kaasari

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
kuppionladisti

kaasari

Viesti Kirjoittaja kuppionladisti »

mites kun ton nappisilmän kaasariin on ilmeisesti saannissa joku tyhjäkäynnin sähköhilppeiden tilalle mekaaniset säätimet tai jotain... en oo perehtyny sen enempää. Pomo vaan suositteli sellasta vaihtoehtoa. toimii kuulemma paremmin. moniko on kyseisen modauksen tehny? Ja onko yleisesti saannissa ja onko kova työ vaihtaa?
Avatar
jta
Viestit: 4422
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kaasari

Viesti Kirjoittaja jta »

Jos tarkoitat sitä alipaineella toimivaa tyhjäkäynnin säätöä niin jos niitä mekaanisia vielä saa niin tuo on helppo vaihtaa. Ei vaadi kuin kahden ruuvin aukaisun ja imusarjan alipainelähdön tukkimisen. Ja myöskin kakkoskurkku kannattaa tehdä mekaanisesti aukeavaksi sen alipaineen sijaan. On heti toimivampi. Mansemotorsilta osia kannattaa kysellä ja täältä myyntipalstalta josko joku venäjänkävijä voisi tuollaisia hommata.
kuppionladisti

Re: kaasari

Viesti Kirjoittaja kuppionladisti »

Eiku meinasivat niitä sähkösiä nippeleitä siinä mihin menee kaks johtoa. Mulla ei oo hajuakaa mitä ne on mutta ku nyppää piuhan pois ni käynti muuttuu...
Avatar
jta
Viestit: 4422
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kaasari

Viesti Kirjoittaja jta »

Johdot voi jättää katkasijaan paikoilleen mutta vaihtaa vain alipaineletkun suoraan imusarjasta siihen tyhjäkäynnin juureen. Ohittaa sen lokasuojassa olevan solenoidiventtiilin. Noin noille yleensä on tehty ja toimii kohtuudella.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: kaasari

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joissain malleissa on vielä ykköskurkun tyhjäkäynti suuttimelle sähköohjaus. Senkin saa poistettua, mutta tarvii sitten suuttimelle sen pidikkeen(vai mikä sen oikea nimi onkaan) Eli samanlaisen kuin kakkoskurkulla on tyhjäkäynti suuttimessa. Mutta ei se kaasari ole siltikään hyvä vaikka tekis kaikki mahdolliset vippas konstit, siitä tulee ehkä hieman parempi vain :lol: . DGV kannattaa hommata, pääsee paljon helpommalla tulevaisuudessa...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
jta
Viestit: 4422
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kaasari

Viesti Kirjoittaja jta »

Nappiksessa tosin ei koskaan tuota mallia ole käytetty alkuperäisenä. Ja saa tuosta alkuperäisestäkin kaasarista pienellä modistelulla hyvin toimivan kaasarin. Nimimerkillä kokemusta on.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: kaasari

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu turha niitä Venäläisiä kaasuttimia on haukkua jos ei niitä toimimaan ole saanut :( Ja se solenoidi on sammutus solenoidi.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

LadaJanne

Re: kaasari

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

Just viikolla laitoin uuden petorin vai mikä se nyt oli orkkis kaasarin nappikseen ja kyllähän se uusi nätisti toimii vakio koneessa,suuttimet kohdallaan niin ihan hyvä kaasutin. On ollut dgv aikaisemmissa ja onhan sillä tehoa enemmän mut en mitä sitä tehoa tarvitse talvi autossa enempää.
Kesäautossa on yli 300hv niin sillä fiilistellään sitä puolta.
Vastaa Viestiin