Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarket

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarket

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kovat oli puheet näistä venäjän tuontihanoista joskus. "Kestää isältä pojalle", "ikuinen" jne. jne. ja ties mitä fraaseja.

Nyt kun on alkanut näistäkin satamaan soraääniä sieltä täältä ja myös omat kokemukset ja kuulopuheet näitä vahvistaa niin kootaanpä pieni yhteenveto näiden "laadusta"

1 kpl keraaminen, vajaa 3 vuotta = vuotaa solkenaan akselin välistä
1 kpl kuulamalli = 5,5 kk ja jumissa, kuula murentunut ja lastut jumittaneet kuulan
1 kpl kuulamalli = 24h, vuotaa päätylaipan välistä
2 kpl kuulamallisia = kelvottoman jäykkiä jo uutuuttaan, vaijeri ei näitä jaksa liikuttaa -> roskiin suoraan
1 kpl keraaminen, hyvin vähän käytetty = helvetin jäykkä -> roskiin

1 kpl alkuperäinen, n. 17 vuotta, ei vuoda mutta ei mene kiinni enää.
1 kpl, alkuperäinen, n. 11 vuotta, tihkuu aivan aavistuksen verran
1 kpl alkuperäinen, n. 18 vuotta, vuotaa kunnolla

Summa summarum, joissain asioissa orkkis on todellakin paras :lol: :lol: :lol:

Summa summarum 2, tälläisissa osissa todella näkee nykyvenäläisten varaosien tason; sitä ei ole. Kiinalaisetkin tekisi parempaa jälkeä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Etelä-Kymenlaakso kehuu Orggista! :shock: Ruksi Seinään. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Itsellä orkkis kestänyt 17 vuotta kunnes rupesi tihkumaan/jumimaan

Keraaminen ei kestänyt vuottakaan kun "säätö" korkkasi --> ei tullut enää kuin kuumaa ilmaa

Nyt ollut jo reilun vuoden kuulahana ja toiminut tähän astin hyvin... säätö pelaa hyvin ja on herkä...
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

88 vuodesta taitaa olla orkkis hana mun nappiksessa :? , ei ole jäykkä yhtään eikä vuoda.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Silloin kehuivat myös, että keraamisella pystyy säätämään lämpötilaa, mutta ihan samanlainen ON/OFF se on silti :lol:

Orkkis on Paras, kerrankin on Kymeenlaakso ja Pussihousut samalla taajuudella :lol:
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Omassa Nappiksessa hana vuodelta 1986 eli siis orggis. Hyvin tuntuu toimivan, ei ole jäykkä eikä vuoda.
Jokari kirjoitti: Summa summarum, joissain asioissa orkkis on todellakin paras :lol: :lol: :lol:

Summa summarum 2, tälläisissa osissa todella näkee nykyvenäläisten varaosien tason; sitä ei ole. Kiinalaisetkin tekisi parempaa jälkeä.
Mistähän tämä Venäläisten osien huono tai jopa ala-arvoinen laatu johtuu?
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Uusimmassa 91 vuosimallin hankinnassa on herkästi toimiva ja kuiva orggishana. Autolla takana vain 319tkm, että on siellä jonkun verran vesikin kiertänyt :D

OT: Ei muuten oo Axtec...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja Jokari »

THI-900 kirjoitti: OT: Ei muuten oo Axtec...
Siinä se syy on eikä liity polttoaineensyöttöön. Kaikki mikä on tehty ryssän aikana, näkyy ja tuntuu näissä vehkeissä. Vanhemmat on selkeästi parempilaatuisia. En laita tähän sitä tiettyjen tahojen suosimaa fraasia :lol:
Kun kattoo riittävän suurella otannalla esimerkiksi 1700i ruuttia, näkee kuinka surkeasti, huolimattomasti ja mahdollisimman halvalla ja nopeasti ne on kyhätty kasaan markkinatalouden nimissä.

Ota joukko vanhempia malleja ja vertaile...ei ne länsiautoja ole mutta selkeästi paremmin tehtyjä. Ei tartte kummoinen seppä olla huomatakseen tämän.

lada h.s. kirjoitti:Mistähän tämä Venäläisten osien huono tai jopa ala-arvoinen laatu johtuu?
Katso yllämainittuja yhdistä siihen huonolaatuiset materiaalit, laadunvalvonnan puute ja huolimattomuus. Paskaa tulee väistämättä.
Harmi vain että näitä huonolaatuisia osia ei aina näe päällepäin ja joutuu "trial and error"-tyyppisen testaukseen. Kärsijä on sitten se kuluttaja joka näitä ostaa ja joutuu tekemään turhaa työtä.

Väkisin tulee mieleen onko näiden hanojen kanssa suoritettu kunnollista painetestausta riittävän suurella otannalla. Todennäköisesti ei koska vuotaa jo uutuuttaan tai myöhemmin.
Myöskin o-renkaiden käyttö hanan akselilla, kuluvassa paikassa ei ole mikään kovin hääppöinen idea keston kannalta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Marko
Viestit: 982
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja Marko »

14 vuotta oon tuonu erilaisii osii Venäjältä.Kaikkiaan kaks on ollu huonoja,mukana myös paljo nestejärjestelmän osia,että sillee.Kun joskus joku tuo saman määrän ja laskee siitä huonot pois,sitte voi sanoo,et onko laatu laskenu.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Voin kertoa ettei vuotavan kuulamallin hanan päätylaippaa kannata yrittää tilkitä edes kestäväksi todetulla PP Leak Fixillä, ei saa tarpeeksi peittoa aikaan että pitäisi. Tihkuttelee minkä kerkeää, joskin vähemmän.

Onkohan r*ssä miettinyt hetkeäkään tämän mallin hanaa kasatessaan että jos ohut päätylaippa tulee puristussovitteella sylinterinmuotoiseen runkoon, niin se on aika halvetin tarkka siitä että se on suorassa. No tässä ei ollut eikä sitä saanut suoraan enää edes nuijittua, on niin vänkyrä koko hana. Toisessa mallissa oli lukkorenkaalla kiinni koko päätylaippa jolloin on pieni mahis saada se oikeaan asentoon.
Ei se mitään pidä tuollaisilla toleransseilla ikipäivänä. Paineetonta raanavettä korkeintaan.

Alkaa vesiraana-letkupatentit olemaan aika lähellä, kaikki v*tun hanat mitä on itsellä ja muilla ollut niin on käytetty, taannoin mietin että mitähän näinkin monella tekee ikinä? Paskoja kaikki kuitenkin oli. 10-15 uustuotantohanaa niin voidaan päästä yhden lyhytikäisen orkkishanan kestoon.

Kenelläkään kokemuksia minkään muun auton hanan sovittelusta? Unkarin Ladasivuilla oli juttua jonkun volkkarin hanan laitosta, mutta ei kyllä käänny edes kääntäjällä järkevästi.

http://s90.photobucket.com/albums/k245/ ... g&newest=1
http://s90.photobucket.com/albums/k245/ ... g&newest=1
http://s90.photobucket.com/albums/k245/ ... g&newest=1


Tossa btw. kuvia siitä 5,5 kk kestäneen kuulahanan sisuksista. Tuona aikana hanan käyttö oli minimaalista kovien pakkasten takia. Metalli on siis kelvotonta tuollaiseen tarkoitukseen. Nuo kaikki irronneet mujut jumittivat kuulan puoliksi auki, edes hana ruuvipenkkiin kiinnitettynä ei ollut mitään mahdollisuuksia saada hievahtamaankaan sitä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja mush »

T4-Transportterissa on aika yleismallisen näköinen hana, minkä saisi varmaan sovitettua konehuoneen puolelle aika helposti.

Jotakuinkin tällainen (näyttää menevän moneen muuhunkin VAG-tuotteeseen):
http://www.veedubmachine.co.uk/index.ph ... cts_id=345
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Konehuoneessa se ei paljon lämmitä kun pitää pystyä säätämään. Edes karkeasti ajon aikana.

Muutenhan tuo näyttää aika hyvältä joskin letkukarojen suunta on vähän huono. Sisälle asennettuna tulee melkoinen letkuhässäkkä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja mush »

Pidempi vaijeri? Tai yksinketainen patentti vanhan vaijerin jatkamiseksi... lattaraudanpätkä, sokeripala ja pari vaijerilukkoa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

On se vaan joilekkin autonvalmistajille kaikki niin vaikeaa.Pojan 28 vuotta vanhassa Corollassa lämmityslaitteen hana on rintapellissä.Helppo vaihtaa eikä koskaan vuotanut :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kokemuksia takavedon lämppärinhanoista orkkis/aftermarke

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Kyllä se tuntuu olevan. Suorastaan huvittavaa minkäalaista skeidaa sitä saa käteensä. Ei normaaliautoissa hanaa vaihdeta. Mutta markalla saa markan auton ja varsinkin varaosat.
Sinänsä huvittava että oli hana on mikä tahansa, niin aina se hajoaa lopulta. MIKSI???
mush kirjoitti:Pidempi vaijeri? Tai yksinketainen patentti vanhan vaijerin jatkamiseksi... lattaraudanpätkä, sokeripala ja pari vaijerilukkoa.
Ehkä, ehkä...

Kuvasta vähän hankala arvioida minkä kokoiset noi letkukarat on...takavedon lämppärin letkut taisi olla noin 16-17 mm sisämitalla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin