Kuten kokemusosastolla kirjoitinkin, 119:ssäni on vain yksi avain, joka käy ainoastaan virtalukkoon, ei oviin. Ajonestohan tässä on toteutettu länsimaisempaan tapaan kuin 110-sarjassa eli ilman erillistä pampulaa. Onko muuten toimintaperiaate kuitenkin sama, että moottorinohjauksessa on eeprom, joka huolehtii ajoneston toiminnasta?
Mietin siis vaihtoehtoja saada autoon useampi avain ja tietysti parasta olisi, jos saisi saman avaimen käymään oviin ja virtalukkoon. Saattaa järkeilyni perusteella jopa vaatia kaikkien lukkojen vaihdon. Mutta miten uudet avainmet ja virtalukon sitten saisi toimimaan yhteen ajoneston kanssa. Ainoa autossa nyt oleva avain on punaisella merkillä varustettu, eli sen avulla pitäisi saada ohjelmoitua uusia avaimia järjestelmään. Ohjekirja ei vain operaatiosta anna sen kummempia ohjeita, vaan vaatii kääntymään Deltan puoleen.
119/Kalinan ajonesto
119/Kalinan ajonesto
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 119/Kalinan ajonesto
Olin yhteydessä Delta-autoon ja kun heiltä sattui löytymään varastosta täydellinen lukkosarja avaimineen ja ajoneston uudelleenohjelmointi onnistuu, niin mennään tällä kertaa helpoimman kautta. Tosin hintaa jonkin verran kertyy.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT