Dellorto ongelma?
Dellorto ongelma?
Eli ongelmana tuplissa 40mm dellortoissa (ilmeisesti jonkun alfaromeon alkuperäiset, kun ei ole tyhjäkäynnin seosruuvia?) todella epätasainen tyhjäkäynti ja paukuttaa putkessa aika tavalla moottorijarrutuksen aikana. koneessa tällä hetkellä vakio nokka ja kaasuttimissa 40 tyhjäkäynti suuttimet.
Voiko olla että toisessa kaasuttimessa jokin valskaa ylimääräistä bensaa lävitse joka voisi selittää huonon käynnin ja paukutuksen putkessa?
Katselin kurkkuihin peilillä kun kävi tyhjäkäyntiä, mutta en ainakaan nähnyt että olisi siitä roiskinut vanana bensaa...
Äsken säädin kuumalla koneella tyhjäkäyntiä (1000rpm) ja kävin ajamassa lenkin. sitten tulin pihaan ja tyhjäkäynti oli isompi (1500rpm). käynti oli edelleenkin epätasainen ja paukutti jo tyhjäkäynnillä putkessa. ruuvasin vähän pienemmälle ja paukutus loppui.
Että kertokaas viisaammat mikä mättää?
Voiko olla että toisessa kaasuttimessa jokin valskaa ylimääräistä bensaa lävitse joka voisi selittää huonon käynnin ja paukutuksen putkessa?
Katselin kurkkuihin peilillä kun kävi tyhjäkäyntiä, mutta en ainakaan nähnyt että olisi siitä roiskinut vanana bensaa...
Äsken säädin kuumalla koneella tyhjäkäyntiä (1000rpm) ja kävin ajamassa lenkin. sitten tulin pihaan ja tyhjäkäynti oli isompi (1500rpm). käynti oli edelleenkin epätasainen ja paukutti jo tyhjäkäynnillä putkessa. ruuvasin vähän pienemmälle ja paukutus loppui.
Että kertokaas viisaammat mikä mättää?
Re: Dellorto ongelma?
Taitaa olla kaasarit synkkauksen tarpeessa, se on helppo tehdä itsekin.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Dellorto ongelma?
synkat pitäis olla kohallaan mutta voihan sen tarkistaa.
Re: Dellorto ongelma?
Niinhän nuo synkat aina pitäisi olla kohdallaan, mutta kas kun löytyikin muutama kymmenen prossaa heittoa kaasareiden väliltä 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Dellorto ongelma?
Mikähän olisi se paras tapa synkata ne? katsoin sen siitä yhden tulpan alta jossa on muutama reikä. sinne kun valolla osottaa niin näkee läpän asennon.
synkkasin ne äskön uudestaan. käynti parani vähän mutta vieläkin paukuttaa putkessa kun tekee moottori jarrutusta.
synkkasin ne äskön uudestaan. käynti parani vähän mutta vieläkin paukuttaa putkessa kun tekee moottori jarrutusta.
Re: Dellorto ongelma?
Sieltä siirtymäkanavien tulppien altahan se on melkein helpointa säätää jos ei ole mittareita, oikein hyvä keino.
Putkessa paukutustakin on niin monenlaista, käytännössä kaikki kaasaripelit paukuttaa moottorijarrutuksessa putkessa. Eriasia sitten, jos on kuin haulikolla ampuisi..
Putkessa paukutustakin on niin monenlaista, käytännössä kaikki kaasaripelit paukuttaa moottorijarrutuksessa putkessa. Eriasia sitten, jos on kuin haulikolla ampuisi..
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Dellorto ongelma?
kyllähän se aika kovaa pauketta on. pam pam pam pam käy vaan
.
eihän siitä sinänsä mitään haittaa ole mutta ihmetyttää vaan että mitä se tuollain paukuttaa.

eihän siitä sinänsä mitään haittaa ole mutta ihmetyttää vaan että mitä se tuollain paukuttaa.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Dellorto ongelma?
mut jos se toimii muuten ja vetää sen mitä pitääkin niin kaikki ylimääräset paukkeet ja porinat on vaan plussaa
tuo sitä kaivattua katu-uskottavuutta

tuo sitä kaivattua katu-uskottavuutta

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Dellorto ongelma?
Tarkista samalla ettei ole ilmavuotoa missään. Ja että jarrutehostimen alipaineletkun venttiili pelaa varmasti. Siis jos tehostin on käytössä.
Re: Dellorto ongelma?
Mistä olet ottanut jakajan alipaineen siis jos se on vielä käytössä?
Mulla on ihan sama tuossa dellortossa että tyhjäkäynti on säädetty reiluun 1000 mutta kovemman ajon jälkeen heiluu siellä 1500 mutta se tasaantuu siitä hetken kuluttua, ja tosiaan paukkuu putkessa moottorijarruttaessa, eipä tuo ole haitannut kun muuten seokset kohdillaan ja vetää hienosti. Harvemminpa noita saa ihan tasaisesti tyhjää käymään.
Mulla on ihan sama tuossa dellortossa että tyhjäkäynti on säädetty reiluun 1000 mutta kovemman ajon jälkeen heiluu siellä 1500 mutta se tasaantuu siitä hetken kuluttua, ja tosiaan paukkuu putkessa moottorijarruttaessa, eipä tuo ole haitannut kun muuten seokset kohdillaan ja vetää hienosti. Harvemminpa noita saa ihan tasaisesti tyhjää käymään.
Re: Dellorto ongelma?
paukkuminen väheni ja tyhjäkäynti toimii hienosti nyt. säädin vain tarpeeksi auki seos ruuveja. kokeilemalla asiat selviää
. varmaankin liian pienet tyhjäkäynti suuttimet. ostan seos mittarin kun on ylimäärästä rahaa. vetää ja pelittää hyvin.
jakajan alipainetta ei ole käytössä. olen vain rajoittanut keskipako ennakon.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=24542 Tuola sytytys ennakosta.

jakajan alipainetta ei ole käytössä. olen vain rajoittanut keskipako ennakon.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=24542 Tuola sytytys ennakosta.
Re: Dellorto ongelma?
itellä tupla lortois lakkas paukutus moottorijarrutuksis ku vaihroin ilmanputsarit uusiin, vanhat oli tullu tiensä päähän, tosin toi paukutus taitaa kuulua niitten vakio toimintaan. itellä ku o kunnon auringonpaiste "aivastelee" kaasarit välillä, mut taitaa osasta johtua tosta pakosarja kaasarin alla lämmöstä.
Re: Dellorto ongelma?
mulla ei ole putsareita ollenkaan, pelkät torvet
. rakensin kaasareiden ja pakosarjan väliin pellin, niin enään ei kuumene kaasuttimetkaan juuri ollenkaan.
