Uusia metkuja axtekkirintamalla. Kylmänä oikkuilee... kun painaa kaasua, tuntuu kuin joku tökkisi vastaan, ei reagoi terveellä tavalla. Check engine EI pala. Ei ole moneen aikoihin edes vilahtanut. Onkohan se huono merkki? Polttimo kyllä toimii.
No onhan mulla noita varakaasareita, että ei siinä mitään, mutta pitipähän kertoa.
Ja venttiilit säksättää siihen malliin, että välyksen vois mitata jäätelötikulla. Ja ketjuakaan ei oo kiritty aikoihin. Voi paska mua laiskaa.
Nonnis kirjoitti:Uusia metkuja axtekkirintamalla. Kylmänä oikkuilee... kun painaa kaasua, tuntuu kuin joku tökkisi vastaan, ei reagoi terveellä tavalla. Check engine EI pala. Ei ole moneen aikoihin edes vilahtanut. Onkohan se huono merkki? Polttimo kyllä toimii.
Mulla on kans samoja oire-yhtymiä, ollu varmaan vuoden jo. Huomenissa ajattelin marssia paikalliselle lada- huoltamolle ja pistää tilaukseen uuden axtek- jumalan ja alkaa palvoa sitten sitä. Hintavahan se on, mutta mitäpä sitä ei tekisi ladansa toimivuuden puolesta
Nyt on oireena semmoset, että ryypyn tyhjäkäynti huutaa kuin hyeena ja aiheuttaa kaasun "hirttämistä". Kierrokset saa kyllä laskemaan polkaisemalla kaasua nopeasti, ja sitten se käykin ihan siivosti. Tota ei vaan viittis tehdä joka kerta kun vaihtaa vapaalle, tai jopa silloin kun vaihtaa isommalle. Lisäksi kun käynnistää koneen täytyy kierroksia hillitä välittömästi.
Normaali tyhjäkäynnin säätö ei tunnu vaikuttavan mihinkään. Normi tyhjäkäynti on kyllä ihan siedettävä. Ehkä vähän alhainen.
Täytyy varmaan rasvata koneistoa ja kattella vähän, kunhan toi sade loppuis. Se on komee ajaa postia yöllä, kun kerrostalot raikaa Ladan lähtiessä käyntiin pihassa.
Joku vois heittää muistista, että kumpaan suuntaan tota normi-tyhjäkäynnin ruuvvia käännetään, kun halutaan kasvattaa kierroksia. Itse muistelisin, että myötäpäivään.
No jos Axteekki jumalan tyhjäkäyntiä muuttaa isommalle niin myötäpäivään sitä mustaa muovi ruuvia on pyöriteltävä.
Ittellä on ollu ongelmaa ton viuston jumittumisesta. Siis jää tyhjäkäynti huutamaan kun syötävä. Ja kun polkaisee kaasua niin heti asettuu. Johtuu Axteekkijumalan vivustojen jumimisesta, ei ryypyn päälle jäämisestä (tai ehkä noh... tiedä häntä).
Vaatii ilmeisesti palvontaa puhdistuksen ja öljyämisen kera.
Emännän Samaranzista hävisi myös tyhjäkäynti kylmänä, vaikka kone lämpimänä kävi normaalisti. Viikon kuuntelin emännän kitinää ennen kuin uskoin asian todeksi. Eihän Axtekki oikuttele. Syyksi ilmeni jenkoistaan korkannut ilmanputsarin kotelon pultti, joka oli pudonnut kaasariin. Pultin poistamisen jälkeen emäntäkään ei enää oikutellut.