OBD VIRHEKOODI P0340?? ja ehkä korjaus apua...
OBD VIRHEKOODI P0340?? ja ehkä korjaus apua...
Liian uusi samara;)) (vm2002) ja heti katsastuksessa jämähti tuohon virhekoodiin p0340. Olenkin ihmetellyt, kun välillä on palanut öljyvalo, moottorin vikavalo ja moottorin kuumenemisvalo, siis nuo valot satunnaisesti vuorotellen. Ajaessa en ole mitään huomannut kummempaa. Vikakoodin selvitin ja se tarkoittaa jotain "Nokka-akselin asematunnistin". Minulle tämä ei sano yhtään mitään. Joten kertokaapas viisaammat, miten toimin ja pitääkö jotain korjata ja jos pitää, niin löytyykö järvenpään lähistöltä käsistään osaavaa. Maksan tietysti vaivan näöstä. Jos tuota korjata pitää ruveta, niin aikataulu ei ole mitenkään kiireellinen.
Re: OBD VIRHEKOODI P0340?? ja ehkä korjaus apua...
Jos tuon anturin johdot ovat kunnossa niin anturin vaihto auttaa.
Homma on helppo toteuttaa kun vaihto-osa on löydetty.
Osa (n:o 2111-3706040 8v koneessa) on kiinnitetty yhdellä pienellä pultilla.
Homma on helppo toteuttaa kun vaihto-osa on löydetty.
Osa (n:o 2111-3706040 8v koneessa) on kiinnitetty yhdellä pienellä pultilla.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Re: OBD VIRHEKOODI P0340?? ja ehkä korjaus apua...
Mistä kohtaa löydän anturin autosta?, että voin tarkistaa johtojen kunnon. Tiedän konepellin alta, missä moottori,tulpat,akku yms ovat.
Re: OBD VIRHEKOODI P0340?? ja ehkä korjaus apua...
Tuosta viestiketjusta päätellen http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =4&t=27178
löytyy kannen vaihteistonpuoleisesta päästä, siis nokka-akselin päästä paikalta missä vanhemmissa sijaitsi virranjakaja.
löytyy kannen vaihteistonpuoleisesta päästä, siis nokka-akselin päästä paikalta missä vanhemmissa sijaitsi virranjakaja.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: OBD VIRHEKOODI P0340?? ja ehkä korjaus apua...
Terve!
Saksankielinen opas on osoitteessa
http://warister.com/arkisto/51053558-Mo ... 7-0-E3.pdf
Sivulla 13 oleva kuva 1.1-19 osoittaa nokka-akselin asentotunnistimen paikan (saks. Nockenwellensensor).
Itse tunnistin näyttää tältä (osa tunnistimesta on näkymättömissä, kun tunnistin on kiinni moottorissa):

Oppaan sivulla 130 on vikakoodia P0340 koskevaa juttua, taas sujuvalla saksalla.
Ilmenee mm. että tunnistimen liittimen napaan B (keskimmäinen) pitäisi tulla akkujännite, kun virta on päällä. Liittimen navasta A on oltava yhteys maahan. Maadotusviat eivät ole kaikkein harvinaisimpia.
Osaatko muuten saksaa?
menestystä - viel Erfolg
SvS
PS. Asentotunnistinvika ei ole ns. vaarallinen. Autolla voi ajaa, myös tunnistimen liitin irrotettuna.
Saksankielinen opas on osoitteessa
http://warister.com/arkisto/51053558-Mo ... 7-0-E3.pdf
Sivulla 13 oleva kuva 1.1-19 osoittaa nokka-akselin asentotunnistimen paikan (saks. Nockenwellensensor).
Itse tunnistin näyttää tältä (osa tunnistimesta on näkymättömissä, kun tunnistin on kiinni moottorissa):
Oppaan sivulla 130 on vikakoodia P0340 koskevaa juttua, taas sujuvalla saksalla.
Ilmenee mm. että tunnistimen liittimen napaan B (keskimmäinen) pitäisi tulla akkujännite, kun virta on päällä. Liittimen navasta A on oltava yhteys maahan. Maadotusviat eivät ole kaikkein harvinaisimpia.
Osaatko muuten saksaa?
menestystä - viel Erfolg
SvS
PS. Asentotunnistinvika ei ole ns. vaarallinen. Autolla voi ajaa, myös tunnistimen liitin irrotettuna.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!