startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
terve ja hei
ostin ensimmäisen ladan (2105, 1500s) ja vikoja joutunt melkeen joka päivä korjailee, eilen hain uuden akun kun oli vanha sökö, no se käynnisty hemmetin hienosti 4-5 kertaa mutta sen jälkeen kuuluu vaa naksahdus eikä mitään tapahdu.
rele sanoo naks ja sitten luultavasti solenoidi vielä kerran naks. mutta startti ei pyöri.. ettiskelin tota starttimoottoria varmaan vartin mutta en vaan löytänyt mistään? sininen piuha menee jonnekin pakosarjan alle hemmetin ahtaaseen paikkaan eli jos se tosiaan siellä on niin mitenkä ihmeessä mä saisin sen järkevästi vaihdettua? kiitos.
(akkua ladattu, koitettu apuvirralla ja jopa vanhalla akulla mutta naksuu vain)
ostin ensimmäisen ladan (2105, 1500s) ja vikoja joutunt melkeen joka päivä korjailee, eilen hain uuden akun kun oli vanha sökö, no se käynnisty hemmetin hienosti 4-5 kertaa mutta sen jälkeen kuuluu vaa naksahdus eikä mitään tapahdu.
rele sanoo naks ja sitten luultavasti solenoidi vielä kerran naks. mutta startti ei pyöri.. ettiskelin tota starttimoottoria varmaan vartin mutta en vaan löytänyt mistään? sininen piuha menee jonnekin pakosarjan alle hemmetin ahtaaseen paikkaan eli jos se tosiaan siellä on niin mitenkä ihmeessä mä saisin sen järkevästi vaihdettua? kiitos.
(akkua ladattu, koitettu apuvirralla ja jopa vanhalla akulla mutta naksuu vain)
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: 20.8.2015 19:55
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Kuulostaa vähän kun hiilet startissa ovat kuluneet, että aloittaisin siitä. Tietysti voi olla jotain muuta, kuten startin solenoidia tai huonoa maadoitusta.
Startti löytyy matkustajan puolella pakosarjan alla lähellä ohjaamoa lämpösuojapellin piilossa.
Olet oikeassa, että startti on ahtaassa paikassa. Altapäin on helpompaa irrota alemman ruuvin. Ei ole pakko irroittaa pakoputkea pakosarjasta, mutta sillä saadaan vähän enemmän tilaa. Toivottavasti messinkimutterit irtoavat vahingoittumatta kierteet. Myöskin lämpösuojapelti olisi hyvä irroittaa.
Ennenkuin laitat startti takaisin paikallaan, pistä muistiin mihin pienin johdin liitetään. Sitä etsin vartin verran, ja oli pakko irrota startti uudestaan ennenkuin löisin sen paikan.
Startti löytyy matkustajan puolella pakosarjan alla lähellä ohjaamoa lämpösuojapellin piilossa.
Olet oikeassa, että startti on ahtaassa paikassa. Altapäin on helpompaa irrota alemman ruuvin. Ei ole pakko irroittaa pakoputkea pakosarjasta, mutta sillä saadaan vähän enemmän tilaa. Toivottavasti messinkimutterit irtoavat vahingoittumatta kierteet. Myöskin lämpösuojapelti olisi hyvä irroittaa.
Ennenkuin laitat startti takaisin paikallaan, pistä muistiin mihin pienin johdin liitetään. Sitä etsin vartin verran, ja oli pakko irrota startti uudestaan ennenkuin löisin sen paikan.
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Ennen isompaa remonttia kannattaa tarkistaa plus-johdon kiinnitys starttiin, voi olla löysällä,
Terv.nimim."Melkein uuden startin tilannut".
Terv.nimim."Melkein uuden startin tilannut".
Aina on selvitty!!!
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Ei pakoputkea tarvitse irrottaa, eikä kannatakaan. Eikä lämpöpeltiäkään tarvi irrottaa. Koko pakosarjaan ei tarvitse koskea. Niitä sen pellin muttereita kun yrittää irrottaa, menevät pinnapultit pakosarjasta poikki helposti. Itse olen aina irrottanut laturin edestä pois ja sen johdosta startti mahtuu tulemaan pois alakautta samaa reittiä kuin laturikin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Kiitos neuvoista, katotaan jos huomenna jaksais ladan alle mennä irrottelemaan. Ja täytyy muistaa kattoa noi johdot ensin ettei oo päässy löystymään yms. Kuinka ahdasta on ottaa startin kaikki pultit alakautta irti? Tuskin mitään erikoistyökalua vaatii kuitenkaan?
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Itse olen ensin löysännyt yläkautta kaksi ylimmäistä pulttia. 13 mm kiintolenkkiavain toimii tässä. Alimman pultin olen ottanut alakautta samaisella avaimella. Kaksi alimmaista pulttia olen löysäämisen jälkeen kiertänyt irti räikällä niveltä apuna käyttäen. Ylimmäisen pultin olen kärsivällisesti kiertänyt irti yläkautta puolisen kierrosta kerrallaan.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Tarkista plus kaapeli ettei ole kengän juuresta huono ja moottorin maakaapeli, huonosti pyörii jos ei ole maadoistus kunnossa.
Jos sitten vika jää starttiin niin vaihto.
Jos sitten vika jää starttiin niin vaihto.
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
No nyt on kyllä tapahtunut maailman kahdeksas ihme ja lada on "korjautunut" kun seissyt yön yli, tulin töistä ja aattelin alottaa starttia irrottelee ni koitin ny viellä huvin vuoks kerran startata ja starttihan pyöri ihan kuin ois uus ollu
Eli en oo yhtään mitään autolle tehny ja nyt yhtäkkiä toimii taas. En tiedä onko tää hyvä vai huono asia koska mulla ei oo mitään hajua mikä se vika sit olikaan.. Ideoita?
Eli en oo yhtään mitään autolle tehny ja nyt yhtäkkiä toimii taas. En tiedä onko tää hyvä vai huono asia koska mulla ei oo mitään hajua mikä se vika sit olikaan.. Ideoita?
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Haiskahtaa kaapelivialta. Joku kaapeli on vähän huono silleen että välillä johtaa ja välillä ei. Auton ikä huomioon ottaen ei ole ennenkuulumaton vika.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Oliko näissä taipumusta että virtalukkokin kuluu vanhemmiten, siis koskettimet? Varsinkin jos startille ei olisi apurelettä. Jos startille on apurele niin sen kosketushäiriö esim. sään takia voi aiheuttaa tuota. Samoin starttimoottorin solenoidin kuluneet kosketinkärjet. Osa edellämainituista vioista ollut omissa autoissa, samoin huonon maadoituksen ym. aiheuttamia vikoja voi olla. Samara taisi joskus temppuilla jonkun löysän johdon takia virtalukon tienoilla.
Varmaankaan tuossa ei se starttimoottori ole viallinen kun kerran välillä pyörii hyvin. Yleensä huonohiiliset startit laiskistuu selvästi ennen hajoamistaan (?), tai ainakin minulla käynyt niin. Vika ehkä siinä solenoidissa tai muissa edellämainituissa ennemmin.
Varmaankaan tuossa ei se starttimoottori ole viallinen kun kerran välillä pyörii hyvin. Yleensä huonohiiliset startit laiskistuu selvästi ennen hajoamistaan (?), tai ainakin minulla käynyt niin. Vika ehkä siinä solenoidissa tai muissa edellämainituissa ennemmin.
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Vikana olikin vain se että miinus akkukengän kierteet oli niin kuluneet että ei ollut tarpeeks tiukasti kiinni akun navassa,
uus akkukenkä ja toimii taas
mietin kyllä vähän miksi ei apuvirrallakaan toiminut aikasemmin.
uus akkukenkä ja toimii taas
mietin kyllä vähän miksi ei apuvirrallakaan toiminut aikasemmin.
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
En viittis uutta lankaa tehdä mutta osaisko joku sanoa miks edellinen omistaja on jättänyt tän letkun kiinnittämättä ja mikä virka sillä on?
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Noihin tulee polttoaineen takasin kierrätys eli kaasarilta paluuletku tankkiin ja toiseen pitäisi tulla tankilta hiilisäiliölle letku mikä keräis polttoainehuurut tankista talteen. Tuossa vuosimallissa kun pitäisi olla katti ohjattu kaasari eli axtec järjestelmä. Toivottavasti noita ei ole purettu pois sillä ilman noita autoa on mahdoton katsastaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Ai perhana, miten sais sit selville että onko pois kytketty ja jos on niin onko vaikee laittaa takas toimintaan?jta kirjoitti:Noihin tulee polttoaineen takasin kierrätys eli kaasarilta paluuletku tankkiin ja toiseen pitäisi tulla tankilta hiilisäiliölle letku mikä keräis polttoainehuurut tankista talteen. Tuossa vuosimallissa kun pitäisi olla katti ohjattu kaasari eli axtec järjestelmä. Toivottavasti noita ei ole purettu pois sillä ilman noita autoa on mahdoton katsastaa.
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Minkälainen kaasutin autossa on? Se kertoo paljon. Laita vaikka kuva tai kaasuttimen kyljessä olevasta peltilätkästä numerosarja.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!