110 1500/HB-2003 ajotietokone BK-40

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Hund

110 1500/HB-2003 ajotietokone BK-40

Viesti Kirjoittaja Hund »

:( Ostin 14.03.2010 po. ajotietokoneen kun sain innostuksen siihen nähtyäni kerhokaupan tuoteluettelosta, että sellainen on saatavilla. Kun sain laitteen postista niin avasin pakun
ja katsoin mitä tuli ostettua ja silloin havaitsin jotta laite onkin lähinnä rakennussarja siinä mielessä, että jokainen toiminto pitää ohjelmoida siihen erikseen ja käyttöohje näytti heti jotenkin sekavalta.
Silloin ei ollut aikaa ruveta tutkimaan asiaa ja käyttöohjetta sen tarkemmin laitoin tuotteen hyllyyn odottamaan aikaa parempaa koska olen ratkaissut monenlaisia laitteita koskevia käyttöongelmia
niin ajattelin kyllä se siitä. Pari viikkoa sitten päätin, että nyt on tullut se aika jolloin laitan BK-n autoon ja räplään sen toimintokuntoon. Sain sen kunnialla kytketyksi piuhoihin ohjeen mukaan ja
rupesin ottamaan selvää kuinka kalenteri ja kellon aika laitetaan ajantasalle. Luin ohjetta kuin piru raamattua, mutta en tunnin näpelöinnin ja lukemisen avulla saanut kalenterin numeroita esille siten
että ko. numero vilkkuu ja kun on kohdallaan niin laitetaan muistiin ja siirrytään seuraavaan arvoon esim. kuukauteen j.n.e. Kävin katsomaan peilistä josko sieltä näkyisi syytä ettei laite mene järkkään
ja olen hieman epävarma onko syy sepässä vai sysissä (ohjeissa). Lähetin jo viimeviikolla kerhokauppaan kyselyn sähköpostilla ovatko kaikki ko. laitteen ostaneet saaneet sen vaikeuksitta käyttökuntoon vai onko pitänyt hakeutua jonkun asiaan hyvin perehtyneen ihmisen juttusille.
Lähettämäni sähköposti meni ehä ns. mustaanaukkoon kun vastausta ei ole tullut vieläkään.
Olisin erityisen otettu ja kiitollinen jos joku TEISTÄ voisi vihjaista mitä on tehtävissä ja miten kun
se on niin kevytkin ettei se sovellu kalaverkon painoksikaan :( .

Terveisin Hund
Yogi
Ylläpito

Re: 110 1500/HB-2003 ajotietokone BK-40

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Mulla kans BK-40. Kellon ja kalenterin ohjelmointihan on, kun painat M-nappia, valikko aukeaa. Se on se viimeinen kuva (oik.alakulma) ja siinä paina M. Valikon eka otsikko on se säätö (en muista ulkoa mitä siinä luki venäjäksi, olen kyllä suomennellut toimintoja). Siinä varmaankin piti painaa <> -nappia. Nyt sulla on kellon ja kalenterin asetusvalikko. <> -nappia painamalla vilkkuu eka kohta ja siitä ylä/alanuolilla säätö, lopuksi <>. Sitten ylä/alanuolilla yksi alaspäin ja <>. Tee vastaava, kuin äsken. Lopuksi, kun oot kaikki säätänyt, paina valikossa muistaakseni M ja pääset tasoa ylemmäs valikoissa. Näin tällai ulkomuistista. Just säätelin pari päivää sitten kelloani, koska se jätättää ja vaatii välillä säätämistä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Hund

Hei!

Kiitokset vastauksestasi, yritän ohjeittesi mukaan sitten kun olen saanut tarmon puuskan
laittaa "tietsikkaa" kulkemisvälineeseen ja ilmoittelen sitten kun olen kokeillut ohjeillasi.

Terveisin Hund

Yogi kirjoitti:Mulla kans BK-40. Kellon ja kalenterin ohjelmointihan on, kun painat M-nappia, valikko aukeaa. Se on se viimeinen kuva (oik.alakulma) ja siinä paina M. Valikon eka otsikko on se säätö (en muista ulkoa mitä siinä luki venäjäksi, olen kyllä suomennellut toimintoja). Siinä varmaankin piti painaa <> -nappia. Nyt sulla on kellon ja kalenterin asetusvalikko. <> -nappia painamalla vilkkuu eka kohta ja siitä ylä/alanuolilla säätö, lopuksi <>. Sitten ylä/alanuolilla yksi alaspäin ja <>. Tee vastaava, kuin äsken. Lopuksi, kun oot kaikki säätänyt, paina valikossa muistaakseni M ja pääset tasoa ylemmäs valikoissa. Näin tällai ulkomuistista. Just säätelin pari päivää sitten kelloani, koska se jätättää ja vaatii välillä säätämistä.
Hund

Tervehdys Yogi!

Tänään sain senverran puhtia ja intoa, että "yritin" laittaa ns. ajotietokonetta toimimaan. Näpelöin sen näppäimiä
ohjeillasi sekä ilman ohjeita ja täytyy todeta että siinä laitteessa on varmasti vika koska millään tavalla ei saa
vilkkumaan kellon (tai kalenterin) numeroita jotta saisi muuttaa aikaa. Siitä kellosta löysin kyllä kaksoisaika toiminnonkin,
olisi ihan ok. laite jos vain saisi toimimaan. Olen kyllä tullut kaikkien ns. nappulalaitteiden kanssa hyvin juttuun jopa sellaisten
vimpaimien kanssa mistä on kadonnut käyttöohje niin olen kuitenkin pystynyt käyttämään kun olen siihen ensiksi hyvin
tutustunut. On muuten mielestäni varsin yksinkertainen laite ja vähän näppäimiä joten jos se olisi kunnossa niin sen kyllä
saisi "soimaan" ilman opastusta. Venäjänkieliset (kyriiniset) kirjaimetkin on tullut opeteltua joten osaan lukea tekstiä
vaikka en sitä kovin paljolti ymmärräkkään sillä bulgarian kieli on lähellä venäjää ja olen blugannut sitä n. 30v. sitten.
On ilmeistä että en enempää vaivaudu tietsikkaa kulkimeen laittamaan vaan palautan kellon entiselle paikalleen sillä
se toimii tunnetusti hyvin. :D :lol: .

KUN ON LADA, NIIN EI NISKAAN SADA

Terveisin Hund

Hund kirjoitti:Hei!

Kiitokset vastauksestasi, yritän ohjeittesi mukaan sitten kun olen saanut tarmon puuskan
laittaa "tietsikkaa" kulkemisvälineeseen ja ilmoittelen sitten kun olen kokeillut ohjeillasi.

Terveisin Hund

Yogi kirjoitti:Mulla kans BK-40. Kellon ja kalenterin ohjelmointihan on, kun painat M-nappia, valikko aukeaa. Se on se viimeinen kuva (oik.alakulma) ja siinä paina M. Valikon eka otsikko on se säätö (en muista ulkoa mitä siinä luki venäjäksi, olen kyllä suomennellut toimintoja). Siinä varmaankin piti painaa <> -nappia. Nyt sulla on kellon ja kalenterin asetusvalikko. <> -nappia painamalla vilkkuu eka kohta ja siitä ylä/alanuolilla säätö, lopuksi <>. Sitten ylä/alanuolilla yksi alaspäin ja <>. Tee vastaava, kuin äsken. Lopuksi, kun oot kaikki säätänyt, paina valikossa muistaakseni M ja pääset tasoa ylemmäs valikoissa. Näin tällai ulkomuistista. Just säätelin pari päivää sitten kelloani, koska se jätättää ja vaatii välillä säätämistä.
Vastaa Viestiin