Tilannepäivitys:16-v. vm.2002 käy epätasaisesti ajoittain.Oireet ilmenevät pahimmin kylmänä,pienillä vaihteilla ja -käyntinopeuksilla. Tyhjäkäynti saattaa vaeltaa 1100-1700 vaiheilla.Tyhjäkäynnilläkin "katkokset" voi huomata ajoittain.Vikavalo saattaa syttyä ajossa tai jäädä palamaan käynnistyksen jälkeen.Valo voi myös olla syttymättä päiväkaudenkin.Nykiminen ei oleellisesti muutu palaapa valo tai ei.Nykimistaipumus voi häipyä pitemmässä ajossa mutta palailee moottorijarrutusten ja kiihdytysten yhteydessä.
Laturi on tarkastettu ja latausjännite nostettu 14,4 V:iin.Jännitepiikit ovat epätodennäköisiä.Puola,tulpat ja tulpanjohdot on uusittu.Jäähdytysnesteen lämpöanturi uusittu.Näkyvillä olevien tunnistimien liittimet tarkastettu ja puhdistettu.Lämpömittari näyttää ajossa +90 astetta.
Entä nyt?
Viimeksi muokannut Joen musikka, 21.1.2012 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
En muista, oliko laitteiden kunnollinen maadoitus jo tarkastettu. Siis ohjausyksikön, polttoainesuuttimien jne. maadoituspisteet kone- ja jalkatilassa.
Aiheen sivusta näistä jännitepiikeistä, joita joskus pelätään kuin maailmanlopun tuloa: jos järjestelmässä on kunnollinen akku ja akun liitokset ym, katoavat mahdolliset jännitepiikit akun uumenaan kuin kameli Saharaan.
Maadoitukset tarkastettu paitsi suuttimien? osalta.Arvelen ettei yksittäisen sylinterin sytytyksessä ole vikaa.
Jakohihnaa en ole tarkastanut kun ei ole ollut varsinaista syytä.Systeemi ei tienne sen tilanteesta muuta kuin ehjä tai poikki?
Ohjausyksikko viallinen?
Entäpä tämä? GM-ruiskulla moottorijarrutuksella huomaa selvästi kun nopeus laskee alle 20 tai sinnepäin ja kurkku avautuu.
Tämä Bosch ei tiedota sielunelämästään mitään vaan nykimisen voi aistia myös moottorijarrutuksessa.
Laitanpa vielä tämänkin.Ruiskukoneita kun vertailen,niin 16venttiilinen 111 ja Samara -95 :
Bosch toimii Samarassa upeasti,111:ssa harmillisesti.
Ajotuntuma vaativissa talviolosuhteissa Itärajalla:Takavetokuskina annan Samaralle 8- ja 111:lle 7- (vaikka sitä joku autolehti kehuikin!)
JOS saisin nykimisen kuriin,käsissäni olisi tavattoman kelvollinen auto!
Hyvää tätä vuotta asiantunteville,suvaitseville,avuliaille ja monin tavoin rakastettaville boardilaisille!
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Korkealta ei tipu jos kokeilee bensan joukkoon laitettavaa suuttimien puhdistus ainetta, jos suihku on heikko tai epätasainen... (toki apteekissa myyvät eri ainetta).
pressa kirjoitti:Korkealta ei tipu jos kokeilee bensan joukkoon laitettavaa suuttimien puhdistus ainetta, jos suihku on heikko tai epätasainen... (toki apteekissa myyvät eri ainetta).
Siis sitä mustassa hoikassa muovipullossa myytävääkö?
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Niin kaupoissa vai apteekissa myytäväkö? Voi sitä olla muunkin värisissä, kuin mustissa pulloissa riippuen valmistajasta mm. CRC, STP, Forte ym. onhan noita.
Mulla aikoinaan nyki ruiskukoneinen Seat Malaga Injection,ja ostin pullollisen sitä ruiskusuuttimien puhdistusainetta...Nykimiset loppuivat Eli kannattaa ainakin kokeilla
pressa kirjoitti:Kannattaa todella tarkistaa anturille tulevat johdot, eli rohkeasti poista sitä kangassukkaa johtonipun päältä. Useita tapauksia tiedossa joissa n. 15cm päästä anturilta on johtojen eristeet rapisseet, siis siellä kangassukan alla. Jostain syystä johtimen eristeet kovettuvat lämmössä ja moottorin tärinä murentaa ne. Tästä minä aloittaisin.
Toverien ja veljien neuvosta rohkaistuin purkamaan ilmanputsarin alta kaapelikuorta.Johtonippuja oli teipattu säästelemättä joten irroittelin anturiliittimiä alkaen huohottimen päällä olevasta ,moottorin maadoitukset,imuilma ja kolmet lähempänä ruiskupakettia.Lämpöanturin kohdalla oli selvä ongelmapaikka,siinä oli jo aiemmin korjailtu johtoja ja (aivan oikein,Pressa!)anturin johdot juotettu uudelleen n.12cm liittimestä.Matkustamoon päin näytti nippu siistiltä ja tarkistelin loput anturit erikseen.Ei huomautettavaa.Sylintereille ja sieltä mm. kammin asentotunnistimelle jne. meneviä en purkanut.
Oireet jatkuvat.
Kun suurin osa antureista on ohmisia,tulee mieleen voisiko ohjausyksikön päästä mitata katkoksia/oikosulkuja?
Siis etsitään ohjausyksikön lähdöt antureille,jos jossain on tolkuton arvo,selvitetään mikä anturi,tarkistetaan anturin kunto,jos ok,veivataan kaapeleita ja tarkkaillaan mittaria jne.!?
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Joen musikka kirjoitti:johdot juotettu uudelleen n.12cm
Anteeksi epätarkka tieto, yritän pyrkiä täsmällisempään vika-arvioon autoa näkemättä...
Kaapelimittaa ei voi päätellä vuosimallista;Gennadi katkoi työvuorossaan 15 cm,Jurij säästi ja katkoi 12 cm pituiseksi. Asiasta ei syytetä Venäjän eikä Ladakerhon presidenttiä.
Mužikka
P.S.Asentotunnistin ja sen sijainti?
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!