lada110/mystinen vikakoodi 0171
lada110/mystinen vikakoodi 0171
joo, tällänen ongelma on kiusannut pitkään. pakoputki paukkuu ja koneesta katoaa tehot. ajotietokoneeseen ilmestyy vikakoodi 0171 ja tsekkaa kone valo syttyy. kun kuittaan ajossa 0171 vian niin autoon palautuu tehoja tuntuvasti. jotka taas vähän ajan kuluttua katoaa ja taas samat ilmoitukset ilmestyy tauluun. näin kun rassaan aikani niin sitten rupee toimimaan, ja voi toimia pitkäänkin kunnes se taas alkaa.
jatkuvasti on päällä sellainen juttu kun ajaa maantietä tasaisella vauhdilla ja kierrosluku nousee tasan 3000:teen kaasu katoaa. eli pitää löysätä kaasu jalkaa hieman niin kaasu taas löytyy. mutta jos kiihdytän, niin 3000:nin kohdalla ei tapahdu kyseistä ilmiöö. voitte kuvitella merkkikorjaamo henkilön ilmettä kun kerroin oireista. otsarypyistä päätellen auto olisi korjaamolla piiiitttkään. ajattelin kumminkin ensin paikallistaa vikaa itse. ensinnäkään he eivät tiedä vikakoodista 0171 mitään. ajotietokoneen mk-10:nen mukana tullut vikakoodi luettelosta se löytyy. mutta en ole pystynyt sitä suomentamaan. tietääkö kukaan kyseisestä vikakoodista.
ps. saisko joltain mk-10 ajotietokoneen kotisivut.
jatkuvasti on päällä sellainen juttu kun ajaa maantietä tasaisella vauhdilla ja kierrosluku nousee tasan 3000:teen kaasu katoaa. eli pitää löysätä kaasu jalkaa hieman niin kaasu taas löytyy. mutta jos kiihdytän, niin 3000:nin kohdalla ei tapahdu kyseistä ilmiöö. voitte kuvitella merkkikorjaamo henkilön ilmettä kun kerroin oireista. otsarypyistä päätellen auto olisi korjaamolla piiiitttkään. ajattelin kumminkin ensin paikallistaa vikaa itse. ensinnäkään he eivät tiedä vikakoodista 0171 mitään. ajotietokoneen mk-10:nen mukana tullut vikakoodi luettelosta se löytyy. mutta en ole pystynyt sitä suomentamaan. tietääkö kukaan kyseisestä vikakoodista.
ps. saisko joltain mk-10 ajotietokoneen kotisivut.
Koodi p0171 on laiha seos.
Voipi johtua ilmamäärämittarista tai lambda-anturista. Tietysti, jos polttoaineen paine laskee jostain syystä liian alas, voisi sama vika tulla.
Jotenkin kallistun tuhon ilmamäärämittariin. Sitä voisi koittaa pudistaa Alfamiesten keinolla. Eli ruiskuttaa jotain jarrupuhdisteen tapaista ainetta(teollisuusbensiini) ilmamäärämittarin keskellä olevaan mitta-anturiin. Voi autaa tai sitten ei.
Tämä pätee jos on Boschin suihku
Voipi johtua ilmamäärämittarista tai lambda-anturista. Tietysti, jos polttoaineen paine laskee jostain syystä liian alas, voisi sama vika tulla.
Jotenkin kallistun tuhon ilmamäärämittariin. Sitä voisi koittaa pudistaa Alfamiesten keinolla. Eli ruiskuttaa jotain jarrupuhdisteen tapaista ainetta(teollisuusbensiini) ilmamäärämittarin keskellä olevaan mitta-anturiin. Voi autaa tai sitten ei.
Tämä pätee jos on Boschin suihku
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eikös silloin jos jossain muussa ruiskun osassa on vikaa, pitäisi sitä osoittavan vikakoodin ilmestyä? Noissa bosch ruiskuissa kun on koodit ihan joka laitteelle, silloin vika mahdollisuudeksi jäisi vaan joku mekaaninen esim vuoto jossain?
viralliset suomenkieliset vikakoodit ovat matkalla julkaistavaksi Lada Infossa, odotelkaamme niitä ja emme enää ole pulassa!
ohessa BK-10:n nettiosoite http://www.orionspb.ru/
viralliset suomenkieliset vikakoodit ovat matkalla julkaistavaksi Lada Infossa, odotelkaamme niitä ja emme enää ole pulassa!
ohessa BK-10:n nettiosoite http://www.orionspb.ru/

Periaatteessa kyllä, mutta ilmamäärämittari on sellainen persoona, että sen toimintahäiriötä ei yleensä mikään järjestelmä tunnista.
Vain, jos mittari on niin mykkä, ettei sieltä tule mitään ulos, se tunnistetaan.
Se, että mittari antaa väärää signaalia, jää järjestelmältä huomaamatta , ja se alkaa syyttää lamda-anturia, tai antaa tuollaista seosvikaa.
Vain, jos mittari on niin mykkä, ettei sieltä tule mitään ulos, se tunnistetaan.
Se, että mittari antaa väärää signaalia, jää järjestelmältä huomaamatta , ja se alkaa syyttää lamda-anturia, tai antaa tuollaista seosvikaa.
jo toimii
kiitti esses. toi todella auttoi, autossa on ihmeellisesti puhtia ja käyntiäänikin nam nam.
jään lada-jussi odottamaan mielenkiinnolla suomenkielisiä virhesanomia. auttaa tulevaisuudessa varmasti paljon.
on taivahan tosi että minä en jätä autoani korjaamolle. jossa ammattilaisen katse rupeaa harhailemaan taivaisiin auton oireita kertoessani. sitä saa vaan kauhean laskun ja ison pahvilaatikollisen vaihdettuja osia.
jään lada-jussi odottamaan mielenkiinnolla suomenkielisiä virhesanomia. auttaa tulevaisuudessa varmasti paljon.
on taivahan tosi että minä en jätä autoani korjaamolle. jossa ammattilaisen katse rupeaa harhailemaan taivaisiin auton oireita kertoessani. sitä saa vaan kauhean laskun ja ison pahvilaatikollisen vaihdettuja osia.
vika uusiutui eli koodo0171
esses, epäili polttoaine paineen alentumista. joten päätin kokeilla jotain erikoista, joten vedin nipparilla solmuun sen valkoisen letkun joka lähtee sieltä ruiskun päätystä ja menee imusarjaan kiinni. ilmeisesti tämän letkun tarkoitus on osittain säätää polttoaineen paineventtiiliä tai mikä lie oikea nimi. mutta kas rupesi jälleen toimimaan. nyt olen ymmälläni. miten mitata polttoaineen oikea paine ja mikä se on??.olisko pensapumppu rikki ja missä se on .??
Oliko tuosta ilmamäärämittarin putsauksesta vain hetken apu?
Sen ohuen letkun tarkoitus on säätää polttoaineen paine vakioksi imusarjan paineen mukaan. Paine vaihtelee noin 2,4 ja kolmen barin välillä.
eli sellainen hienosäätö. Jos letkun tukkii on paine vakio noin 3 baria.
Polttoainepumppu on tankin sisällä. Sen saa irroitettua takapenkin alla olevasta luukusta.
Paine mitataan suutinputken päässä olevasta mittapisteestä. Toki voi mitata mistä painepuolen letkusta vain, mutta ei ihan helppoa.
Ainakin Deltan isommissa korjaamoissa on painemittari, joka sopii suoraan tuohon mittauspisteeseen pikakiinnittimellä. On nopea toimitus.
Sen ohuen letkun tarkoitus on säätää polttoaineen paine vakioksi imusarjan paineen mukaan. Paine vaihtelee noin 2,4 ja kolmen barin välillä.
eli sellainen hienosäätö. Jos letkun tukkii on paine vakio noin 3 baria.
Polttoainepumppu on tankin sisällä. Sen saa irroitettua takapenkin alla olevasta luukusta.
Paine mitataan suutinputken päässä olevasta mittapisteestä. Toki voi mitata mistä painepuolen letkusta vain, mutta ei ihan helppoa.
Ainakin Deltan isommissa korjaamoissa on painemittari, joka sopii suoraan tuohon mittauspisteeseen pikakiinnittimellä. On nopea toimitus.
joo vain tilapäinen apu. ongelmani on sellainen että olen joka päivä reisussa. joten korjaamoille en päivisin pääse, tarttee ite ihmetellä iltaisin kun tulen kotiin, tai jossain hotellin parkkiksella. siks mä aina kyselen näitä juttuja. nytkin virittelen omaa painemittaria mitatakseni ton polttoaine paineen.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hyvä
Hienoa hakua käyttämällä löytyy heti vinkkiä!
Velipojan 110:ssä on kans samanmoisia käyntiongelmia ja MK-10 näytti vikakoodia 0171 eli kuten täälläkin todettiin laihaa seosta herjaa. muita koodeja ei tullut.
ilmamäärä mittaria en vielä putsaillut, mutta ainakaan mitään ihan ilmavuotoa en löytänyt mistään, joka voisi laihentaa seosta. Koneen käyntiääni on kyllä aika nalkuttava, melkein kuin diesel, ettei vaan olis joku venttiilivika. Auto on 16v niin siinä ei ainakaan venttiilin säädöstä pitäis olla kiinni. auto on käytettykin aina määräaikaishuolloissa, eikös sen pitäisi taata jotain?
täytyypä mennä etsimään se ilmamäärämittari seuraavaksi.
paikallaan käyttäessä bensa haisee ainakin niin paljon että vaikea kuvitella laihaa seosta
mutta bensaa siis ainakin tulee.
mikä sitten oli se vian ilmetessä tapahtunut savuttaminen, jotain paloi ja komeasti, oliko se sitten katalysaattori? sen ainoan kerran jälkeen ei ole enää savua noussut.
Velipojan 110:ssä on kans samanmoisia käyntiongelmia ja MK-10 näytti vikakoodia 0171 eli kuten täälläkin todettiin laihaa seosta herjaa. muita koodeja ei tullut.
ilmamäärä mittaria en vielä putsaillut, mutta ainakaan mitään ihan ilmavuotoa en löytänyt mistään, joka voisi laihentaa seosta. Koneen käyntiääni on kyllä aika nalkuttava, melkein kuin diesel, ettei vaan olis joku venttiilivika. Auto on 16v niin siinä ei ainakaan venttiilin säädöstä pitäis olla kiinni. auto on käytettykin aina määräaikaishuolloissa, eikös sen pitäisi taata jotain?

täytyypä mennä etsimään se ilmamäärämittari seuraavaksi.
paikallaan käyttäessä bensa haisee ainakin niin paljon että vaikea kuvitella laihaa seosta

mikä sitten oli se vian ilmetessä tapahtunut savuttaminen, jotain paloi ja komeasti, oliko se sitten katalysaattori? sen ainoan kerran jälkeen ei ole enää savua noussut.

Re: hyvä
en tohon muuta osaa sanoa kuin, että veljen 110:ssä haisi samalla tavalla bensa- katalysaattorissa ei ollut kuin kuoret jäljellä ja pakokaasuarvot tietysti korkealla. Ei kai polttoaineessa ole ollut jotain vialla?Lada-Jussi kirjoitti:Hienoa hakua käyttämällä löytyy heti vinkkiä!
Velipojan 110:ssä on kans samanmoisia käyntiongelmia ja MK-10 näytti vikakoodia 0171 eli kuten täälläkin todettiin laihaa seosta herjaa. muita koodeja ei tullut.
ilmamäärä mittaria en vielä putsaillut, mutta ainakaan mitään ihan ilmavuotoa en löytänyt mistään, joka voisi laihentaa seosta. Koneen käyntiääni on kyllä aika nalkuttava, melkein kuin diesel, ettei vaan olis joku venttiilivika. Auto on 16v niin siinä ei ainakaan venttiilin säädöstä pitäis olla kiinni. auto on käytettykin aina määräaikaishuolloissa, eikös sen pitäisi taata jotain?![]()
täytyypä mennä etsimään se ilmamäärämittari seuraavaksi.
paikallaan käyttäessä bensa haisee ainakin niin paljon että vaikea kuvitella laihaa seostamutta bensaa siis ainakin tulee.
mikä sitten oli se vian ilmetessä tapahtunut savuttaminen, jotain paloi ja komeasti, oliko se sitten katalysaattori? sen ainoan kerran jälkeen ei ole enää savua noussut.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: hyvä
vahva epäilys on kyllä siitä että katti on palanut totaalisesti. polttoainekin on ollut normaalia kallista suomibensaa... vietiin auto nyt Deltan huoltoon, katsoovat siellä mitä on tapahtunut.samarai kirjoitti:en tohon muuta osaa sanoa kuin, että veljen 110:ssä haisi samalla tavalla bensa- katalysaattorissa ei ollut kuin kuoret jäljellä ja pakokaasuarvot tietysti korkealla. Ei kai polttoaineessa ole ollut jotain vialla?

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: hyvä
auto kävi deltassa, keksivät siellä että jakohihna on löysällä (jakohihna taannoin vaihdettu myös samaisessa Hyvinkään Delta-autossa) sitten auto on kuulemma kunnossa. En tiedä kuinka pitkälle velipoika oli deltasta päässy kunnes kärähti taas ja käyntihyytyi. Hinausautolla takaisin, mitähän seuraavaksi keksiivät korjataLada-Jussi kirjoitti:vahva epäilys on kyllä siitä että katti on palanut totaalisesti. polttoainekin on ollut normaalia kallista suomibensaa... vietiin auto nyt Deltan huoltoon, katsoovat siellä mitä on tapahtunut.samarai kirjoitti:en tohon muuta osaa sanoa kuin, että veljen 110:ssä haisi samalla tavalla bensa- katalysaattorissa ei ollut kuin kuoret jäljellä ja pakokaasuarvot tietysti korkealla. Ei kai polttoaineessa ole ollut jotain vialla?



eiihhh kukaus sitten
voiko olla kuukausi mun viimesesestä viestistä. huh huh, aika menee siivillä. okei, koodi lopetti kummittelun kun virittelin, kuusiokoloavaimen sisään siitä reijästä johon imusarjan letku liitetään. rautalangalla ja jousella työkalupakista sain tehtyä jäykistetyn paineensäätimen. joka toimiiii. jopa niin hyvin että unhoitin koko ongelman. auton polttoaine paine on siis ollut kokoajan noin 3par. tai jotain. pensan kulutus ollut aika kovaa maantieajossa noin (90kmh)jotain 9-13litraa. tilasin viime perjantaina uuden osan deltaautosta, kärsivältä myyjältä. käski näyttää luettelosta osaa jonka hän tilaisi. näytin osaa joka huonossa räjäytyskuvassa näytti tarvitsemaltani. tänään noudin , näytti hieman oudolta kyl se sama osa on......??? kiinityskorvia vaan yksi, oliko toi liitin alkuperäsessä pienempi...???en muista ja kai niitä kiinnityskorviakin oli vaan yksi. maksa pois kautta profeetan parran, sääsen näytit katalookista joten rahat tänne., huusi myyjä ja tähän kauppaan ei liity vaihtooikeutta. 4tunnin asennuksen jälkeen totesin,väärä osa. tarvitaan kaksi kiinnitys korvaketta ja pienempihalkasiallinen tappi. perjantaina menen ehdottamaan vaihtoa. jatkuu.............