JOS Lada 110 puhaltimen kaikki nopeudet/puhallin ei toimi

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

JOS Lada 110 puhaltimen kaikki nopeudet/puhallin ei toimi

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Omassa otsikon mukaisessa autossa oli vikana vioittunut juotos ohjauspaneelissa, sekä ruostunut liitos puhallinkotelon kyljessä olevan etuvastuspaketin liitoksessa.

Paneelin korjaus:

-Ohjauspaneeli irti kojelaudasta, lähtee molemmista laidoista ohkaisella meisselillä kampeamalla.
-Liittimet irti paneelista.
-Nupit irti vetämällä joko sormin tai pihdeillä.
-Paneelin etukehys irti nipsuttimista
-Heijastinpalikka irti edelleen meisselillä kampeamalla nipsuttimien kohdalta.
-Paneeli auki 3 tasakantaruuvia (yksi piilossa mustan mäskin alla).
-Nipsuttimia meisselillä auttaen lähtee musta kuori liukumaan pois piirilevyn päältä.
-Piirilevy käteen, kolvilla lämmitetään selvästi vioittunut juotos ja laitetaan lisää tinaa. Vioittunut juotos löytynee leveitä lattaliittimiä sisältävän pistokkeen takaa.

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Vastuksen liitoksen korjaus:

-Tiiviste konepellin ja tuulilasin välissä olevan ritilän päältä pois.
-Päällimmäinen ritilä irtoaa ristipääruuvit ja päissä olevat 10mm kannalla olevat mutterit poistamalla.
-Pesulaitteen letku irti suuttimien T-haarasta.
-Pyyhkijät irti, edelleen 10mm kannalla olevat mutterit.
-Alempi ritilä irti (ristipää ruuvit pois ritilän päältä sekä eristyshuovasta).
-TÄSSÄ VAIHEESSA VOI VAIHTAA PUHALTIMEN MOOTTORIN JOS TARVE VAATII!
-Vastuspaketin liitin irti (sijaitsee auton kulkusuunnassa vasemmalla puolen puhallinta).
-Vastuspaketti irti edelleen ristipää ruuvi poistamalla, sekä nostamalla pakettia ylös.

-Liittimen voi korjata esim. hiomalla ruosteet vastuspaketista ja litistelemällä 3-napaisen pistokkeen naarasliitoksia tiukemmaksi tai vaihtamalla 3 naaraslattaliitosta johdon päähän. Jos urosliitokset on olemattomiin ruostunut, joutunee lisäksi laittamaan uudet johdot esim. poraamalla johdinlevyyn sopivan reiän sekä sopivalla rengasliittimellä liittää johto johdinlevyyn M4-ruuvia ja mutteria käyttäen. POP-niittikin toiminee aikansa. Läpivientireikä vastuspaketin kanteen ja johdon päähän uroslattaliitin.

-Kaikki liitokset kannattaa rasvata ettei jatkossa ruostu.

-Kun vastuspaketin kiinnitysruuvia asentaa paikalleen, kannattaa ruuvi teipata kiinni meisseliin koska hyvinkin helposti putoaa näkymättömiin.

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Kaikki edellä kirjoitettu on 2:n viikon takaisessa muistissa, joten pieniä asiavirheitä voinee esiintyä 8)
Vastaa Viestiin