taka-akselin muutokset (rallimiehet)

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

taka-akselin muutokset (rallimiehet)

Viesti Kirjoittaja START »

elikkä kysymys kuuluu että minkälaisia aurauskulmia porukka on käyttänyt taka-akselilla? vähän aurausta, mutta kuinka paljon? campperit saa varmaan olla nollassa että on pyörät pystyssä?
entäs jos on suht vakio linkit (korissa vakio paikoilla) niin minkä verran on ylempien tankojen korvia korotettu? tangot varmaan tulee säädettävinä.
pysty iskaria tähän on tulossa ja kyse on siis toistaseksi jäärata-autosta eli minkään valtakunnan säännöt ei kosketa :)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: taka-akselin muutokset (rallimiehet)

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

meillä oli 3mm aurausta takana ja ylälinkinkorvat oli nostettu 30mm ,ladan perä pitää vahvistella että pysyy kuosissa.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: taka-akselin muutokset (rallimiehet)

Viesti Kirjoittaja START »

juu oli jonkinlainen meininki hitsata vahviketta, samalla sen aurauksen siihen hitsaa.. minkäs kokosella pyörällä se auraus on mitattu? asteita kun tietäs niin pystys soveltaan sitä tohon.
missäs asennossa toi akseli muuten pitää olla? murikka vissiin kartaani linjasta vähän alaspäin osottamaan? mutta kuinka paljon?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: taka-akselin muutokset (rallimiehet)

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

15 tuumasillapyörillä mitattu,murikka tulee aikahyväänasentoon kun nostaa niitäkiinnikkeitä niin vakiomittaset linkkitangot vetää kardaaninlaippaa alaspäin alalinkit oli myös vakimittaset,meillä meitin autossa on starletin iskarit vakiojousien sisällä pystyssä,e peräpää aikalöysä niin vetopito tulee hyväksi.Etupään kanssa onkin sitten enemmän jumppaa jos siitä hyvän haluaa.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: taka-akselin muutokset (rallimiehet)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

START kirjoitti: murikka vissiin kartaani linjasta vähän alaspäin osottamaan? mutta kuinka paljon?
jos oikeen muistan ni 3-4 astetta. alkaa hakkamaan jarrutuksissa jos on liikaa. rallinetin puolella on juttua tuosta kulmasta.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: taka-akselin muutokset (rallimiehet)

Viesti Kirjoittaja START »

15" piikkien mukaan se meinattiin tehä, eli varmaan aika lähelle kun pistää sen 3mm
jos korottaa ne korvat ja ihmettelee että tarviiko säädettävät tangot. olis vaan joku unipalli pikkasen herkempi liikkumaan :?
kestäisköhän ne jäällä ilman suoja kumia? kesälläkin kyllä voi olla jotain ajoa, mutta ei ehkä niin paljoa.
iskarit on vielä hakusassa, muutamia vaihtoehtoja olis kyllä tossa.
etupää on vielä kysymys merkki, tuleeko tehtyä tähänkin palkin muutosta. parempia olka-akseleita ei nyt tähän hätään taida saada, mut meinattiin säätää campperia niin että on hiukan näin /-\
kääntövarret on lyhennetty ja tehty vähän suorempina.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: taka-akselin muutokset (rallimiehet)

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

kyllä ne uniboltsit kestää ilmansuojiakin aikakauan ja eikä ne halvemmat maksa edes kovin paljon vaikka niitä joskus vaihteleekin,etupäässä meillä oli ennen 30mm korokepalat ylätukivarren ja pallon välissä ajaa lähes saman asian kun fiatin olkaakselit sit jos haluu keulaa alemmas niin laittaa ne palikat alatukivarren ja pallonivelen väliin,se vaan auttaa aika paljon kampperikulman muutoksiin kun jousitus on pohjassa tai auto ilmassa.ne kääntövarret kannattaa kattoo että raidetangot pysyy linjassa alatukivarrenkanssa muuten tulee aurauksienkanssa ongelmia jos raidetangon ulommanpään kiinnityspiste nousee kun lyhentää niitä varsia ,melkein parempi on vakiovarsilla tai polskin varret ne on vähänlyhkäsemmät kun ladan omat,meillä oli aikasemmin lyhennetyt mutta vaihdettiin takas vakiot ei se ohjaus kovin paljon nopeudu niillä lyhennyksillä.Kyllä sitä ladanetupäätä kun vähän aikaa miettii ja kattoo tarkkaan niin huomaa miten se on päin peetä rakenneltu.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: taka-akselin muutokset (rallimiehet)

Viesti Kirjoittaja START »

no ainakin jos ton akselin tekis, kun se irrallaan on..
kerkeis vaan tehä jotain, viikko taas menny, eikä oikeen mitään kerenny tekeen. työt haittaa harrastusta ja loppu aika menee näin syksyllä hirvimetällä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin