Ostin Samara(eilen) 1300 -87.
Autolla ajettu runsaat 68tkm.
Moottori ollessa lämmin, joutuu starttaamaan pitkään ja kaasun laittamaan lähes pohjaan. Myös lämpimänä kun sammuttaa, esintyy jälkikäyntiä
Mihin tarkistus toimenpiteisiin ryhdyn tai korjauksiin?
Käyttöohjekirja ei kerro sytkämerkeistä mitään.
Samara 1300
- Lada Scandinavia
- Sdelano v SSSR
Re: Samara 1300
Terve!
Molemmat ilmiöt ovat jossain määrin ominaisuuksia, eikä niille välttämättä tarvitse tehdä mitään.
Sytytysennakko ei käytössä juurikaan muutu. 68 tkm ajetussa koneessa lienee jakajakin vielä hyvässä kunnossa. Itse olen säätänyt ennakon siten, että lämpimällä moottorilla (mielellään vielä lämpimällä säällä) olen kääntänyt ennakkoa niin suureksi, että moottori nelosvaihteella 40 km/h nopeudesta kaasu pohjassa kiihdyttäen juuri ja juuri nakuttaa.
Moottori on suunniteltu 91-oktaaniselle ja sietää 95-oktaanisella hieman vakiosäätöä isomman ennakon. Kulutus pienenee hieman, myös alakierrosten vääntömomentti kasvaa vähän.
Ennakkomerkkejä en tähän hätään muista.
menestystä
SvS
Molemmat ilmiöt ovat jossain määrin ominaisuuksia, eikä niille välttämättä tarvitse tehdä mitään.
Sytytysennakko ei käytössä juurikaan muutu. 68 tkm ajetussa koneessa lienee jakajakin vielä hyvässä kunnossa. Itse olen säätänyt ennakon siten, että lämpimällä moottorilla (mielellään vielä lämpimällä säällä) olen kääntänyt ennakkoa niin suureksi, että moottori nelosvaihteella 40 km/h nopeudesta kaasu pohjassa kiihdyttäen juuri ja juuri nakuttaa.
Moottori on suunniteltu 91-oktaaniselle ja sietää 95-oktaanisella hieman vakiosäätöä isomman ennakon. Kulutus pienenee hieman, myös alakierrosten vääntömomentti kasvaa vähän.
Ennakkomerkkejä en tähän hätään muista.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada Scandinavia
Kiitoksia.
Tänään alkoi käymään ontuen, eli ei kaikilla pytyillä.
Vaihdoin tulpat, jotka löysin autotallista, ovat Venäläiset, kirjaimista päätellen.
Alkoi käymään taas kaikilla ja ajoin runsaat 10 km lenkin ja sammutin, ei jälkikäyntiä.
Oli sammuksissa ihan hetken ja starttasin, niin lähti heti käyntiin.
Sammutin taas ja noin puolen tunnin kuluttua, niin taas piti startata pitkään. Karkaako bentsiini?
Tosta ennakosta, kumpaan suuntaan virranjakajaa liikutan, että muuttuu aikaisemmalle. Syyläriin päin tai ohjaamoon päin?
Tänään alkoi käymään ontuen, eli ei kaikilla pytyillä.
Vaihdoin tulpat, jotka löysin autotallista, ovat Venäläiset, kirjaimista päätellen.
Alkoi käymään taas kaikilla ja ajoin runsaat 10 km lenkin ja sammutin, ei jälkikäyntiä.
Oli sammuksissa ihan hetken ja starttasin, niin lähti heti käyntiin.
Sammutin taas ja noin puolen tunnin kuluttua, niin taas piti startata pitkään. Karkaako bentsiini?
Tosta ennakosta, kumpaan suuntaan virranjakajaa liikutan, että muuttuu aikaisemmalle. Syyläriin päin tai ohjaamoon päin?
Katso ilman kantta pyörimis suunta ja vastaan isonee ennakko ja toisinpäin. Vaikea selittää kun toinenreuna menee syyläriinpäin niin vastakkainenreuna menee kohti ohjaamoa.
Ei bensiini karkaa,vaa siin voi olla jotain bensan höyrystymisilmiötä tai miks sitä sanotaa.Omissa samaroissa on samoja oireita,kai sekin on ominaisuus.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- Lada Scandinavia
Kiitoksia.
No tänään katsoin konehuoneeseen ja virranjakajan yhteydessä on seuraavanlainen merkintä. - l 1 l l l l +
Oli tässä kohdassa(1)
Muutin tähän kohtaan(2) - l l l l 2 l +
Nyt lähti paremmin käyntiin.
Vanhat autot yleensä lähtevät käyntiin lämpimänä heti, kun vain hiukan starttaa, Ladat taitavat olla poikkeus.
No tänään katsoin konehuoneeseen ja virranjakajan yhteydessä on seuraavanlainen merkintä. - l 1 l l l l +
Oli tässä kohdassa(1)
Muutin tähän kohtaan(2) - l l l l 2 l +
Nyt lähti paremmin käyntiin.
Vanhat autot yleensä lähtevät käyntiin lämpimänä heti, kun vain hiukan starttaa, Ladat taitavat olla poikkeus.