Pakkaskäynnistys

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Toveri
Viestit: 249
Liittynyt: 12.10.2003 22:44
Paikkakunta: Oravikoski

Pakkaskäynnistys

Viesti Kirjoittaja Toveri »

Ladan käynnistymismaine kylmässä on tietysti legendaarinen. Tehty Siperian oloihin jne. Mutta kuinka kylmässä olette Ladanne laittaneet pyörimään ilman ulkopuolista apua ?
Oma 'ennätykseni' on -37 astetta. Tosin pyöritin konetta ensin kammella jonkinaikaa mutta kuitenkin.
ABC -Absolutely Boring Compromise
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

en rupea kokeilemaan vaikka varmaan lähteekin käyntiin. kohtapuoliin vois ruveta lämppäriä pitämään ettei tartteis niin pitkään pyörittää pihassa. meinaa niin hitaasti lämmöt nostaa. mutta tähänkin mennessä ilmojen kylmettyä on vaan paremmin lähtenyt mitä kesähelteellä. vielä en oo lämppäriä kokeillut kun en johtoo oo löytäny.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

armeijassa ollessa 1200S seisoi pariviikkoa jatkuvissa 20 asteen pakkasissa, viikonloppu vapaille lähtiessä jotain 25 astetta pakkasta, alkuun pyöritti hitaasti mutta räjähti käyntiin kuitenkin, toisin kävin useilla muilla, yhdelle lasiperä-civicille yritettiin antaa apuvirtaa Ladalla mutta se ei lähtenyt siltikään (tosin näin Samaraakin hinattavan pois parkkikselta...)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

-25 on muistaakseni pahin pakkanen missä oon käynnistänyt ilman lohkolämppäriä. Starttashan se, vieläpä usean päivän seisonnan jälkeen.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

talvi

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Omia kokemuksia on mullakin. Edellinen Lada seisoi kadunvarressa noin kuukauden -10 ja -25 pakkasessa prkleellisen rahapulan takia. Sitten sain vihdoin rahaa ja päätin lähteä tankkaamaan. Kävelin autolle, vedin ryypyn ylös, polkasin kaasua 2 kertaa ja väänsin avaimesta. Ja niinhän siinä kävi että Lada lähti käyntiin laakista.Tosin köhi vähän mutta lähti.
Ja aikoinaan kun asuin Kannelmäessä niin naapurilla oli Nappis. Eräs talviaamu 80-luvun lopulla kun pakkasta oli vain -28 katselin kun parkkiksella Bemari ja Mersu miehet kiros kun ei lähde romut käyntiin. Oli siellä kyllä Toyotia ja Datsuneitakin. Naapurin ukko käveli Ladallensa ja muut ukot naureskeli että "Luuletko ukko että toi ryssäntekele mitään sanoo??". Pappa hyppäs sisään ja väänsi avaimesta Ladan käyntiin kertalaakilla ja tokas ukoille, "Ei teille varmaan kelpaa itävirta joten minäpä tässä poistun." Oli kiva kattella johtajien ilmeet kun osui omaan nilkkaan.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
tomi

Viesti Kirjoittaja tomi »

Ilman lohkolämmitintä -25 (sen kanssa -35), mutta en haluaisi tuota vanhusta kiusata senkään vertaa. Aina roikkaan talvella kun vain mahdollista...
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ai niin olinhan mä koko viime talven ilman lohkolämppärii, ja tais sitä jossain vaiheessa pakkasiikin olla. Ja puolet toissatalvesta.

nyt sain tolppapaikan ja combi on ekaa yötä lämppärissä.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pikkuveli kertoi asepalvelusaikanaan autonsa seisseen pakkasissa kaksi viikkoa.Hän oli lomareissulleen tullessa valmis jo tilaamaan taksin,mutta päätti yrittää.Pakkasta oli ollut -30.Pari kertaa vouu..vouuu ja niinhän se oli käynnistynyt.Kyllä tämmöinen on myrkkyä laakereille!
Tiige

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Omat kokemukset liittyvät myös inttiin. Oli ollut kaksi viikkoa yli -20 pakkasta ja lada hautautunut 15cm lumikerroksen alle. Lomille lähdettäessä pakkasta oli -25. Ensimmäisellä yrityksellä pyöritti laiskasti eikä edes luvannut. Pari polkaisua lisää kaasua ja toisella jo räjähtikin tulille. Viereisillä kavereilla hymy hyytyi kun lada ruperi ärjymään kinoksen alta. :twisted: Kyseessä on vielä axtekki. Samalla reissulla sain hinata väkisin käyntiin tupakaverin mitsun, kun ei apuvirrallakaan jaksanut startti pyörittää kunnolla. :shock:
VesQ

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jaska HKI kirjoitti:Pikkuveli kertoi asepalvelusaikanaan autonsa seisseen pakkasissa kaksi viikkoa.Hän oli lomareissulleen tullessa valmis jo tilaamaan taksin,mutta päätti yrittää.Pakkasta oli ollut -30.Pari kertaa vouu..vouuu ja niinhän se oli käynnistynyt.Kyllä tämmöinen on myrkkyä laakereille!
Mitä onko ladan koneessa laakereitakin :D
Hyvin lähti peltonappiskin kun oli pitänyt kaks viikkoa putkeen jotain -30 pakkasta, pari kertaa kaasua ja ryyppy täysille ja vähän avaimeen koski niin kerrasta tulille, kyllä kaverin naama venähti kun oli volvo 240 ollut 2 tuntii lohkarissa ja sisältä haettu uus akku ja vielä huikkabensaa kaasariin ja ei mitään, hyvä jos pyörittää jaksoi
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Öljyillä on myös iso merkitys tuohon käynnistyvyyteen, pyörii paljon herkemmin kylmänä kunnon öljyillä :wink:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Oma ennätys nykytekniikalla -5 ja siinäki meinas optimasta virta loppua. Pyöri kyllä hyvin ja lupaili kun pumppas kiihdys pumpulla, mutta ei jaksanu pysyä käynis ennen ku lämpeni hieman. Jos kaasaris olis ryyppy niin ei varmaan olisi mitään ongelmia kovillakaan pakkasilla.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei ole ikinä tullut sellaista pakkasta ettei olisi käyntiin saanut. Tuo nappis on taidettu herätellä -13 ilman lämppäriä parin viikon seisonnan jälkeen, sen kylmempää ei ole vielä ollut. Kehonsiirrin corolla -32 ilman ongelmaa viime talvena sodankylän korkeuksilta.
Vauhdin tae - alamäki
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Joo kyllähän Lasset käyntiin lähtee hyvin kylmissäkin oloissa, mutta ei niitä tosiaankaan huvikseen kannata ilman lokilämppäriä starttailla, ei jos ei oo ihan pakko.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mitään lohkolämppäreitä tarvii, eihän niitä ole venäläisilläkään ja niillä Ladat kestää ikuisuuksia, lähes tulkoon isältä pojalle :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin