muuta en sitten tiedäkkään. Meidän perhe on saanut ilmeisesti auringonpistoksen tai sitten tämän oireen takana on auringonpilkut, nimittäin meidän PITÄÄ saada perheen kakkosautoksi Lada Samara
Ikinä ei meillä ole Ladaa ollut. Tulostin Lada Samaran vaiheita Suomessa 1986- 2003 artikkelin, nyt alkaa näyttää huolestuttavalta tai sitten ei
Hyvät ystävät onko tämä Lada oireilu vakavaa ja meneekö helposti ohi?
Tärkeintä on, että jätät vuosimallit karkeasti väliltä 91-94 väliin (eli vähäpäästöiset kaasutinmallit).
Lopuista voikin sitten valita oman maun mukaan. Monilta osin ovat samoja, mutta kehitystä on vuosien kuluessa tapahtunut, sekä ulkonäöllisesti, että tekniikaltaan. Eurosamarat on kasattu Uudessakaupungissa pääosin samoista osista, mutta pohjatyöt ja maalaus ovat yleensä kestävämpiä.
Samarankin kohdalla ikää alkaa olla sen verran, että minä valitsisin yksilöä, enkä tuijottaisi niin tarkkaan vuosimalliin. Suhtautuisin myös kriittisesti naurettavan vähän ajettuihin, pihan perällä suurimman osan elämästään viettäneisiin.
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Tästähän saatiin pääauki, jätän pois kaasutinmallit.
Vaimolle Samara tulisi kauppakassiksi, tuntuu äkkiseltään hyvältä valinnalta, kun ottaa huomioon, että ovat halpoja ja tilava kontti. 5-ovinen olisi hakusessa, tuota en huomannut avauksessa kertoa.
Onko sen pakko olla Samara? Eikö Lada 110 kävis? Eipä sillä molempia saanee edullisesti katsastettunakin. Siskoni osti pari vuotta sitten Lada 111:n, siinä oli ostohetkellä enemmän ja vähemmän vikoja, kaikki johtui siitä kun vikojen oli annettu kerääntyä. Korjaus oli halpaa ja helppoakin kun täältä vähän luki muiden kokemuksia.
Itse ostin joku kuukausi sitten Lada 110:n. Varsinaisia vikoja on ollut 1 kpl, virtalukon pohja. Hinta oli kyseisellä osalla 18 euroa ja vaihtoon meni aikaa tupakoidessa 20 min. Ajettu kuitenkin n. 7000 km. Muuta autolle ei ole tehty, ehkä öljyt vois kohta vaihdella.
Mutta eikö nee uudemmat samarat ole lada 110:n kanssa hyvin pitkälti samaa tekniikkaa.
Kyllä 110 käy HB mallina ei siinä mitään. Meille on ihan sama millä autolla sitä kaupassa käy. Kuten totesin Ladaa ei ole ollut ja tämä Samara malli viistoperäisenä tuntuu hyvälle hankinnalle. Olen tätä foorumia ahkerasti lukenut(tänään tänne eksyin googlen kautta )
Melkoinen hintahaitari näyttää pyynneissä olevan kun seurailee eri myyntipaikkoja, no niinhän se on kaikissa merkeissä.
http://www.nettiauto.com/lada/111/4539002 tuossa esimerkki että tietää hintaa katella ei tuollasesta paljon yli 500 euroa kannata maksella. Autoliikkeissähän ne pyytelee hunajaa tommosista.
Kävin yhtä Samaraa katsomassa ja ajamassa. Kytkin otti ylhäältä, myyjä kertoili, että kuuluu ottaakin, ei kai sentään?
Omituista pärinää/räminää/rohinaa joutokäynnillä, auto kyllä kulki ihan hyvin. Vaihdekeppi hervoton, arvotaan ensimmäinen vaihde tyyliä.
Ei kauppoja. Etsin kunnes löydän sun
Samara1 kirjoitti:Täytyy ketjut lukaista läpi, kiitokset linkeistä
Kävin yhtä Samaraa katsomassa ja ajamassa. Kytkin otti ylhäältä, myyjä kertoili, että kuuluu ottaakin, ei kai sentään?
Omituista pärinää/räminää/rohinaa joutokäynnillä, auto kyllä kulki ihan hyvin. Vaihdekeppi hervoton, arvotaan ensimmäinen vaihde tyyliä.
Ei kauppoja. Etsin kunnes löydän sun
Samaran vaihdekeppi on kuin puurokauha,mutta kyllä siihen tottuu.
1500i kirjoitti:Loppuiko rohina kun painoi kytkintä?
Ainakin oma -00 mallinen oli aika karkea käyntinen koneeltaan eli vastasi karkeasti sanoen käynniltään tiiseliä.
Mielestäni ei rohina loppunut, kun kytkimen painoi pohjaan, ei vaikuttanut painelaakerin ääneltä. Käyntiääni tosiaan muistutti dieselautoa tai B18 Volvon moottorin ääntä vähällä öljymäärällä En tiedä onko Samaran kepin kuppi muovia ja aikojen saatossa kulahtanut, no ei se mitään jos on liike tilaa, kunhan pykälät löytyy ja selkänojat kestää, kun painaa lusua pohjaan.
Ei sen sentään dieseliltä pidä kuulostaa, vaikka uudemmat ovatkin käyntiääneltään vanhoja roisimpia. Edes yli 200tkm ajettu Eurosamara ei kuulostanut dieseliltä.
Mutta paras on toki kun käyt katsomassa useampia, niin alkaa erottua yksilövaivat ominaisuuksista.