Mistä johtuu bensanhaju?
Mistä johtuu bensanhaju?
Nivassa haisee aika ajoin bensa. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Mistä tämän hajun alkulähdettä kannattaisi etsiä, vai onko haju vanhojen autojen vakiovaruste? 

Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
vuoto
Haju johtuu luultavasti vuotavasta polttoaineletkusta tai vuotavasta bensatankista. Myös se tankin korvausilmasysteemi saattaa vuotaa. Jotain hajua saattaa päästä ilmakehään myös kaasarista ilmanputsarin läpi haihtumalla.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
- veli alexei
- Moderaattori
Taitaa olla normaali haju. Valittelin tuossa taannoin Deltan korjaajalle Nivan bensan haisua, ja sanoi löytäneensä syyn siitä kangaspintaisesta putkesta, joka lähtee bensapumpusta kaasarille päin. Vaihtoi siihen uuden kumisen tai mitä lie synteettiä. No, eihän se haisu siitä mihinkään lähtenyt. Ajattelin tuossa taannoin kesällä eristellä hieman paremmin oikean takaposken sisätiloista (siis tankinpuolen). Haju on nimittäin silläpuolen autoa vahvin ja jos sen verhouslevyntaa kurkistaa, niin siinähän niitä letkuja kulkee ristiin ja rastiin. Vaan en saanut aikaan. Jahka saan, kerron auttoiko.
Alkaa ihan tulemaan pää kipeäksi Ladailessa, kun on hajuhaitta niin voimakas
. Pitää varmaan kesällä taas tuulettaa lämpöeristeet kuivaksi, jos se auttaisi... Pitää vielä ensi huollossa testailla porukoiden kikkoja, kunhan vaan muistaisin mainita niistä huoltohenkilökunnalle. 

- veli alexei
- Moderaattori
Mulla kans se gasoliini haisee välillä nii maa pirusti. Sit ei muuta ku klasi auki ja pipoo syvemmälle. Ainoo vaan että pelottaa syttyykö koko värkki palaan ja harmittaa kun kallista nestettä menee hukkaan. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Näin on. Joskus heikkona hetkenä tekee mieli myydä Ladat, jotta pääsisi bensan hajusta eroon.veli alexei kirjoitti:Mulla kans se gasoliini haisee välillä nii maa pirusti. Sit ei muuta ku klasi auki ja pipoo syvemmälle. Ainoo vaan että pelottaa syttyykö koko värkki palaan ja harmittaa kun kallista nestettä menee hukkaan.

- Lada-Jussi
mulla haisee kans sekä sammy että lintu ja molemmissa ilmenee samalla lievää tukehtumista, kaasutin selvästi tulvii bentsiiniä, kulutuskin on sen mukainen

Eli kannattaa kaasutin tarkistaa? Yksi vaihtoehto on ostaa ruisku-Niva. Ruisku koneellisissa ei vissiin pensa haise?Lada-Jussi kirjoitti:mulla haisee kans sekä sammy että lintu ja molemmissa ilmenee samalla lievää tukehtumista, kaasutin selvästi tulvii bentsiiniä, kulutuskin on sen mukainen

Tietääkseni ruisku-Nivoja on Suomessa 26 kpl... ja niitä haluavia...??
Minulla on Nivassa 90-luvun Weber kaasuttimena, eikä mikään haise...
Kulutus ei kai ole pienentynyt, tai sitten alkuperäisellä kaasuttimella on vienyt TOSI paljon polttoainetta. Kaasuttimen vaihto on edellisen omistajan käsialaa.
Kulutus ei kai ole pienentynyt, tai sitten alkuperäisellä kaasuttimella on vienyt TOSI paljon polttoainetta. Kaasuttimen vaihto on edellisen omistajan käsialaa.
- Lada-Jussi
laita axteekki kaasutin ja polttoainehöyryjen keruu pönttö, sitten ei pitäis haista, mutta haisee kuitenkinnivailija kirjoitti:Eli kannattaa kaasutin tarkistaa? Yksi vaihtoehto on ostaa ruisku-Niva. Ruisku koneellisissa ei vissiin pensa haise?Lada-Jussi kirjoitti:mulla haisee kans sekä sammy että lintu ja molemmissa ilmenee samalla lievää tukehtumista, kaasutin selvästi tulvii bentsiiniä, kulutuskin on sen mukainen

Minullakin on edellinen omistaja vaihtanut kaasuttimen Solexiin. Haisee silti... Olisikohan se Weberi parempi?Nivaismi kirjoitti:Tietääkseni ruisku-Nivoja on Suomessa 26 kpl... ja niitä haluavia...??

- veli alexei
- Moderaattori
Weeberi se tässä just haiseekin. Vanha Ozooni ei niin haissutkaan.nivailija kirjoitti:Minullakin on edellinen omistaja vaihtanut kaasuttimen Solexiin. Haisee silti... Olisikohan se Weberi parempi?Nivaismi kirjoitti:Tietääkseni ruisku-Nivoja on Suomessa 26 kpl... ja niitä haluavia...??
Kulutus ei kai ole pienentynyt, tai sitten alkuperäisellä kaasuttimella on vienyt TOSI paljon polttoainetta. Kaasuttimen vaihto on edellisen omistajan käsialaa.![]()
![]()
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.