Sakke kuittaa!
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

No perhana... eipä sitten porata tota moottoria

Nyt selvisi mitä eroa on 1500 ja 1600 lohkoissa...
Iskunpituuden ollessa sama... poraus 1500 on 76mm ja 1600 on 79mm

jos 1500 koneen menee poraamaan tuohon niin sylinteriseinämästä tulee noin 3mm paksu...
Ainakin tässä kyseisessä 1500 koneessa on tuo ominaisuus...

Nokkapukkikin on hieman erillainen.
Tämän pukki oli ilmeisesti korkeempi tai sitten oman speciali kannen pukki on laskettu...
mutta mitä nokkien eroon tulee niin oma virtasen hiomassa virinokassa on leveämmät laakerikaulat kuin tuossa 1500 nokassa + että nokan päittäislaakeri/lukituslevy tuossa 1500 kannessa oli paksumpi...

hyväksi onneksi ellen 1600 lohkoa saa takaisin tai saa uutta tilalle... niin tuo oma virikansi mahtui nippanappa aukomaan venttiileitä tuossa 76mm porauksessa... eli nokkapukin muutoksella ja päittäislukkolevyn vaihtamisella tuo käy...

tosiaan oma nokka-akselihan on 295asteinen 13mm nostolla varustettu... tämän takia venttiilitkin ovat jo enneltään pitemmät...
Ja kun tuota on hiottu perkeleesti niin ei millään riitä säätövarat tuolle... ja ei edes välyksiä pysty säätämään vaikka olisi seurainten säädöt tapissa.... joka jo pilaisi vipugeometrian täysin...

Ääritapauksessahan voisin heittää blockfilleribetonit lohkoon ja porata tuon 79mm kokoon, mutta onko tuossakaan nyt sitten järkeä...
Tosin eipä ole seuraavassa kansiprojektissakaan sitten pienintäkään hiventä :DD
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Noniin... 3tunnin rimpuilun jälkeen lada siirtyi työpaikan hallin pihaan... josta alkaa uudistuminen...
Auto oli traktorin tekemän lumipenkan takana ja "hieman" jässähtäneenä... kun tuossa hievahtamattakaan seissyt vuodesta 2007
mutta kyllä ne pyörät alkoivat nätisti pyörimään kun vähäsen avitettiin hiluxilla...
Auto on kohtuu kunnossa muuten... mutta tuo sammal keulassa on kyllä irstas näky :lol: ja sekin vielä ihan ehjällä maalipinnalla!
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Noniin joulun jälkeen tiedän enemmän omasta lada projektista... ilmeisesti saan 1600cc koneen käsiini...

Nyt pyhitän taas muutaman päivän diiselibemarille.... pakosarjaa tässä tehnyt parina päivänä ja hukkaportin putket ja turbon laippa puuttuu enään...
sitten vain startti kiinni koneeseen ja nesteet... ja kokeilemaan toimintaa
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Edelleenkin odottelen sitä 1600cc konetta... onkohan taas JÄLLEEN kyseisen henkilön omia puheita tuo moottorin tuleminen...

Samalla joudun bemarin kanssa tekemään enemmänkin töitä... nytkun startti on kiinni... lakkasi herätevirtapiuhaan tulemasta sähkö
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Näyttääpi siltä että aihioksi tuleekin nytten 1700 moottori... kiitos erään kerholaisen tästä...
Saa nähdä myös että tuleeko tuo 1600 moottori myös... noh aivan sama vaikka tuleekin... sillekkin on kyllä käyttöä, tosin vaparimielessä ;)
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Noniin... nyt sitten mulla on 2kpl 1500 koneita... piti olla 1600 noh kylessä luki veikeästi 2103 ja sehän se oli iskunpituus 80 ja sylinterihalkaisija 76mm...

mitähän noillekkin kahdelle nyt tekisi... jotakin 200hv turbomoottoreiden sarjatuotantoo? :lol:

no taidan tässä välissä käydä hakemassa tuon 1700 koneen
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Nyt on sitten se 1700i moottori hankittu... tästä on hyvä lähteä jatkamaan hommaa...

nyt on myös starttikin joka tuli tuossa mukana ja toisen 1500 koneen mukana tuli kaasarikin...
eli saan tulille tuon 1200 koneen prokkiksen keulilta niin pääsee alottamaan pellityöt...
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
nikke95

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

vähän näyttä yksin puhelulta tää sun topikki nii pakko ny tulla ees onnea rojektiin toivottaan :D hitaasti mutta varmasti .
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Taitaa olla sama paradoksi kuin siinä, kuka ottaa ensimmäisen palan kakkua... ;)
Itse olen ainakin lueskellut innolla tätä ketjua!
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Joo kiitoksia vain huomiosta :D

tänään siirsin tuohon työpaikan hallille moottorin ja alan purkamaan huomenna lihoiksi...
monenmoista pähkäilyä on että mitä lähdetään ensiksi tekemään... imusarjan tekeminen kuumottaisi paljonkin...
Pohdin vain että myynkö nuo 4kpl läppärunkoja muualle ja teen yhdellä isolla läpällä... vai pidänkö ne...

samallla pitäisi myös käydä huomenna elvyttämään bemari uudella startilla käymään...
projekti etenee tällä näkemällä kohtuu nopeasti kunhan vain työpaikka pysyy...
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Jahas... oon viettäny nyt 3pari päivää bemarin startin kanssa risteyttäen diiselibemarin starttia bensan startin kanssa... toinen on magneti marelli ja toinen bosch... sainpahan tuon paketin toimimaan.. ja vielä silpomatta mitään tuosta uudesta marellista... käpälän "sain" rakentaa itse tosin tuohon :DD

kaveri kerkesikin tätäkin hommaa kuvailemaan jaakobin painiksi :DDD
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Vastaa Viestiin