Laitoin nyyppänä tämän ensin tuonne "Kokemuksia 110" -topicciin Yleistä -osioon. Omatoimisesti siirsin/kopsasin sitten tänne... Eli:
No niin. Viikon verran oon ajellu vm. 2001 111-Ladalla. 111 tkm ja risat näyttää rullailleen... Justiinsa leimattu. Vikojahan nyt on löytynyt kaikenlaisia:
- bensaa vuotaa täyttöputken ja tankin välistä, reippaasti vuotaakin. Eka havainto oli, kun ostettuani tankkasin täyteen. Parkkeeratessa (ylämäkeen tottakai) haisi bensa, ja ajettuani 75km olikin tankki jo puolillaan... RATIKKAKUSKIlta ostin letkunpätkän jolla tämä korjautunee, kiitos hänelle Tarvinneeko väliin jotain tiivisteainetta toimivuuden varmistamiseksi; jos, niin minkälaista sopis laittaa?
- mittarivalot lakkas toimimasta, myös ajovalojen merkkivalo. Muut onneksi pelittää. Kertaalleen palasivatkin kesken ajon, sammuakseen sitten taas uudelleen.
- kun vilkuttaa, niin useimmiten mankka sammuu hetkeksi. Ei tietenkään joka kerta. Minkäänlaista muistia ei mankassa ole, kun virrat on käännetty avaimesta pois. Oranssia ja vihreetä (ja tietenkin mustaa) oli edellinen omistaja mankan asennuksessa käyttäny. Laitoin samat mankan punaseen ja keltaseen (ja tietty musta mustaan). Ensin yksinpäin --> ei toiminu --> vaihdoin toisinpäin. Sähköjutut ei ole mun vahvinta alaa...
- sähkölukko toimii miten sattuu. Raskaasti nappulat menevät lukkoon, jos menevät. Useimmiten oikea puoli jää auki. Saako sen jotenkin helposti pois käytöstä kokonaan?
- Vasemman takaikkunan sähkölasi ei toimi lainkaan. Kuskin lasi aukeaa pari kolmannesta --> moottori "buuaa" --> lasi nitkahtaa himpan verran ja pysähtyy.
- tuulilasin pesuneste -varoitusvalo vilkkuu ja vinkuu. Sitä on huoltolappujen mukaan yritetty korjata vuosia sittenkin. Nestettä on, mutta vinkuu silti. Saako sen jotenkin kokonaan pois? Uskaltaisko anturin irrottaa huut helkattiin? Sieltä säiliöstä?
- Onko pissapoika alkujaankin niin aneeminen, että ruiskii suoraan sulkien päälle? Vai onko tässä versiossa jotain vikaa. Joitain avuttomia ruiskeita tulee sitten itse tuulilasille, suurin osa jää sulkien alle pyörimään.
Pahoittelen mahdollisesti idioottimaisia kysymyksiä. Nyyppä ei osaa käyttää hakua. Haynesin manuaalia meinasin tilata, vai olisiko joitain muita hyviä ehdotuksia (venäjänkieliset poissuljettuna)?
Edit: niin juu, se suurin vika ja epäkohta: ajaessani uutta ihanaa Ladaani kotiinpäin myyjän luota, välähti kamera. 50e hinnasta tingittyäni, saan sitten maksaa valtiolle ensiajomaksua 70e
vm. 2001 farkku110, kaikenlaista pikkujuttua...
Re: vm. 2001 farkku110, kaikenlaista pikkujuttua...
Dolli kirjoitti: - bensaa vuotaa täyttöputken ja tankin välistä, reippaasti vuotaakin. Eka havainto oli, kun ostettuani tankkasin täyteen. Parkkeeratessa (ylämäkeen tottakai) haisi bensa, ja ajettuani 75km olikin tankki jo puolillaan... RATIKKAKUSKIlta ostin letkunpätkän jolla tämä korjautunee, kiitos hänelle Tarvinneeko väliin jotain tiivisteainetta toimivuuden varmistamiseksi; jos, niin minkälaista sopis laittaa?
Ei tarvinne muutakuin klemmareilla kiinni.
- mittarivalot lakkas toimimasta, myös ajovalojen merkkivalo. Muut onneksi pelittää. Kertaalleen palasivatkin kesken ajon, sammuakseen sitten taas uudelleen.
Olisiko sulakkeen huono kontakti, tai valokytkimessä kosketushäikkää.
- kun vilkuttaa, niin useimmiten mankka sammuu hetkeksi. Ei tietenkään joka kerta. Minkäänlaista muistia ei mankassa ole, kun virrat on käännetty avaimesta pois. Oranssia ja vihreetä (ja tietenkin mustaa) oli edellinen omistaja mankan asennuksessa käyttäny. Laitoin samat mankan punaseen ja keltaseen (ja tietty musta mustaan). Ensin yksinpäin --> ei toiminu --> vaihdoin toisinpäin. Sähköjutut ei ole mun vahvinta alaa...
Tuliko kuntoon? Voit ottaa virtalukon pohjalta mankalle sekä päävirran että herätteen. Päävirta vaaleanpunainen (muistaakseni) ja sininen heräte. Sulakkeet väliin. Maadoitus rungosta että on varmasti maissa. Itse radiossa on päävirta yleensä paksumpi keltainen johto ja heräte ohkaisempi punainen. Värit ei välttämättä kerro totuutta!
- sähkölukko toimii miten sattuu. Raskaasti nappulat menevät lukkoon, jos menevät. Useimmiten oikea puoli jää auki. Saako sen jotenkin helposti pois käytöstä kokonaan?
Näissä on monesti kosketushäikkää, joutunee purkamaan verhoilut ja käymään liittimet läpi. Sekä kunnon voitelu mekanismeille. En yhtäkkiä muista oliko keskuslukko omalla sulakkeellaan. Jos oli niin sulake pois niin saat perinteiset lukot.
- Vasemman takaikkunan sähkölasi ei toimi lainkaan. Kuskin lasi aukeaa pari kolmannesta --> moottori "buuaa" --> lasi nitkahtaa himpan verran ja pysähtyy.
Takaikkunassa voi olla kosketushäikkää joko nappulassa tai itse moottorin kytkennässä. Onko kuskin oveen asennettu jotain kaiuttimia tai muuta johon lasi voi törmätä?
Voi olla myös vaijerit sekaisin tai ohjainkiskot ei ole linjassa.
- tuulilasin pesuneste -varoitusvalo vilkkuu ja vinkuu. Sitä on huoltolappujen mukaan yritetty korjata vuosia sittenkin. Nestettä on, mutta vinkuu silti. Saako sen jotenkin kokonaan pois? Uskaltaisko anturin irrottaa huut helkattiin? Sieltä säiliöstä?
Riittänee kun anturin liittimen irroittaa säiliön kyljestä.
- Onko pissapoika alkujaankin niin aneeminen, että ruiskii suoraan sulkien päälle? Vai onko tässä versiossa jotain vikaa. Joitain avuttomia ruiskeita tulee sitten itse tuulilasille, suurin osa jää sulkien alle pyörimään.
Sumua voi säätää ylemmäs suuttimen asentoa muuttamalla esim. nuppineulalla.
Pahoittelen mahdollisesti idioottimaisia kysymyksiä. Nyyppä ei osaa käyttää hakua. Haynesin manuaalia meinasin tilata, vai olisiko joitain muita hyviä ehdotuksia (venäjänkieliset poissuljettuna)?
Edit: niin juu, se suurin vika ja epäkohta: ajaessani uutta ihanaa Ladaani kotiinpäin myyjän luota, välähti kamera. 50e hinnasta tingittyäni, saan sitten maksaa valtiolle ensiajomaksua 70e
Matalamman profiilin renkaat eteen niin mittarivirhe korjaantuu![]()
Kiitos kattavasta vastauksesta! Vielä kun löytäis aikaa perehtymiseen...
Mankka siis toimii siten, että kuuluu (paitsi vilkuttaessa). Eli perusasia kunnossa paitsi vikoja löytyy
Antennipiuhakin niin onnettoman lyhyt, ettei riitä mankan persauksiin asti. Ei millään malttais lähteä uutta piuhaa pujottelemaan. Pääseekö virtalukon pohjaan jotenkin kojelaudan alapuolelta käsiksi? Rosvoliittimilläkö se täytyy sitten tehdä? Entä jos vetäis piuhan suoraan akulta? Vai ottaisinko vaaleanpunasen ja sinisen siitä alkuperäisestä mankkaliittimestä käyttöön?
Mittarivalon säätönuppia oon kyllä kierrelly ja painellu ja vetäny namiskan irtikin kertaalleen, että käsittääkseni siinä ei kosketusvikaa ole. Sulaketta sörkkimään siis
Mankka siis toimii siten, että kuuluu (paitsi vilkuttaessa). Eli perusasia kunnossa paitsi vikoja löytyy

Mittarivalon säätönuppia oon kyllä kierrelly ja painellu ja vetäny namiskan irtikin kertaalleen, että käsittääkseni siinä ei kosketusvikaa ole. Sulaketta sörkkimään siis

Dolli kirjoitti: Mankka siis toimii siten, että kuuluu (paitsi vilkuttaessa). Eli perusasia kunnossa paitsi vikoja löytyyAntennipiuhakin niin onnettoman lyhyt, ettei riitä mankan persauksiin asti. Ei millään malttais lähteä uutta piuhaa pujottelemaan. Pääseekö virtalukon pohjaan jotenkin kojelaudan alapuolelta käsiksi? Rosvoliittimilläkö se täytyy sitten tehdä? Entä jos vetäis piuhan suoraan akulta? Vai ottaisinko vaaleanpunasen ja sinisen siitä alkuperäisestä mankkaliittimestä käyttöön?
Voi olla maadoitusvika jos noin tekee. Eli uusi maajohto välille radio/auton kori
Tarkoitin ajovalokytkintä, sen kauttahan se sähkö kulkee mittarivaloille. Sulake nro 1 on mittarivaloille.
Vielä tuosta lasinpesusuihkusta. En ole varma onko ne suuttimet säädettävissä, mutta suihku voi törmätä muovipaneelin kanttaukseen. (suuttimet on kiinni muovipaneelin alla). Omastani on näköjään leikattu kanttausta pois edestä.
Minullakin on sama ongelma stereon kanssa tai äänet vaan häviää muutama sekunti ja sit takas. En o itse jaksanu hoitaa sitä. Ja toi pesunesten säiliön anturi on aika yleinen vika näköjään minulakin se vinkuu. Joku sanoi että voi laitaa styroksipala se kellukeen alle attä se auttais. en o itse kokeilu sitä. talvella minun auton ovien lukko jäähtyy, pitäis aukea ovi panelia mutta en jaksa enkä viitti. jätän auto lukitsematta. Eihän kuka sitä haluu : D aino kallis on auto stereo 

"Hauska" tietää että muillakin samoja ongelmia, ettei ihan maanantaikappaleesta ole mun kohdalla kyse
Bensaongelma ratkaistu. Pari tuntia ähelsin auton alla ja nyt on "uus" letku paikallaan. Helppo juttu periaatteessa, tottumattomalle vähä haastavampi
Mikä hiton järki on siinä, että tankin päässä on about 40mm putki, ja täyttöputki on 50mm?! Edellinen "insinööri" oli laittanu arviolta 45mm letkun pätkän sinne. Ihmettelen miten lie saanutkin sen survottua paikalleen... Ei ihme että letku oli murtunu. Sitä en tiiä kuinka paljon tankkiin meni sitten risuja ja männynkäpyjä siellä kopistellessa
Yritin kyllä varoa... Saattoi sinne vähän wd-40:äkin lirahtaa, mut kai se siellä bensan seassa menee. Ei kai ainakaan ruostuta 
Muut ongelmat/ominaisuudet saa odottaa, tämä se ehkä oleellisin osa käyttömukavuutta

Bensaongelma ratkaistu. Pari tuntia ähelsin auton alla ja nyt on "uus" letku paikallaan. Helppo juttu periaatteessa, tottumattomalle vähä haastavampi

Muut ongelmat/ominaisuudet saa odottaa, tämä se ehkä oleellisin osa käyttömukavuutta

-
Lasinpesurin heikko suihku voi johtua akun liiskaamasta letkusta.Tarkista letku pumpulta alkaen.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!