Serkku oli tehny vakiomännistä tehomäntiä ja sano että yli 30 heppaa pitäis tulla. onko kenelläkään kokemuksia? Männät pyöräytetty sorvissa. Palotila modattu(ammetta lisää etc.)
Paljoko yleensä hinta tällasilla männillä? Pyynti 300 koko sarja!!
sovinistisika kirjoitti:Serkku oli tehny vakiomännistä tehomäntiä ja sano että yli 30 heppaa pitäis tulla. onko kenelläkään kokemuksia? Männät pyöräytetty sorvissa. Palotila modattu(ammetta lisää etc.)
Paljoko yleensä hinta tällasilla männillä? Pyynti 300 koko sarja!!
Siis en tietenkään tarkota että yksistään noilla männillä 30 heppaa. Kanavat pitää kans kiillottaa ja kohistaa ja veeber kaasutin.
Itellä sillä on 1600 lada 130 heppanen!! mutta siihen onki poltettu rahaa.
Voisi olettaa että mäntien palotilaa sorvaamalla ei lisätehoja tule, ainoastaan tulee mieleen jotta oisiko serkkusi halunnut palotilaa suuremmaksi (puristussuhdetta pienemmäksi) turbotusta ajatellen. Siis vapaastihenkäilevässä tuskin lisää tehoja tulee jos mäntien "maljaa" suurentaa.
äölkjhgf kirjoitti:Voisi olettaa että mäntien palotilaa sorvaamalla ei lisätehoja tule, ainoastaan tulee mieleen jotta oisiko serkkusi halunnut palotilaa suuremmaksi (puristussuhdetta pienemmäksi) turbotusta ajatellen. Siis vapaastihenkäilevässä tuskin lisää tehoja tulee jos mäntien "maljaa" suurentaa.
Ilman turpoa. Vakiomännissä maljat huonosti virtaavat joten sitä maljaa jotenkin pyöristetty. ja venttiilit pitää kans hioa pyöreäksi alareunat että virtaus parempi.
Voisin väittää aika monta konetta tehneenä ja muutamassa jopa onnistuneena, että nuo luettelemasi muutokset kuulostaa muuten hyvältä mutta tuo mäntien sorvaaminen ei kyllä istu omaan ajatusmalliin. On otettu ladan koneesta ihan vakiomännilläkin 160 pyörähevosta. Kantta laskettu, lohkoa laskettu, venttiilit suuremmat, kanavat jyritty, kampi kevennetty, kanget kevennetty...kaikki tasapainotettu ja punnittu. Jos mäntiä sorvaa, aina lähtee ainetta ja puristussuhde laskee, ei hyvä vaparissa. Ja pahoittelen aiempaa vastaustani, laskin tuon kysymyksen hiukan liian nopeasti ns. amis kategoriaan.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
kaksitahtisiin (yleensä mopoihin) viilattiin tehomäntiä joilla ajoituksia saatiin hiukan pidemmiksi ja täyttö parani. Nelitahtisen ajoitukset määrää noikka-akseli. Mäntien sorvaaminen madaltaa puristus-suhdetta ja siten pienentää tehoa.
Muistan kerran vastaavan kysymyksen Tekniikan Mailmasta (joskus -70 luvulla) jossa kaveri tiedusteli että saako Mopoon lisää tehoa jos poraa kohoon reikiä?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Älä sitä auton hintaa voivottele jos virittään rupeet, rahaa menee taatusti.
Itse maksoin omasta kombista 5 vuotta sitten 150e. Omiani en saa koskaan takasin, jos ruvetaan ynnäileen kaikkia menneitä kuluja menneellä viikolla meikäläisen latan arvo 6:sin kertaistu kun ostin uudet talvirenkaat ja vanteet. Mutta ei enempää offtopiccia.
sovinistisika kirjoitti:Serkku oli tehny vakiomännistä tehomäntiä ja sano että yli 30 heppaa pitäis tulla. onko kenelläkään kokemuksia? Männät pyöräytetty sorvissa. Palotila modattu(ammetta lisää etc.)
sitte dyno tuloksia näkyviin ku on saatu paikallee
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.