Pieni venäjän ihme 2107

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
OuZo

Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja OuZo »

Ostettiin ja Aloitettiin kunnostamaan Nimerk: Jussi2107:sen kanssa Lada 2107 -93 1600.
Pieniä ruostevaurioita oli korissa , ja jotain muuta pientä.
Tarkoitus olis laittaa auto liikenteeseen , tällä hetkellä on seisonnassa.

Haku trailerilla
Kuva
Ensimäistä kertaa jussi2107 pihassa
Kuva
Sisusta
Kuva
Kone I
Kuva
Kone II
Kuva
Pohja vähän öljynen
Kuva
Maalattiin taka läpät
Kuva
Perä laitettu
Kuva
Oikea sivu laitettu
Kuva
Vasen sivu laitettu
Kuva
Kuvassa vähän paskanen ja lehtiä täynnä
Kuva
OuZo

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja OuZo »

Tänään asennettiin katti paikalleen , korjattiin töötti ja asennettin toinen takaläppä
Ja hajotettiin tupakan sytyttimen tai se hajos ...

Ja tommonen korjausopas löyty huuto.netistä :D

Kuva
Jussi2107

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja Jussi2107 »

Tuommoset tarttu tankkaus reissulta mukaan , halvalla kun sai :lol:

Kuva
OuZo

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja OuZo »

Nyt on uudet umpiot paikallaan
Kuva
Takaverhotkin hommattiin Ajateltiin jos maalattaisiin lada logo noihin verhoihin.
Kuva
Nyt näkyy kummatkin roiskeläpät
Kuva
Joen musikka
Viestit: 2004
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Roiskeläpät on kyllä hienon näköiset.Onko tarkoitus vaihtaa myös auton väriä? :shock:
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
OuZo

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja OuZo »

Ei kai enää maalata , pitää suunnitella vielä . On noi vähän lika arat läpät , mutta hienot 8) :lol:
Tarkoitus saada liikenteeseen takas ekas.
someroladasti

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja someroladasti »

voisin tehä itekki samanlaiset mutt vaan kirkkaan keltaisina...on ne läpät komiat.
ja tollanen kolmepuolainen ratti pitäis löytyä....ku ei oikeen noi uudet teknoruorit sovi ladan imagoon.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Oot hyvän korjauskirjan löytäny... mulla on samanlainen. :D
OuZo

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja OuZo »

Meillä taitanee olla pienoinen ongelma tossa ladassa , se nimittäin purkaa akun ... Mutta pitää testata lataamalla täyteen ja laittaa kiinni täytenä / katsoa purkaako sen vielä uudestaan.
Kuuluuko pyyhkijöitten toimia vaikka virta ei ole päällä ??
ja toinen propleemakin on ,jostain kumman syystä uuden umpion lähivalo ei toimi , mutta kaukovalo toimii :shock:
OuZo

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja OuZo »

-Lähivalo saatiin toimimaan sillein, että toisesta umpiosta vedettiin johto toiseen niin rupes toimimaan..
Kuva

-Ostettiin uus laturikin , eipä se vieläkään lataa. Vaan se latausvirta katoaa laturi /akun ja startin välille edelleen , laturissa se vika ei ole enään kuiteskaan kun on ihan tuliterä .. Tänään lada vietiin pajalle hitsaukseen isomman reiän paukkaukseen,lupasivat kattoa ton että mistä johtuu kun se ei lataa akkua..
OuZo

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja OuZo »

Reikä saatiin paikkattua ja ei vieläkään lataa. Seuraava reissu onki sitten autosähköpaja , siellä se vika ainaskin selviää..
Päästöistä ei menny läpi joten sitä pitää selvittää mistä johtuis. Mistäs kannattais tutkia tota ,että sais päästöt normiksi ?
Jussi2107

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja Jussi2107 »

Ensi kosketus ladan maantieominaisuuksinkin on saatu kun ajelin sivuteitä pitkin kotiin. On muuteksee volvon jälkee aikas venkula kapistus :shock:
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Onnittelut Axteckin ostamisen johdosta.

-Valoviritys: Kannattaa ihan oikeesti katsoa miksi se toinen ajovalo ei pala ei tehdä hyppyjohtoa toiselta ajovalolta. Pudottaa jännitettä ja todennäköisesti jossain vaiheessa polttaa sulakkeen. Ei ole kivaa jos tekee sen pimeällä.

-Akun purkaminen: Ensin kannattaisi mitata virtamittarilla miten iso virta akulta lähtee kun kaikki laitteet pitäisi olla sammutettuina. Ei saisi olla yli 100mA eli 0,1A. Helpoin tapa lähteä rajaamaan virran kuluttajia pois on irroitella sulakkeita yksitellen ja katsoa minkä sulakkeen irroittaminen aihettaa virran putoamisen. Jos täten virran kuluttaja löytyy, otetaan kyseisen sulakkeen takana oleva virtapiiri tarkempaan syyniin. Jos ei löydy, pitäisi tutkia laturin diodisilta.

-Päästöt: Axtec kaasutinjärjestelmä ei ole niitä helpoimpia ladan korjauskohteita. UKKssa on asiaa + haualla löytyy paljon. Jos auto toimii moitteettomasti (vetää puhtaasti, tasakaasulla kulkee nykimättä, tyhjäkäynti ok, automaattiryyppy pudottaa kierroksia myllyn lämmitessä ja kulutus on inhimillinen), niin kannattaa vaihtaa tulpat, ilmanputsari, säätää sytytys ja vaihtaa öljyt. Katti kannaattaa myös ajaa hyvin lämpöiseksi ennen mittausta. Se vaikuttaa paljon siihen, miten pakokaasutestistä selviää. Päästö arvot olisi kiva tietää ja se mistä kilahti.

Ja sitten. Roiskeläpät on hienot ja sutenöörisisustakin löytyy. Loistohomma!
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Lada1500SL
Viestit: 121
Liittynyt: 28.12.2005 12:22
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja Lada1500SL »

Tuohon lähivalon palamattomuuteen, tarkistakaapa se johtosarja mikä on sulakerasia konehuoneen puolella ettei ole hapettumaa liittimessä ja mittailkaa että virta tulee sulakerasian läpi. Itsellä oli Yksi johto liitos irti siitä sarjasta niin ei pelannut toisella puolen kun parkki ja toisella kertaa vika oli sulakerasiassa. Tällä hetkellä kolmas sulakerasia menossa, nyt on jo uudestaan tinailtu hyllyssä. Itsellä on ollut kylmiä juotoksia kaikissa rasioissa.
Jussi2107

Re: Pieni venäjän ihme 2107

Viesti Kirjoittaja Jussi2107 »

Ei pura enää akkua, tai ei oo purkanukkaa ku vika on latauksessa, Laturi on uusittu mutta silti ei lataa. Voiskos tuo johtua ja siitä sulakerasiasta. Ainakin pajalla sitä epäilivät? Mut ens viikolla on autosähkössä aika niin eiköhän nuo selvinne sit siellä.
En oo paljon vielä päässy ajamaa ku ei oo liikenteessä, mut vähän ajon perusteella toimii moitteetta = ei nyi eikä hyydy! Kylmänä käynnistyy heikosti mut sit kun lähtee käyntiin ni käy kyllä tasasesti. Ja lämpimänä riittää ku vähän avainta hipasee ni jo on käynnissä :D Päästöarvoista ei oo tarkempaa tietoa kun en saanu lappua, ( ei siis oo katsastuksessa vielä käytetty) mut olikos ne nyt co arvo mikä oli tyhjäkäynnillä jotain 5 ja kovemmilla kierroksilla vielä enemmän.
THI-900 kirjoitti:Onnittelut Axteckin ostamisen johdosta.

-Valoviritys: Kannattaa ihan oikeesti katsoa miksi se toinen ajovalo ei pala ei tehdä hyppyjohtoa toiselta ajovalolta. Pudottaa jännitettä ja todennäköisesti jossain vaiheessa polttaa sulakkeen. Ei ole kivaa jos tekee sen pimeällä.

-Akun purkaminen: Ensin kannattaisi mitata virtamittarilla miten iso virta akulta lähtee kun kaikki laitteet pitäisi olla sammutettuina. Ei saisi olla yli 100mA eli 0,1A. Helpoin tapa lähteä rajaamaan virran kuluttajia pois on irroitella sulakkeita yksitellen ja katsoa minkä sulakkeen irroittaminen aihettaa virran putoamisen. Jos täten virran kuluttaja löytyy, otetaan kyseisen sulakkeen takana oleva virtapiiri tarkempaan syyniin. Jos ei löydy, pitäisi tutkia laturin diodisilta.

-Päästöt: Axtec kaasutinjärjestelmä ei ole niitä helpoimpia ladan korjauskohteita. UKKssa on asiaa + haualla löytyy paljon. Jos auto toimii moitteettomasti (vetää puhtaasti, tasakaasulla kulkee nykimättä, tyhjäkäynti ok, automaattiryyppy pudottaa kierroksia myllyn lämmitessä ja kulutus on inhimillinen), niin kannattaa vaihtaa tulpat, ilmanputsari, säätää sytytys ja vaihtaa öljyt. Katti kannaattaa myös ajaa hyvin lämpöiseksi ennen mittausta. Se vaikuttaa paljon siihen, miten pakokaasutestistä selviää. Päästö arvot olisi kiva tietää ja se mistä kilahti.

Ja sitten. Roiskeläpät on hienot ja sutenöörisisustakin löytyy. Loistohomma!
Vastaa Viestiin