takaveto: akun + kaapelikenkä
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
takaveto: akun + kaapelikenkä
miten tuon kaapelikengän korjaa, vanha on jo muotoutunut ja muovaantunut siihen kuntoon että vaikea saada enää kaapelia akun napaan kunnolla kiinni.
siinä vahakengässä on niin ihmeellinen liitos systeemi niihin piuhoihin että joutuu kai koko johtosarjan ostamaan uuden?
tarkoitus olisi siis pidättäytyä alkuperäisessa rakenteessa, ei mitään tuninkia. tarvikeliikkeistähän saa monenmoisia kiinnikkeitä.
siinä vahakengässä on niin ihmeellinen liitos systeemi niihin piuhoihin että joutuu kai koko johtosarjan ostamaan uuden?
tarkoitus olisi siis pidättäytyä alkuperäisessa rakenteessa, ei mitään tuninkia. tarvikeliikkeistähän saa monenmoisia kiinnikkeitä.

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Johdot poikki ja uutta tilalle. Ellei sitten tosiaan ala sinne kengän ja navan väliin tunkemaan jotain johtavaa tiivistettä eli metalli siuruja tms. Mutta kyllä varmin ja paras olisi uusi kenkä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jep kyllä se uusikenkä siinä lähinnä tulisi kyseeseen, mutta Ladan tapauksessa se vaatii varmaan myös ne piuhat? koska siinä kengässä ei ole mitään järkeviä liittimiä johdoille, se köntti on vaan jotenkin sulatettu siihen kiinni?

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mut ei mitään johtojen katkomis patentteja, sellaisen ruuviikiristeisen kengän kun iskee noihin johtoihin niin varmaan toimii aina silloin kun nyt sattuu toimimaan. alkuperäinen on venäjällä laadukkaasti kasattu 


Mulla on molemmissani autoissani "katkaistut" piuhat ruuvikiristeisillä akunkengillä. Ilmeisesti Togliatissa näin kasattu ja aina on toiminut.Lada-Jussi kirjoitti:mut ei mitään johtojen katkomis patentteja, sellaisen ruuviikiristeisen kengän kun iskee noihin johtoihin niin varmaan toimii aina silloin kun nyt sattuu toimimaan. alkuperäinen on venäjällä laadukkaasti kasattu
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
taitaa olla tuunattuja, samarassahan kyllä on erillaiset sellaiset peltiset kengät, toi lyijyköntsävalu on kyllä varsin hupaisa rakenteeltaan, mut orkkis on aina orkkis.Jaakkima kirjoitti:Mulla on molemmissani autoissani "katkaistut" piuhat ruuvikiristeisillä akunkengillä. Ilmeisesti Togliatissa näin kasattu ja aina on toiminut.Lada-Jussi kirjoitti:mut ei mitään johtojen katkomis patentteja, sellaisen ruuviikiristeisen kengän kun iskee noihin johtoihin niin varmaan toimii aina silloin kun nyt sattuu toimimaan. alkuperäinen on venäjällä laadukkaasti kasattu

jussin tapauksessa paras ratkaisu on ostaa uude ruuvillise kengät ja kiinnittääne ruuveilla minkä jälkeen katkaista ruuvit ja juottaa kenkä täyteen tinaa
sen jälkeen se on niin alkuperäisen näköinen ettei kukaan huomaa eroa
eli jussin alkuperäinen tarkoitushan oli tehdä alkuperäistä vastaava ei välttämättä paras ratkaisu
sen jälkeen se on niin alkuperäisen näköinen ettei kukaan huomaa eroa
eli jussin alkuperäinen tarkoitushan oli tehdä alkuperäistä vastaava ei välttämättä paras ratkaisu
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tää kuulosti jo joltain, mutta eihän sitä pressaksi pääsekään ihan kuka tahansapressa kirjoitti:jussin tapauksessa paras ratkaisu on ostaa uude ruuvillise kengät ja kiinnittääne ruuveilla minkä jälkeen katkaista ruuvit ja juottaa kenkä täyteen tinaa
sen jälkeen se on niin alkuperäisen näköinen ettei kukaan huomaa eroa
eli jussin alkuperäinen tarkoitushan oli tehdä alkuperäistä vastaava ei välttämättä paras ratkaisu

Katsoin vaan tarkemmin niin tuossa linnussa oli jokin epämääräinen jakoboxi minne toinen johto menee ja siitä jakaantuun neljäksi johdoksi ei jotenkin näyttänyt edes orkkikselta, olisko konela varustelua vai jälkikäteen tuunattua?
