Lehtiartikkeli: "Mistä uusi perus-Lada"
Lehtiartikkeli: "Mistä uusi perus-Lada"
Seuraava artikkeli julkaistiin Keski-Uusimaa sanomalehdessä sunnuntaina 16.1.2005. Kolumnin kirjoittaja tekee lehteen mm. "Merkillä on väliä" juttusarjaa, jossa esitellään lehden levikkialueella olevia autoharrastajia.
http://www.wuokila.com/wlehdet/keskiuusimaa050116.jpg
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
mä vaan itse uskon, että noiden halpojen perusautojen aika on auttamattomasti ohi. Elintaso on noussut ja ihmiset satsaavat vaikka velkarahaa, että on mitä näyttää naapurille. Halpa peruauto luo kuvaa menestyksemättömästä luuserista ja sitä ei haluta. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Imagopuolen hoitaa se perheen ykkösauto. Kakkoseksi kelpuutetaan joku halpamerkki. Jossakin täällä oli tilastoa viimevuoden automyynneistä ja siellä oli kaikki muut halpamerkit kasvattaneet myyntiä, paitsi lada. Tosin halpa ei ole sama kuin yksinkertainen. Ja hankintahinnaltaan halpa ei takaa halpoja kilometrejä. Ja monikaan uuden auton ostaja ei panosta siihen, että auto olisi helppo itse huoltaa. Kun takuun säilymisen ehtona on liikkeessä teetetyt huollot. Kaiken kaikkiaan aika monitahoinen asia, mahdotonta arvioida tuommoisen auton menestystä ennen kuin on itse ostamassa uutta autoa...samarai kirjoitti:mä vaan itse uskon, että noiden halpojen perusautojen aika on auttamattomasti ohi. Elintaso on noussut ja ihmiset satsaavat vaikka velkarahaa, että on mitä näyttää naapurille. Halpa peruauto luo kuvaa menestyksemättömästä luuserista ja sitä ei haluta.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Oikeastaanhan huonoimmin toimeentulevien elintaso on laskenut ja ollut jatkuvassa laskussa pitemmän aikaa.samarai kirjoitti:mä vaan itse uskon, että noiden halpojen perusautojen aika on auttamattomasti ohi. Elintaso on noussut ja ihmiset satsaavat vaikka velkarahaa, että on mitä näyttää naapurille. Halpa peruauto luo kuvaa menestyksemättömästä luuserista ja sitä ei haluta.
Nythän halutaan vielä alentaa palvelualojen palkkoja (en tajua miten kun palkat on siinä 6-8€ tunti) mutta täytyy palvelualoillakin työskentelevän töissä käydä -ja pätkätöiden aikakaudella voi helposti joutua työskentelemään joka viikko eri paikassa. Eikä bussilla joka paikkaan pääse.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
joo toi voi olla noinkin, mutta mitkäs merkit luetaan ns. "halpa merkkeihin" Ladan lisäksi?,_,/ukka kirjoitti: Imagopuolen hoitaa se perheen ykkösauto. Kakkoseksi kelpuutetaan joku halpamerkki. Jossakin täällä oli tilastoa viimevuoden automyynneistä ja siellä oli kaikki muut halpamerkit kasvattaneet myyntiä, paitsi lada.
,_,/ukka
no toihan on ikuinen totuus, että köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuuMisha kirjoitti:
Oikeastaanhan huonoimmin toimeentulevien elintaso on laskenut ja ollut jatkuvassa laskussa pitemmän aikaa.
Nythän halutaan vielä alentaa palvelualojen palkkoja (en tajua miten kun palkat on siinä 6-8€ tunti) mutta täytyy palvelualoillakin työskentelevän töissä käydä -ja pätkätöiden aikakaudella voi helposti joutua työskentelemään joka viikko eri paikassa. Eikä bussilla joka paikkaan pääse.

ja työmarkkinat todella muistuttava koko ajan enemmän orjamarkkinoita.

- Lada-Jussi
tarvis siirtää farmi keski-uudellemaalle kun siellä osataan arvostaa.... vaik jos mä nyt sit vaihdankin siihen monacoon.....Vanja-eno kirjoitti:Mutta kaikki varmaan huomasitte toimittajan sympatiat ja asiallisen suhtautumisen Ladaan

- Lada-Jussi
ei kai ny mitään palkkaa kannata maksaa, kun saa ilmaisia kela-korvaus apulaisia työkkäristä, siinä se taas ihmisten ostovoima kasvaa.....samarai kirjoitti:no toihan on ikuinen totuus, että köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuuMisha kirjoitti:
Oikeastaanhan huonoimmin toimeentulevien elintaso on laskenut ja ollut jatkuvassa laskussa pitemmän aikaa.
Nythän halutaan vielä alentaa palvelualojen palkkoja (en tajua miten kun palkat on siinä 6-8€ tunti) mutta täytyy palvelualoillakin työskentelevän töissä käydä -ja pätkätöiden aikakaudella voi helposti joutua työskentelemään joka viikko eri paikassa. Eikä bussilla joka paikkaan pääse., mutta se on sitten eri asia haluaako köyhä näyttää köyhyyttään
Ja kun on tarpeeksi köyhä, ei varmaan osta mitään uutta autoa.

Oiskohan asia välttämättä ihan noinkaan? Kyllä Suomesta vielä löytyy ihmisiä, jotka eivät halua autoltaan muuta kuin luotettavan kulkuneuvon, ilman ylimääräisiä herkkuja. Näin uskoisin. Ja jos nuo uudet halpamerkit/mallit tosiaankin hinnoitellaan houkuttelevasti, ja laatu on kohdallaan; niin uskoisin niille kyllä markkinaraon löytyvän. Ei ne myyntitilastojen kärkipaikkoja koskaan tule tavoittelemaan, mutta kyllä kai niitä nyt sen verran saataneen myytyä, että siitä jotain myyjänkin "viivan alle" jää.samarai kirjoitti:mä vaan itse uskon, että noiden halpojen perusautojen aika on auttamattomasti ohi. Elintaso on noussut ja ihmiset satsaavat vaikka velkarahaa, että on mitä näyttää naapurille. Halpa peruauto luo kuvaa menestyksemättömästä luuserista ja sitä ei haluta.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Mistähän tuossakin enää alennetaan. Eihän tollakaan enää elä. No, kyllä poliitikot tietää...Misha kirjoitti:Oikeastaanhan huonoimmin toimeentulevien elintaso on laskenut ja ollut jatkuvassa laskussa pitemmän aikaa.samarai kirjoitti:mä vaan itse uskon, että noiden halpojen perusautojen aika on auttamattomasti ohi. Elintaso on noussut ja ihmiset satsaavat vaikka velkarahaa, että on mitä näyttää naapurille. Halpa peruauto luo kuvaa menestyksemättömästä luuserista ja sitä ei haluta.
R-J
Ei tossa hara-rahasysteemissä ja muissa vastaavissa, sinänsä nyt mitään pahaa olisi, jos niitä vain käytettäisiin tarkoituksenmukaisesti, eikä ikään kuin ylimääräisenä, "ilmaisena" työvoimana.Lada-Jussi kirjoitti:ei kai ny mitään palkkaa kannata maksaa, kun saa ilmaisia kela-korvaus apulaisia työkkäristä, siinä se taas ihmisten ostovoima kasvaa.....samarai kirjoitti:no toihan on ikuinen totuus, että köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuuMisha kirjoitti:
Nythän halutaan vielä alentaa palvelualojen palkkoja (en tajua miten kun palkat on siinä 6-8€ tunti) mutta täytyy palvelualoillakin työskentelevän töissä käydä -ja pätkätöiden aikakaudella voi helposti joutua työskentelemään joka viikko eri paikassa. Eikä bussilla joka paikkaan pääse., mutta se on sitten eri asia haluaako köyhä näyttää köyhyyttään
Ja kun on tarpeeksi köyhä, ei varmaan osta mitään uutta autoa.
R-J
- Mosse-Aksu
Re: Lehtiartikkeli: "Mistä uusi perus-Lada"
Taitaa olla eräs tunnettu artisti ja vanha-autoharrastaja ollut haastateltavana tai sitten muuten tuntee toimittajan.Vanja-eno kirjoitti:Seuraava artikkeli julkaistiin Keski-Uusimaa sanomalehdessä sunnuntaina 16.1.2005. Kolumnin kirjoittaja tekee lehteen mm. "Merkillä on väliä" juttusarjaa, jossa esitellään lehden levikkialueella olevia autoharrastajia.

Mutta tuskin siitäkään puuttuu tuota mainittua elektroniikkaa.R-J kirjoitti:Kyllähän Daciasta voi, sopivasti hinnoiteltuna, saada ihan mainion perusauton. Aika näyttää, miten sen käy. Ja tuleeko se ylipäätäänkään Suomeen.
Koskee myös Ladaa.,-,/ukka kirjoitti:Ja hankintahinnaltaan halpa ei takaa halpoja kilometrejä. Ja monikaan uuden auton ostaja ei panosta siihen, että auto olisi helppo itse huoltaa. Kun takuun säilymisen ehtona on liikkeessä teetetyt huollot.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone