Mistä "ohjeet"?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Judge

Mistä "ohjeet"?

Viesti Kirjoittaja Judge »

mistä saisi jonkinlaista "ohjetta" turbon
väsäämiseen tai hyviä kuvia tä saisi kaiken selville?

Ei oo tullu ikinä oltua tekemisissä turbojen kanssa.
Avatar
pressa
Viestit: 10534
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tuosta ylhäältä painat tuon suurennuslasin vieressä olevaa haku sanaa ja kirjoitat sinne turbo ja luet kaiken ja katsot kaikki linkit niin siinä on viikoksi lukemista
Judge

Viesti Kirjoittaja Judge »

Juu luin niitä kyllä tossa tovin jos toisenkin mut ei pistänny silmään mitään "ohjetta"

Lähinnä mistä lähteä liikkeelle ja mitä pitää tehdä jotta se viel toimisi.
Avatar
pressa
Viestit: 10534
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

no toinen mahdollisuus on että tulet kokoontumisiin ja siellä keskustelet näiden turbomiesten kanssa heiltä saat suoraa tietoa ja näkee livenä kuinka on tehty ikaalinen toukokuun lopussa ja hämeenlinnan rata päivät heinäkuussa
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

tarvit turbon, paineistettavan kaasarin tai kaasarit.. ruiskun pensapumpun, ahtoputket, ahtopaineen mukaan säätyvän pensanpaineen säätimen, öljylinjat turbolle ja paljon kärsivällisyyttä. Välijäähdytin on myös hyvä olla.. :twisted:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Judge

Viesti Kirjoittaja Judge »

Juh kiitos noilla pääseekin jo alkuun.

Ei oo tarkoitusta ottaa mitään 200 heppaa irti
vaan kunhan aloittelen ja opiskelen jollain pienemmällä määrällä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kysytääs vielä ku vauhtiin päästiin, että jos asentaa jostain valmiin turbopaketin kiinni koneeseen niin milläs ne säädöt, ettei käy niin kun koneen laittaa käyntiin että pamahtaa kone taivaan tuuliin kun ahtoja on aivan liikaa? eikös ne jotenkin säädetä ja olen kuullut että se on tosi tieteellistä hommaa eikä sitä ihan joka jamppa tee?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei se nyt salatiedettä ole, mutta jonkinverran on hyvä olla tietoa ja seosmittari minimissään.

Turbolla tosiaan se huono puoli että väärillä säädöillä se tuhoaa koneen todella nopeasti.

Ahtopaine säädetään hukkaportista (se helppo temppu), mutta taas seosten säätö läpi kierroslukualueen on vähän monimutkaisempaa.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin