
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 048%2C1536
Rekisteröintiprosessi oli aika helppo. Muutoksia vaadittiin vain etuvyöt piti vaihtaa rullavöiksi ja virolaiset katosta roikkuvat lisäjarruvalot poistaa tai muuttaa meikäläiset määräykset täyttäväksi. Päätin repiä pois mokomat. Autoveroa mätkäisivät kokonaista 50,50E. Verotuspäätös viipyi tasan kolme viikkoa. On niillä kiire nykyään kun autoa saa heti käyttää liikenteessä. Aikoinaan tullilla ei ollut mitään kiirettä, kun autoa joutui seisottamaan pihalla veropäätöstä odottamassa.
Jonkinlaista suunnitelmaa on alkanut jo kehittyä tulevaisuuden varalle. Ulkonäkö pidetään ainakin toistaiseksi melko karuna. Tekniikkaan satsataan hieman. Tiistaina pitäisi käydä hakemassa 1500 pata. Jos siitä ottais akselin niin saisi 1300->1600. Jos olen käsittänyt oikein niin pitäisi sopia? Mites männät? 14mm pitempi isku nostaa mäntiä 7mm ylemmäs. Onko 1600 eri männät vai onko ero pelkästään kankien pituudessa? Entäs jos nälkä kasvaa syödessä? Kestäiskö lohko porauksen 82mm männille?
Tuulilasin vaihto olisi myös to-do listalla. Lasi ja tiiviste on jo. Kunhan Manse toimittaa vielä lukkonauhan niin päästään asennuspuuhiin. Niin tosiaan, virolainen katsastus on voimassa niin ei mursu päässyt puuttumaan rikkinäiseen tuulilasiin. Rekisteröintikatsastuksessa kun tarkistetaan ainoastaan ajoneuvon ja varusteiden vaatimuksenmukaisuus, ei teknistä kuntoa.

Takajarrut pitäisi ehkä avata. Kamala narina kuuluu takajarruista kun rajummin jarruttaa. Muttei joka kerta. Lisäksi olen alkanut miettiä onko tähän joku lukon kuvatus ehkä laitettu kun tuntuu takarattaat pyörivän melko tasatahtia. Yleensä kun peruutetaan tallista ulos, takavetosutkut pyörittää vain toista rengasta liukkaalla nurmikolla. Ladassa pyörii molemmat.

Välitykset on aivan järkyttävät. 150 huiput ja kone ulvoo 6500.
