takaveto: akun + kaapelikenkä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

takaveto: akun + kaapelikenkä

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

miten tuon kaapelikengän korjaa, vanha on jo muotoutunut ja muovaantunut siihen kuntoon että vaikea saada enää kaapelia akun napaan kunnolla kiinni.

siinä vahakengässä on niin ihmeellinen liitos systeemi niihin piuhoihin että joutuu kai koko johtosarjan ostamaan uuden?

tarkoitus olisi siis pidättäytyä alkuperäisessa rakenteessa, ei mitään tuninkia. tarvikeliikkeistähän saa monenmoisia kiinnikkeitä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

varaosa liikkeeseen kysymään vain.
arto hietakangas
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Johdot poikki ja uutta tilalle. Ellei sitten tosiaan ala sinne kengän ja navan väliin tunkemaan jotain johtavaa tiivistettä eli metalli siuruja tms. Mutta kyllä varmin ja paras olisi uusi kenkä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jep kyllä se uusikenkä siinä lähinnä tulisi kyseeseen, mutta Ladan tapauksessa se vaatii varmaan myös ne piuhat? koska siinä kengässä ei ole mitään järkeviä liittimiä johdoille, se köntti on vaan jotenkin sulatettu siihen kiinni?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Johto poikki, kuorintaa, ruuvikiinitys kenkä kinni ja ajoa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Nimenomaan kuten Aki sanoo. Ei mitään patentteja vaan uusi kenkä. Ei ees maksa paljoo ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mut ei mitään johtojen katkomis patentteja, sellaisen ruuviikiristeisen kengän kun iskee noihin johtoihin niin varmaan toimii aina silloin kun nyt sattuu toimimaan. alkuperäinen on venäjällä laadukkaasti kasattu 8)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2706
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Lada-Jussi kirjoitti:mut ei mitään johtojen katkomis patentteja, sellaisen ruuviikiristeisen kengän kun iskee noihin johtoihin niin varmaan toimii aina silloin kun nyt sattuu toimimaan. alkuperäinen on venäjällä laadukkaasti kasattu 8)
Mulla on molemmissani autoissani "katkaistut" piuhat ruuvikiristeisillä akunkengillä. Ilmeisesti Togliatissa näin kasattu ja aina on toiminut.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jaakkima kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:mut ei mitään johtojen katkomis patentteja, sellaisen ruuviikiristeisen kengän kun iskee noihin johtoihin niin varmaan toimii aina silloin kun nyt sattuu toimimaan. alkuperäinen on venäjällä laadukkaasti kasattu 8)
Mulla on molemmissani autoissani "katkaistut" piuhat ruuvikiristeisillä akunkengillä. Ilmeisesti Togliatissa näin kasattu ja aina on toiminut.
taitaa olla tuunattuja, samarassahan kyllä on erillaiset sellaiset peltiset kengät, toi lyijyköntsävalu on kyllä varsin hupaisa rakenteeltaan, mut orkkis on aina orkkis.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
peurajussi

Viesti Kirjoittaja peurajussi »

muutamalla eurolla kummatkin akun kengät ja kovaa ajoa
Avatar
pressa
Viestit: 10544
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

jussin tapauksessa paras ratkaisu on ostaa uude ruuvillise kengät ja kiinnittääne ruuveilla minkä jälkeen katkaista ruuvit ja juottaa kenkä täyteen tinaa
sen jälkeen se on niin alkuperäisen näköinen ettei kukaan huomaa eroa
eli jussin alkuperäinen tarkoitushan oli tehdä alkuperäistä vastaava ei välttämättä paras ratkaisu
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pressa kirjoitti:jussin tapauksessa paras ratkaisu on ostaa uude ruuvillise kengät ja kiinnittääne ruuveilla minkä jälkeen katkaista ruuvit ja juottaa kenkä täyteen tinaa
sen jälkeen se on niin alkuperäisen näköinen ettei kukaan huomaa eroa
eli jussin alkuperäinen tarkoitushan oli tehdä alkuperäistä vastaava ei välttämättä paras ratkaisu
tää kuulosti jo joltain, mutta eihän sitä pressaksi pääsekään ihan kuka tahansa :wink: kyllä orkkis kenkä johtoineen täytyy vaihtaa, eihän siitä lähde johdot kuin startille ja laturille ja sitten on kenkäkin vaihdettu, erikoinen rakenne kyllä on.

Katsoin vaan tarkemmin niin tuossa linnussa oli jokin epämääräinen jakoboxi minne toinen johto menee ja siitä jakaantuun neljäksi johdoksi ei jotenkin näyttänyt edes orkkikselta, olisko konela varustelua vai jälkikäteen tuunattua?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Jussi on oikeassa: vain originaalit osat kelpaa. Pidä siis Ladasi Ladana alkuperäisosilla. Sellainen on Jussille tulossa aivan alkuperäismaasta saakka.
Lada rules
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No on se nyt kumma jos alkuperäisyys on tärkeempää kuin toimivuus :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jussin pitäisi saada vielä alkuperäisiä venäläisiä akkuja,joissa kennotkin voidaan vaihtaa.Ei muuta kuin pikikattila porisemaan ja juotosvehkeet esille 8)
Vastaa Viestiin