laturin vaihto / kytkentä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Korppi

laturin vaihto / kytkentä

Viesti Kirjoittaja Korppi »

Laturi sano poks ja piti uusi ostaa,

entinen oli mallia ilman säädintä ja möivät uuden, jossa on säädin laturin päässä. Kuinkahan moinen kytketään ???

Uusi malli on venäläinen, jossa on yksi valkoinen muoviliitin, 1 apikoliitin ( numero 15 liittimen vieressä) ja päävirtaliitin.
tsenobiili

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Herätys sähkärit! :x mua kiinnostais kanssa tietää toi kytkentä.
Se ei skulaa joka skagaa
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Laitoin moisen omaan ja oli ongelmia sen kanssa, voisin yrittää muistaa v-loppuna kattella miten oli. Kuitenkaan latausvaloa en saanu toimimaan -> laitoin jännitemittarin.
Vauhdin tae - alamäki
metusala

Viesti Kirjoittaja metusala »

Katsomatta sähkökaavioita veikkaisin melkoisen isolla todennäköisyydellä että valkoisesta liittimestä menee johto latausvalolle (releen kautta). Koska napa 15 on standartin mukaan sytytysvirta sekä päävirtaliitin on päävirtaliitin (napa 30) niin ei kai muuta vaihtoehtoa ole.
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuollaista minäkin mietin ja kaaviotkin oli mutta en silti saanut toimimaan. Voi tosin olla siinä mun laturissakin mutta lataa kuitenkin nätisti, valo ei vaan toimi.
Vauhdin tae - alamäki
metusala

Viesti Kirjoittaja metusala »

No kato millaisen ohjeen löysin Brasiliasta: http://www.camaradasdoniva.com.br/manual/ALB_ENGL.htm . Sivulla 28 näkyy latausvalon piiri aika hyviin, +15 vain johonkin hävinnyt.

KORJAAN: sivulla 28 on sytytysvirta relee nro. 46 piiretty väärin: navat 85 ja 86 on ohjauspiiri eikä 30 ja 87 kun kuvassa. Sivulla 29 on relee oikein!
Vanhan laturi kaavio löytyy http://www.lahe.net/landy/niva/manuals/ , tiedosto 1600_7 sivu 5 (143). Sieltä näkyy kun kytket virransäätimen napaan 15 kytketyn johdon uuden laturin +15 napaan niin pitäis hässäkän toimia. Myös merkkivalopiirin pitäisi olla sama.
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Eikö olisi helpompi viedä laturi takaisin ja vaatia vaihtamaan se oikean malliseen? Tuossa mun 73/74 2103:ssa on myös edellisen omistajan jäljiltä säätimellinen laturi ja näkyy toimivan, erillinen jännitteensäädin on koko autosta poistettu.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
v.paasio

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

minä vaihdoin laturin 1500 koneesta 2101 ladaan ja se meni nostamalla paikalleen jännitteen säätimen piuhat tökkäsin yhteen ja tapea päälle hyvin toimii.
jermu

Viesti Kirjoittaja jermu »

Mulla alkaa 1200S -83 ladasta hiipua laturi. Pihassa seisoo kuitenkin 1500s (siinä on kone sökö) mutta helkkarin hyvä laturi. Ajttelin vaihtaa sen tuohon toiseen latukkaani. Kuitenkin tuossa 1200S on sellainen laturi jossa on kolme liitintä. (1500s laturissaon ainostaan kaksi liitintä). Yksi mutteriliitin ja kaksi sellaista apikoliitntä. Voiko tuon kahdella liittimellä olevan jotenkin kytkeä jotta lataus toimis OK. Latausvalokin olis hyvä toimia.
Vastaa Viestiin