Kysympä täältä, kun nelivetoisissa ykspisteruiskuja lienee vähän:
Kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan tai vaihtaa vapaalle, jäävät kierrokset välille 1500-2000. Kun auto pysähtyy, laskevat kierrokset alle tuhannen, eli normaaleiksi? Paikallaan ollessa seuraa kaasupolkimen asentoa viiveettä.
Korjaamokäsikirja kertoo, että nopeusanturi osaltaan ohjaa tyhjäkäyntimoottoria. Ei vain kerro miten.
Onko kyseinen käytös vika vai suunniteltu ominaisuus?
1700i:n tyhjäkäynti
Re: 1700i:n tyhjäkäynti
Tarkemmin kyseistä järjestelmää tuntematta mutta voi olla ihan ominaisuuskin. Meillä mitsu tekee tuota samaa eli jos autoa rullauttaa kytkin pohjassa esim. liikennevaloihin pysähtyessä niin kierrokset pysyy jossain 1200-1700rpm ja tippuu sitten normaalille joutokäynnille kun auto pysähtyy.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: 1700i:n tyhjäkäynti
tapanih kirjoitti:Kysympä täältä, kun nelivetoisissa ykspisteruiskuja lienee vähän:
Kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan tai vaihtaa vapaalle, jäävät kierrokset välille 1500-2000. Kun auto pysähtyy, laskevat kierrokset alle tuhannen, eli normaaleiksi? Paikallaan ollessa seuraa kaasupolkimen asentoa viiveettä.
Korjaamokäsikirja kertoo, että nopeusanturi osaltaan ohjaa tyhjäkäyntimoottoria. Ei vain kerro miten.
Onko kyseinen käytös vika vai suunniteltu ominaisuus?
Ihan lonkalta vetäisen. Eli olisiko kaasuläpän asentotunnistin tullut tiensä päähän. En usko ominaisuusajatteluun.