Lämppäri
Lämppäri
Moro!
Juu eli -99 samara 1.5i
Tuulilasille tulee lämmintä. Mutta vaikka laittaa jalkatilasäädön kiinni, niin kylmää tulee jalkatilaan.
Ja muutenkaan jalkatilaan ei saa lämmintä. Eli missäköhän vois vikaa olla.
Ja kuinkas ylös tuo lämpömittari yleensä nousee ehjällä termarilla. Mulla nousee siihen
vähän ekan viivan yläpuolelle. Siis se viiva mikä on ennen sitä punaista aluetta. Ei siinä muita taida ollakkaan.
Eikös siinä ne säädöt ole juuri niin, että se toinen liukuvipu ole jalkatilan ja toinen tuulilasin säädöt.. Niin ja tietty se yksi se hana.
Kun ei ole mitään manuaalia tuosta vehkeestä.
Juu eli -99 samara 1.5i
Tuulilasille tulee lämmintä. Mutta vaikka laittaa jalkatilasäädön kiinni, niin kylmää tulee jalkatilaan.
Ja muutenkaan jalkatilaan ei saa lämmintä. Eli missäköhän vois vikaa olla.
Ja kuinkas ylös tuo lämpömittari yleensä nousee ehjällä termarilla. Mulla nousee siihen
vähän ekan viivan yläpuolelle. Siis se viiva mikä on ennen sitä punaista aluetta. Ei siinä muita taida ollakkaan.
Eikös siinä ne säädöt ole juuri niin, että se toinen liukuvipu ole jalkatilan ja toinen tuulilasin säädöt.. Niin ja tietty se yksi se hana.
Kun ei ole mitään manuaalia tuosta vehkeestä.
Re: Lämppäri
Käytähän tuota etsi-toimintoa.
Asiasta on täällä kirjoitettu niin paljon, että voi olla vaikeaa saada miljoonatta vastausta samaan asiaan.
Asiasta on täällä kirjoitettu niin paljon, että voi olla vaikeaa saada miljoonatta vastausta samaan asiaan.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lämppäri
Kunpa muistaisin missä viestiketjussa tästä kirjoitin ihan vaivaksi asti. Olisiko se ollut Samara Sedan Axtec SÄMPY vaiko VäliPala, vai ihan joku pelkkä lämppäripörinä. No, kuten Pavlovits totesi, tässä aiheessa kannattaa käyttää hakua. Varmasti löytää alkuun.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lämppäri
Oisiko ollut tämä juttu lämmityslaiteesta en lukenut kylläkään läpi löytyikö tuolta vastaus.
Onko tuossa mallissa jo hana ja ilmaläppä (läpän vipu näkyy kuskin jälkatilasta, kun liikuttaa lämmönsäätö vipua) ohjaus lämppärille. Mitenkäs ilman suuntauksen toiminta muuten tuleeko ilmaa sieltä mistä pitääkin, kun vipuja liikuttaa?
Itsellä Samaran lämpömittarin viisari on normaalisti n.90° kulmassa eli pystyssä joskus hieman alle.rapuquoro kirjoitti:Ja kuinkas ylös tuo lämpömittari yleensä nousee ehjällä termarilla
Onko tuossa mallissa jo hana ja ilmaläppä (läpän vipu näkyy kuskin jälkatilasta, kun liikuttaa lämmönsäätö vipua) ohjaus lämppärille. Mitenkäs ilman suuntauksen toiminta muuten tuleeko ilmaa sieltä mistä pitääkin, kun vipuja liikuttaa?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lämppäri
Kiitos 1500i. Tuota juttua juuri tarkoitin. En vaan muistanut otsikoineeni sitä noin VETÄVÄSTI! Tuossa muuten sitten kerrotaan enimmäkseen niistä MATALAKOJELAUTAISISTA malleista eli vanhemmalla kojelaudalla olevista. Olen käsittänyt asian niin, että uudempikojelautaisissa Samaroissa on vähän vaikeammat nämä lämmönsäätöongelmat jos niitä esiintyy.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lämppäri
Niin.. ei siinä sisä ja ulkokiertoa erikseen mielestäni ole.
sitä jalkatilapuhallusta ei saa kokonaan poikki vaikka laittaa sen vivun ääriasentoon kiinni.
Sieltä siis tulee aina kylmää.. Se kyllä ilman tulo heikkenee jalkatilasta ja kovenee tuulilasille, mutta kokonaan ei siis sulkeudu.
sitä jalkatilapuhallusta ei saa kokonaan poikki vaikka laittaa sen vivun ääriasentoon kiinni.
Sieltä siis tulee aina kylmää.. Se kyllä ilman tulo heikkenee jalkatilasta ja kovenee tuulilasille, mutta kokonaan ei siis sulkeudu.
Re: Lämppäri
Eihän näissä sisäkiertoa ollut. Se läppäsysteemi ohjaa vain ulkoilmaa kennolle tai ohi kuten muissakin nykyvouhotuk... siis nykyautoissa sillä erotuksella, että näissä on vielä hanakin jolla vedenkiertoa kennossa saa säädettyä kuten ennenkin.
Näkyykö jalkatilan puhallusta säätävää läppää mistään (en nyt itse muista enkä voi asiaa nyt tarkistaa) tai oletko aukaissut koelautaa niin, että säätövipujen vaijerit näkyisi niin näkisi ettei siitä päästä ole kuori luistanut ja liike jää vajaaksi sen takia.
Näkyykö jalkatilan puhallusta säätävää läppää mistään (en nyt itse muista enkä voi asiaa nyt tarkistaa) tai oletko aukaissut koelautaa niin, että säätövipujen vaijerit näkyisi niin näkisi ettei siitä päästä ole kuori luistanut ja liike jää vajaaksi sen takia.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lämppäri
Juu en ole tuolla pakkasessa nyt päässyt sen paremmin tutkimaan, kun ei tarkene.
Kylllähän se niin taitaa olla, että ei se ohjausläppä varmaan tarpeeksi sulkeudu.
Niin siinähän näköjään se hanasäädin samalla säätää sitä ilmanohjausta kennollekkin.
Juu ihmetyttää vaan miksei jalkatilaan tule lämmintä ollenkaan, vaikka tuulilasille tulee.
Eli täytyyhän tuon kennon läpi ainakin jokseenkin ohjautua. Elikkä kun lämmöt on säädetty täysille, niin eikö kaiken ilman pitäisi silloin kennon kautta tulla.
Kylllähän se niin taitaa olla, että ei se ohjausläppä varmaan tarpeeksi sulkeudu.
Niin siinähän näköjään se hanasäädin samalla säätää sitä ilmanohjausta kennollekkin.
Juu ihmetyttää vaan miksei jalkatilaan tule lämmintä ollenkaan, vaikka tuulilasille tulee.
Eli täytyyhän tuon kennon läpi ainakin jokseenkin ohjautua. Elikkä kun lämmöt on säädetty täysille, niin eikö kaiken ilman pitäisi silloin kennon kautta tulla.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lämppäri
Luitko tuon jaaritustarinan? Ei siellä kaikkea kerrota, mutta melkoisen paljon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lämppäri
Juu. Otin myös sen raitisilmaläpän vaijerin irti, ja lukitsin nippusiteellä kiinni.
Nyt tuloo lämmintä. Se vaijeri ei ihan sulkenut kokonaan, eikä vaijerissa säätövaraa. Tai sitten olisi pitänyt veistää kuortakin vaijerista pois. Juuhuh.. No näköjään ilmeisesti kennokin hieman vuotaa, kun oli tippa siinä lämppärin muovikopan kylessä kuskin puolella, missä on se jokin kansi/luukku joka on ruuveilla kiinni. Ilmeisestikkö tuosta pääsee kennoon käsiksi?
Nyt tuloo lämmintä. Se vaijeri ei ihan sulkenut kokonaan, eikä vaijerissa säätövaraa. Tai sitten olisi pitänyt veistää kuortakin vaijerista pois. Juuhuh.. No näköjään ilmeisesti kennokin hieman vuotaa, kun oli tippa siinä lämppärin muovikopan kylessä kuskin puolella, missä on se jokin kansi/luukku joka on ruuveilla kiinni. Ilmeisestikkö tuosta pääsee kennoon käsiksi?
Re: Lämppäri
Ruskea lätkä? Varmaan puhaltimen etuvastus. Empä kyllä muista näkikö siitä sen kummemmin mitään.rapuquoro kirjoitti:oli tippa siinä lämppärin muovikopan kylessä kuskin puolella, missä on se jokin kansi/luukku joka on ruuveilla kiinni. Ilmeisestikkö tuosta pääsee kennoon käsiksi?
Oliko se jäähd.nestettä vai sulamisvettä?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lämppäri
Etuvastus näkyy kai helpoimmin yläkautta kun puhallin otetaan pois.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lämppäri
Kyllä se väriltään on samanvärinen kun muukin koppa. En nyt mene vannomaan, mutta kyllä se
mun mielestä jäähdytinnestettä oli. Tarkotan sitä kantta/luukkua, mikä on siinä raitisilmasäätövivun vieressä konehuoneeseen päin. eipä siinä kyllä muita olekkaan.
mun mielestä jäähdytinnestettä oli. Tarkotan sitä kantta/luukkua, mikä on siinä raitisilmasäätövivun vieressä konehuoneeseen päin. eipä siinä kyllä muita olekkaan.
Re: Lämppäri
Juu..vielä. siis kennohan lähtee tietty sieltä repsikan puolelta. Ja se on märkä alta siitä saumasta se kotelo. Mutta tosissaan mikäköhän kansi se on siellä kuskin puolella. Enkä tarkoita sitä pientä ruskeata kantta, joka ilmeisesti on sen etuvastuksen.