Juuh elikkäs näitähän on nakeltu näihin rokkirallijokkisLadoihin jonku verran mutta itsellä ois tämmönen oisko laillista laittaa katuliikenteeseen? Omasta kanttilampusta oli konehuone tyhjillään talvella ja nurkassa oli projekti A-Omegan 20se kone ja mallasin sitä sinne konehuoneeseen kun oli vähän sairaslomalla tylsää ja tuntus että ei se ois mahdoton homma sinne sovittaa.. ja varaosa autossa tälläki hetkellä makaa omegan 2litrasen tyhjä lohko kun se jäi sinne kiireessä.. Niin elikkäs oisko tämä kuinka mahdollinen homma toteuttaa jos penkittäs laskemalla bensanpaineita sen verta että ei tuota kun vajaa 100hp niin sittenhän se menis tehojen puolesta? nii ja meikäläisen labori on vm.86 että vuosimallin puolestakin menis ja kun kerta niitä fiatin 2l TC koneitakin nakkelevat konehuoneeseen mutta kun ois kokemusta tosta ooppelin 2l 8v koneesta ja se on tehokas ja pomminvarma nii ruppeis ladaki liikkumaan varmin tietohan se tulis katsastusmieheltä mutta sinne asiaa vasta tossa helmikuussa kun iigori pittää käyttää näytillä
juu onhan siellä puhelimet,sijainti alle 1km ja anoppi siellä töissä mut silti sinne ei saa ikkää aikaseksi lähettyä...
Menee tääki sit sohvalla makoiluksi ja netin kautta tietoa ehtiessä että pitää foorumin kautta leikkiä ajatuksella
Stefa kirjoitti:Ladaan saa laillisesti muutoskatsastaa korkeintaan 100,8hv ja 2112,5cc moottorin, käyttäen vertailuna 1700i -mallia. Tämä pätee kaikkiin takavetoladoihin vaikka joillain konttoreilla toisin väitetäänkin. Samat rajat ovat niin ahdettuna kuin vapaastihengittävänäkin. Kuitenkin vapaastihengittävää moottoria saa virittää "perinteisin" keinoin lähes minkä lystää, ahdettua ei saa muuttaa millään tavoin.
Tehotodistuksena käy joko sen auton rekisteriote, mistä moottori on otettu, tai dynamometrin teholappu. Joissain tapauksissa moottorin teho voidaan määrittää myös laskennallisesti.
Katsastuskonttorit auttavat lakiasioissa, kannattaa kysellä.
pressa kirjoitti:UKK eli usein kysytyt kysymykset:
Stefa kirjoitti:Ladaan saa laillisesti muutoskatsastaa korkeintaan 100,8hv ja 2112,5cc moottorin, käyttäen vertailuna 1700i -mallia. Tämä pätee kaikkiin takavetoladoihin vaikka joillain konttoreilla toisin väitetäänkin. Samat rajat ovat niin ahdettuna kuin vapaastihengittävänäkin. Kuitenkin vapaastihengittävää moottoria saa virittää "perinteisin" keinoin lähes minkä lystää, ahdettua ei saa muuttaa millään tavoin.
Tehotodistuksena käy joko sen auton rekisteriote, mistä moottori on otettu, tai dynamometrin teholappu. Joissain tapauksissa moottorin teho voidaan määrittää myös laskennallisesti.
Katsastuskonttorit auttavat lakiasioissa, kannattaa kysellä.
Jossain topicissa tällä foorumilla muistan lukeneeni että 1.8 oisi suurin sallittu, varmaksi en sano.
Tarkoitus ei ole kyseenalaistaa lainaustasi, vähemmän alkuperäisenkään kirjoittajan sanaa.
Jos on tuo 2.1 rajana niin silloinhan joo pitäisi leimaus onnistua omalleni fiatin 1.8tc llä?
jos tähänki vastailis.. kävin konttorilta kysymässä katsastussedältä kyseistä tekniikan vaihdosta ja ei osannut aluksi sanoa itsekkään kun ei oo tullut vielä tommosia tekniikanvaihdos muutoskatsastushelvettejä vastaan (A-katsastus Haapajärvi) niin otti numeron ylös ja soitti parin päivän päästä ja puhui tämmöistä että ei onnistu ellen löydä semmoista todistusta että kyseisessä korimallissa on ollut tehokkaampaa konetta kuin mitä tuo opeli eli 120hv eikä tehon rajoittaminen onnistu.. eli niinkuin täällä foorumilla lukikin ja oli omassa tiedossakin eli 100,8hv on se maximi ellei ole joku erikoislupa... sitten sano että kannattaa turbottaa jos haluat päästä bemareita härkkimään eli pitää kai tyytyä tuohon lada/fiatin moottorivalikoimaan... tällä hetkellä joko se 1700 tai samaran/110 nelipisteruisku tekniikka olis tulossa.... ellei jostakin putkahta TC hallille
Mites tossa ooppelin koneessa on toi lohkon numero? Itekkää en oo tajunnu omasta rokkirallikamppeesta kattoa... eikös se ole mahdollista ajaa jyrsimellä pois jos samanlailla kun ladassa? Siihen vaan stanssi siitä astran 1.6 koneesta (100hp) tilalle? Päällepäin sama moottori kuin toi 2 litrainen tietääkseni...?
apastori kirjoitti:Mites tossa ooppelin koneessa on toi lohkon numero? Itekkää en oo tajunnu omasta rokkirallikamppeesta kattoa... eikös se ole mahdollista ajaa jyrsimellä pois jos samanlailla kun ladassa? Siihen vaan stanssi siitä astran 1.6 koneesta (100hp) tilalle? Päällepäin sama moottori kuin toi 2 litrainen tietääkseni...?
Kyllähä ne äkkiseltään näyttää samalta mutta jos vähänkään pelannu niitten kanssa niin kyllä ne erottaa toisistaan.. (nm.6 ooppelia omistanut) kävihän tuo ihtelläki mielessä että jos ottais riskin ja väittäis että siellä on 1.6 kone vaikka siellä olis se 2litranen... 2litrasessa on ainaki se lohkon numero muistaakseni 4.pytyn tulpan alapuolella lohkon päällä,senhän sais piiloon ku vähän vinkua näyttäs,siinä sais katsastussetä numeroita katella en sitten tiiä kuinka tarkasti ne rupeaa selvittämään koneen alkuperää,varmaan sekin vähä konttorikohtaista miten niitä kiinnostaa
ooppelin ohc:sta ku laskee lohkon pintaa ni lähtee tunniste kirjaimet/numerot pois
ovat tiivistepinnassa 4 pytynkohalla pakosarjanpuolella. useimissa koneissa syöpyneet pois ku keräävät likaa ja yms pääle.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Minun puolesta Rassatkaa vain numerot pois Mutta jos Tulee ajettua Malli jossa Vaikka joku Kuolee niin..JA katsotaan Etta vahinko sattui johtumaan tehoista.Ja mittaavat tehot ja kuutiot koneesta,,Niin kuskille Jos hengissa ja omistaja niin toden nakoisesti hakki heilahtaa ja saattaa olla monta vuotta. Istumista... jos kuitenkin hommaan ryhdyt niin ela anna kenenkaan muun ajella sita vehetta.
Jotkut on pilannut elamansa loppu ijaks.
En ole poliisi enka sosiaali tantta. Joskus nakynyt Autoja puiden latvassa ja kaukana tielta...
Mulle riitti joskus 1200 tehot. pojilla oli 170 heppasia ladoja kokoa en muista..
Tämä nyt oliki ns.ajatuksella leikkimistä huijata katsastussetää,sanomistahan tulee kun tuommosesta jäisi kiinni,itse haluan pitää kuitenki omat ajopelini laillisina ja toimivina,on mullakin 1200 mylly ja en minä sillä sen nopeampaa töihin pääsis vaikka siellä ois 2litran TC ja holsetti kylessä,suuremmalla todennäköisyydellä ajaa vaan tolpan ympärille tai poliisit vie kortin tai antaa sakot liikenteessä leikkimisestä.. kukin tyylillään
Se on helkutin hyvä että pojat harrastaa kunnon laatu autoja(Lada). Minullakin aika monesta sellaisesta kokemusta. Iisalmi miitenkissä oli puhetta ladoista.. Että kaikki mallit jollain lailla tuttuja. Kysyi yksi että onko 1,7 iso lohko tuttu.. Ei nappiksessa, mutta Nivan1,7i on tuttu peli jollain lailla.. Konetta en ole tarvinnut purkaa. 1,2-1,6 koneet purettu ja kasattu vielä toimivaks.