ruiskusamara?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
juha_va

ruiskusamara?

Viesti Kirjoittaja juha_va »

pitäisi tässä alkaa katselemaan uutta autoa kun on tullut tossa pari kuukautta sitten perheenlisäystä ja alkaa tuo 3-ovinen micra käydä vähän pieneksi. Joten rakkaudesta ladaan <3 <3 olen alkanut harkitsemaan 5-ovista alle 1500e ruiskusamaraa. Joten teillä varmaan jollain on kokemusta ja tietoa tyyppi vioista jne.
Toinen vaihtoehto on tietysti ei asteekki takatuuppari. Kuitenkin harkintalistalla nro. 1 on lada ilman asteekkia. Vähintään neliovinen auto pitisi saada ja yrittää olla tekemättä sellaisia virheitä, että jonkun mädän farmari-kadetin ostaisin.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ostin pari kuukautta sitten tuollaisen Samaran, jolla oli ajettu 88 000 km. Auto on sisältä ja alustasta uuden veroinen, mutta maalipinnassa oli siellä täällä parin peukalonpään kokoisia ruostetäpliä., joita edellinen omistaja oli peitellyt luultavasti ruosteen päälle sprayllä, korjailin ne kunnolla.Autossa oli melkoinen määrä sähkövikoja, ei kuitenkaan mitään ratkaisevan tärkeitä. Niitä olen pikkuhiljaa korjaillut täältä saamieni hyvien ohjeiden pohjalta. enää puuttuu sisävalo ja takalasin pesin/pyyhin toimii vähän nurinkurisesti. Olen mys näpräillyt vähän sieltä sun täältä, vaikka ei ole ollut niin tarvettakaan, ja todennut laitteen olevan tosi huoltoystävällinen vähän tumpelollemmakin automiehelle.
Ratti, kuskin penkki ja ovi ovat sijoiteut niin, että sinne täytyy laskeutua ahteri edellä ja sitten vasta jalat, tästä en tykkää. Säädettyäni kaasu- ja kytkinvaijerit sopiviksi ajaminen on mukavan tukevaa ja traktorimaisen jämäkkää, tulee mieleen muinainen Amazon. Käyntiääni kuuluu sisälle pienillä vaihteilla kiihdyttäessä raakana, mutta maantiellä melutaso on ihan kohtuullinen Yhden tankillisen perusteella kulutus sekalaisessa ajossa oli 7,6l/100km.
tätä autokauppaa harkitsin tosi huolella ja samanhintaiset muut autot olivat paljon vanhempia, loppunajettuja kiertopalkintoja
Suosittelen!
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
S.A.Mara

Viesti Kirjoittaja S.A.Mara »

Joo mäkin ostin 98-99 Samaran heinäkuussa, lähes virheeton auto aj 39t. Muut saman hintaiset olivat lähes 10v vanhempia 250t ajettuja. Vaihoin heti kotiin tullessa nokkahinnan, tulpat, suodattimet, öljyt ja öljysin/massasin/kotelosuojasin koko koslan, nii ja sit vaha päälle ja baanalle. Nyt on ajettu 8t eikä mitään mikä menoa haittaisi. Hinta laatu suhde kohdalaan.
pekkap

Viesti Kirjoittaja pekkap »

Moro,

ostin elokuussa 3-ovisen 1500i-Samaran. Vuosimalli on 2002 ja kilometrejä oli mittarissa 10000. Hintaa oli 2800, mikä mielestäni oli ihan OK summa käytännössä uudesta autosta.

Nyt on vajaa 2 kk ja päälle 3000 km takana, ja olen ollut oikein tyytyväinen. Maantiellä Lada on kiva ajettava, ja mitä pienemmäksi tie muuttuu, sitä parempi. Kytkin vaati totuttelua kaupunkiajossa. 1500i liikuttaa kevyttä koria rivakasti, niin kaupungissa kuin maantielläkin. Rekkojen ohitukset menee viitosvaihteella.

Pyyhkimien kanssa tuli tuossa äsken ongelmaa, mutta sekin saataneen korjattua yksinkertaisella virityksellä. Kattovalo ei pala aina, ja kojelaudan valot ovat kerran myös olleet muutaman minuutin pimeänä. Sähköt tuntuvat olevan myös foorumilaisten vakiohuolenaihe.

Massautin pohjan ja suojautin kotelot pikkupajalla pari viikkoa sitten, ruostetta ei ole näkyvillä kuin pari pintapistettä maalipinnan virheissä. Pitänee nekin jossain välissä hioa.

Pikku nitinöitä ja natinoita tuossa tietty on, kun venäläinen muovi ei oikein tunnu asettuvan.

Ainoa oikeasti hajonnut osa tähän mennessä on Philipsin mankka, joka söi kasetin eikä anna takaisin.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

itse ollut kanssa hyvin tyytyväinen 96 samaraan, jolla kelattu nyt jotain 85t., itse siitä n.50t. Vikoja ei ole ollut käytännössä yhtään, jotain polttimon kannan hapettumisia ja se valonsäätölaite). Varaosia en muista ostaneeni juuri mitään (pl.tietysti huolto-osat: jarrupalat, ilmanputsari jne.). Ruostumista on jossain määrin osin puutteellisen ruosteeneston takia. Jos 1000€:n haarukassa hakee autoa muuta vaihtoehtoa ei ole olemassakaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Itse olin keväällä kans haeskelemassa autoa. Ruisku samara etusijalla. Parin viikon kahtelun jälkeen en täältä päin löytänyt yhtään hyväkuntoista alle 2000Euron hintaista. Ostin sitte takaveto ladan, vm.90, eli ei azteekki. Kävin myös koeajaan yhden takaveto ruiskun. Oli vaan vähän "teinivirityksien" jäljiltä, eli ei sitä. Perheelliselle suosittelen kyllä Samaraa, on sisältä tilavamman oloinen. Ja jos on joskus opetellut etuvetoisella ajamaan niin on myös turvallisempi.
Kaikki katsomani vm.-95 ja -96 samarat olivat huonompi peltisiä, kuin tuo vm.-90 takaveto johon sitten päädyin. Eli jos hienon haluaa, niin pitää varautua haeskelemaan tai maalata itse.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Joo kyllä samara on ihan passeli perheauto,itsellä jo kuudes samara tällä hetkellä ja ei niissä mitään ihmeenpiä ole ollut,tosin 91 uudemmat on huomattavasti herkempiä ruostumaan kuin vanhemmat.Mitä hintaan tulee niin halvempaa toimivaa kulkupeliä tuskin edes on,itse ajan nyt ilmaiseksi saadulla 89:llä joka on ikäänsä nähden siistissä ja hyvässä kunnossa. :)

http://fi.msnusers.com/lada/lada5dsamar ... hotoID=265
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Vastaa Viestiin