Mikä samara?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 161
- Liittynyt: 9.11.2005 14:17
- Paikkakunta: Janakkala
Mikä samara?
eli sellasta kyselisin kun tekis mieli hommata nappiksen kaveriks sammy ni mikä samara teidän mielestänne oisi paras tai kestävin eli kysellään vuosimalleja 80 tai 90-luku eurosamara vai 2000 luku
Re: Mikä samara?
Joko 80-lukulainen tai sitten 95-99 vm.Riippuu siitä haluaako perinteisen kaasariversion vai ruiskun.
Re: Mikä samara?
Jos itelleni ostasin niin etsisin 80-luvun lopun tai ihan 90-luvun alun kaasariversion. Siis sellaisen oikealla kaasarilla olevan ei mitään n. vuosien 92-95 välisen ajan äkstek versioita ainakaan.
Tämä siis jos auto on koriltaan hyvä mitä sitä ruostetta ostamaan, kun samaan rahaan mitä toiset tuon ikäsitä ilkiää netissä pyytää saa jo 2000 luvun Samaroita
Se on ihan siinä siis mikä kohdalle sattuu 
Tämä siis jos auto on koriltaan hyvä mitä sitä ruostetta ostamaan, kun samaan rahaan mitä toiset tuon ikäsitä ilkiää netissä pyytää saa jo 2000 luvun Samaroita


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Mikä samara?
Kun on ruiskun makuun päässyt, niin minä ainakin ottaisin ruiskun paljon ennemmin kuin kaasarin. Riippuu toki mihin käyttöön auto tulee, jos paljon ajoja ei ole, niin mikä tahansa hyväkuntoinen yksilö menee. Ja euro tietysti jos sopiva kohdalle sattuu ja ulkonäkö miellyttää, ovat keskimäärin vähemmän ruostuneita.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Mikä samara?
86-90 jos kaasari pelin ottaa, 95-03 jos ruisku. 91-96 kaasari versioita välttäisin 

Njet problem, normal katastroof 

Re: Mikä samara?
GM-ruisku 95-99 olis ykkösvalinta. Axteckkia välttelisin.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Mikä samara?
Jos nyt olisi samaran tarve, niin itse pistäisin etusijalle €urosamaran, jossa olisi rekisteriotteessa merkintä hyväksymisestä ilman ajonestolaitetta ja johon ei olisi laitettu airbagia. (vähemmän mahdollisia vikakohteita).
Seuraava vaihtoehtona tulisi GM-ruiskuinen -96-00 vuosimallia. Ennen 2001 vuotta rekisteröidyistä ei vaadita obd-mittausta katsastuksessa, joten on myös hieman halvempi katsastaa, sekä vähemmän vikaherkkä.
Boschin tekniikan kanssakin kyllä pärjäilee, kunhan hankkii obd- lukijan tai ajotietokoneen. Omien kokemuksieni mukaan -01 samarasta vikavalo paloi aika usein.
Seuraava vaihtoehtona tulisi GM-ruiskuinen -96-00 vuosimallia. Ennen 2001 vuotta rekisteröidyistä ei vaadita obd-mittausta katsastuksessa, joten on myös hieman halvempi katsastaa, sekä vähemmän vikaherkkä.
Boschin tekniikan kanssakin kyllä pärjäilee, kunhan hankkii obd- lukijan tai ajotietokoneen. Omien kokemuksieni mukaan -01 samarasta vikavalo paloi aika usein.
Re: Mikä samara?
Ruiskulliselle Samaralle suositukseni, Euroissa pellitkin kestää kohtuudella suolausta. GM-ruisku ollut omassakin käytössä ongelmaton.
Ja lisäyksenä: ellei Euron ulkonäkö ole ongelma, saat aika paljon mukavamman automobiilin käyttöön. Euron penkit sopivat selkävammaisellekin matka-ajoon ja kabiini muutenkin mukavan edustava.
Ja lisäyksenä: ellei Euron ulkonäkö ole ongelma, saat aika paljon mukavamman automobiilin käyttöön. Euron penkit sopivat selkävammaisellekin matka-ajoon ja kabiini muutenkin mukavan edustava.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Mikä samara?
Terve!
Kestävyydessä ei ole käytännössä mitään eroa, tosin pääsääntöisesti uudemmat kestävät pidempään kuin vanhat.
Ruiskupelit ovat varsinkin kylmänä huomattavasti helpompia ajettavia kuin kaasutinkoneet; tottumattomalle käsiryyppy on hankala.
Iskutilavuuksia on tarjolla kolme: 1100 (harvinainen), 1300 ja 1500 cm3, uudempia vain 1500-kuutioisia. Suorituskyvyltä on paras Bosch-ruiskuinen, sitten GM-ruisku.
Aivan alkuvaiheessa markkinoilla oli myös nelivaihteisia malleja. Oman valinnanmahdollisuuden tuo myös korimalli ja ovimäärä.
Teknisesti vaativin on AxTec, joskaan siinä ei ole mitään kummallista, normaali saksalaisperäinen elektronisesti ohjattu kaasutin+lambda+katalysaattorivehje. AxTec ei vaadi mitään eksoottisia erikoistyökaluja; kosketuskulmamittarista (siis siitä katkojan kärkien säätöön tarkoitetusta) on hyötyä säätämisesssä. AxTeciin saa hyvin ohjeita ainakin saksaksi ja ruotsiksi. Suomenkielisestä aineistosta en tiedä, en kyllä ole yrittänyt hankkiakaan.
Ruiskuista Bosch on uudempi ja edistyneempi, GM on ns. kirveellä tehty monipisteruisku ilman nykyajan kotkotuksia, kuten EOBD-järjestelmää, joskin luotettava ja toimiva. Bosch on mainettaan paljon parempi.
Jos ns. ajovehjettä haluaa on pääsääntöisesti uudempi parempi, mutta käytetyt autot ovat niin paljon yksilöitä edellisten käyttäjiensä jäljiltä, että ne yksilöerot ovat ratkaisevia. Ruosteen määrä on tärkeä.
Rasvakoura saattasi valita perinteisen kaasutinmallin, elektroniikkamies ruiskun.
Itse ottaisin AxTecin; olisi hauska ajaa sillä ja kuulla sähköstä ja kaasuttimista ymmärtämättömien ruikutukset AxTecin maailmanloppua pahemmasta huonoudesta.
menestystä
SvS
Ensimmäinen Samara tammikuussa 1987, sen jälkeen muutama kaasutin- ja GM-malli. Nyky-Ladat 2 kpl 2111:ä, toinen Bosch-ruiskuinen Euro 2 ja toinen Bosch-ruiskuinen Euro 3. Tuttavienkin vehkeitä seurattu, omaa Ladailua n. 500 Mm.
Kestävyydessä ei ole käytännössä mitään eroa, tosin pääsääntöisesti uudemmat kestävät pidempään kuin vanhat.
Ruiskupelit ovat varsinkin kylmänä huomattavasti helpompia ajettavia kuin kaasutinkoneet; tottumattomalle käsiryyppy on hankala.
Iskutilavuuksia on tarjolla kolme: 1100 (harvinainen), 1300 ja 1500 cm3, uudempia vain 1500-kuutioisia. Suorituskyvyltä on paras Bosch-ruiskuinen, sitten GM-ruisku.
Aivan alkuvaiheessa markkinoilla oli myös nelivaihteisia malleja. Oman valinnanmahdollisuuden tuo myös korimalli ja ovimäärä.
Teknisesti vaativin on AxTec, joskaan siinä ei ole mitään kummallista, normaali saksalaisperäinen elektronisesti ohjattu kaasutin+lambda+katalysaattorivehje. AxTec ei vaadi mitään eksoottisia erikoistyökaluja; kosketuskulmamittarista (siis siitä katkojan kärkien säätöön tarkoitetusta) on hyötyä säätämisesssä. AxTeciin saa hyvin ohjeita ainakin saksaksi ja ruotsiksi. Suomenkielisestä aineistosta en tiedä, en kyllä ole yrittänyt hankkiakaan.
Ruiskuista Bosch on uudempi ja edistyneempi, GM on ns. kirveellä tehty monipisteruisku ilman nykyajan kotkotuksia, kuten EOBD-järjestelmää, joskin luotettava ja toimiva. Bosch on mainettaan paljon parempi.
Jos ns. ajovehjettä haluaa on pääsääntöisesti uudempi parempi, mutta käytetyt autot ovat niin paljon yksilöitä edellisten käyttäjiensä jäljiltä, että ne yksilöerot ovat ratkaisevia. Ruosteen määrä on tärkeä.
Rasvakoura saattasi valita perinteisen kaasutinmallin, elektroniikkamies ruiskun.
Itse ottaisin AxTecin; olisi hauska ajaa sillä ja kuulla sähköstä ja kaasuttimista ymmärtämättömien ruikutukset AxTecin maailmanloppua pahemmasta huonoudesta.
menestystä
SvS
Ensimmäinen Samara tammikuussa 1987, sen jälkeen muutama kaasutin- ja GM-malli. Nyky-Ladat 2 kpl 2111:ä, toinen Bosch-ruiskuinen Euro 2 ja toinen Bosch-ruiskuinen Euro 3. Tuttavienkin vehkeitä seurattu, omaa Ladailua n. 500 Mm.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Mikä samara?
Kyllä tuolla nettiautossa on mukavasti valinnanvaraa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Mikä samara?
Yks semmonen joka mullekin kelpaisPavlovits kirjoitti:Kyllä tuolla nettiautossa on mukavasti valinnanvaraa.

Njet problem, normal katastroof 

-
- Viestit: 2035
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Mikä samara?
No niin!Sdelano v SSSR kirjoitti: Teknisesti vaativin on AxTec, joskaan siinä ei ole mitään kummallista, normaali saksalaisperäinen elektronisesti ohjattu kaasutin+lambda+katalysaattorivehje. AxTec ei vaadi mitään eksoottisia erikoistyökaluja; kosketuskulmamittarista (siis siitä katkojan kärkien säätöön tarkoitetusta) on hyötyä säätämisesssä. AxTeciin saa hyvin ohjeita ainakin saksaksi ja ruotsiksi. Suomenkielisestä aineistosta en tiedä, en kyllä ole yrittänyt hankkiakaan.
Itse ottaisin AxTecin; olisi hauska ajaa sillä ja kuulla sähköstä ja kaasuttimista ymmärtämättömien ruikutukset AxTecin maailmanloppua pahemmasta huonoudesta.
menestystä
SvS
.

2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
-
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 161
- Liittynyt: 9.11.2005 14:17
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Mikä samara?
jep jep täytyy mietiskellä mutta kiitos hyvistä vastauksista 

Re: Mikä samara?
Moi,
Jos minä vielä pistäisin oman tarinani......
Aikanaan kun käytettyä samaraa ostin, niin oli vaihtoehtona oli kaksi autoa. Molemmat olivat vuosimallia -95. Toinen oli kaasutinmalli 1300 kuutioinen ja toinen 1500 kuutioinen ruisku. 1300 kuutioisella oli ajettu noin 20 000 km vähemmän, jarrut olivat jumissa ja moottorin käynti oli laihasta seoksesta johtuen epävarmaa.
1500 kuutioisessa ruiskussa pakoputki roikkui hyvin alhaalla, pissapoika eikä töötti toiminut, auto oli täynnä kiveniskemiä ja alkavaa ruostumista. Käsijarruvaijeri jumitti toiseen pyörään, mutta moottori kävi varmasti ja "vääntöä" tuntui olevan, ajo oli sujuvaa.
1300 kuutioista myynyt emäntäihminen arvioi autonsa ensin turhan kalliiksi, pudotti tosin hintaa myöhemmin mutta päädyin kuitenkin tähän ruiskumoottoriseen Samaraan. Enkä ole katunut yhtään.
Jos minä vielä pistäisin oman tarinani......
Aikanaan kun käytettyä samaraa ostin, niin oli vaihtoehtona oli kaksi autoa. Molemmat olivat vuosimallia -95. Toinen oli kaasutinmalli 1300 kuutioinen ja toinen 1500 kuutioinen ruisku. 1300 kuutioisella oli ajettu noin 20 000 km vähemmän, jarrut olivat jumissa ja moottorin käynti oli laihasta seoksesta johtuen epävarmaa.
1500 kuutioisessa ruiskussa pakoputki roikkui hyvin alhaalla, pissapoika eikä töötti toiminut, auto oli täynnä kiveniskemiä ja alkavaa ruostumista. Käsijarruvaijeri jumitti toiseen pyörään, mutta moottori kävi varmasti ja "vääntöä" tuntui olevan, ajo oli sujuvaa.
1300 kuutioista myynyt emäntäihminen arvioi autonsa ensin turhan kalliiksi, pudotti tosin hintaa myöhemmin mutta päädyin kuitenkin tähän ruiskumoottoriseen Samaraan. Enkä ole katunut yhtään.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.