lada kombi 1500 ei käynnisty kuumana

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
meduusa

lada kombi 1500 ei käynnisty kuumana

Viesti Kirjoittaja meduusa »

heippa, ihan uusi outo vika ennen niin luotettavassa pelissä. ladani ei siis käynnisty enää lyhyenkään ajon jälkeen, ellei mene kävellen kotiin odottelemaan sen jäähtymistä joka kestää vähintään pari kolme tuntia. korjaamos eivät löytäneet vikaa ja kylmänä käynnistyy loistavasti ja käy kuin unelma. tulpat osasin vaihtaa ja virranjakajan kannen mutta niistä ei ollut apua. viime kesänä asensivat moottoritilaan jonnekkin propellin kun moottori tuppasi kuumenemaan liikaa.
APUA! onko auto entinen?
kimila

Re: lada kombi 1500 ei käynnisty kuumana

Viesti Kirjoittaja kimila »

meduusa kirjoitti:viime kesänä asensivat moottoritilaan jonnekkin propellin kun moottori tuppasi kuumenemaan liikaa.
Tarkoitat varmaan flektin propellia? Mikähän lada on kyseessä? Mulla on 92vm axtekki ladatuska ja on ollut aikalailla samanlaista ongelmaa. Siis jos ajaa aivan lämpimäksi ja antaa olla noin 15 min niin lähtee aika huonosti käyntiin. Muistaakseni tästä on ollut joskus aikaisemminkin juttua, tästä "lämpimänä ei käynnisty"-jutusta.
Avatar
pressa
Viestit: 10535
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tervehdys meduusa
asiaa helpottaisi kaksi asiaa 1. jos rekisteröityessä olisit laittanut paikkakunta tiedon niin joku lähialueen kerholainen jopa voisi asiaa katsoa
2. mikä vuosimalli koksa kaasuttimia useita versioita ja vikamahdollisuuksia siksi monta
itse kuitenkin veikkaisin kaasuttimen haihtumista tyhjäksi ja höyrylukon muodostusta
kokeileppa seuraavalla lämpöisenä käynnistämis keralla ennen starttausta pumpata bensapumpun käsi käyttövivulla bensaa kaasuttimeen sikäli siellä alkuperäinen pumppu jossa pohjassa tuo käsikäyttövipu on
kuitenkin hyvää kesän odotusta t. mika
meduusa

höyrylukko?

Viesti Kirjoittaja meduusa »

meduusa on turussa ja ladan vuosimalli on -90. mäkin kestäisin vielä vartin odotuksen mutta odottaa pitää ainakin pari tuntia ja sitä ennen ei ole pienintäkään toivoa. mutta mäpä menen etsimään sen vivun (ja bensapumpun) jos sellainen löytyis,
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kun laittaa märän rätin bensapumpun päälle,niin höyrystynyt polttoaine tiivistyy taas nesteeksi.Kriittisin paikka polttoainepumpussa on 90-asteen mutka,missä lämpöä luovuttavaa pintaa pituuteen nähden on vähiten.Jos pumpun vaste on löysö on bensa höyrystynyt.Jos pumpun vasten tiukka on bensa tiivistynyt.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Voi olla esim: Puola on entinen. Kun lämpeää niin jokin paikka ei saa kontaktia. Jäähtyessään saa kontaktin. Voi tosin olla kaasarikin.
Lada rules
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Yhdellä tutulla oli kerran Mitsubishi Coltissa sellainen puola,että auto suostui käymään 5min. tyhjäkäyntiä ja sammui.Puoli tuntia jäähdyttyään sama taas.Ennen kuin vika paljastui se todella teetätti töitä.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Niin kannattaa sitten kun se ei käynnisty niin kokeilla toisella tulpalla että antaako se kipunaa... Sillä saatais ainakin tuo tietoon että onko puolassa se vika... Mutta vikako on sellainen että ajaa voi vaikka kuin kauan mutta sitten kun sammutat niin ei enää lähe käyntiin vai sammuuko jo jonkin matkan päähän kun kone alkaa lämpiään?
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Tää on just tätä, kun joku vaan sanoo et "auto ei toimi" niin on tosi vaikeaa lähteä mitään arvioimaan ilman tarkempaa tietoa.

Silmämääräisesti osaa joku kokeneempi jo ehkä sano mitä on pielessä, ainakin jos omistaa samanlaisen auton.

Sitten voi tietysti kokeilla muutamia juttuja. Just toi kipinä kannattaa tarkastaa. Polttoainejärjestelmässä voi tietysti olla jotain häikkää, mutta epäilen, kyse on aika luotettavasta hommasta.

Tuo höyrystyminenkin tuntuu vaan aiheuttavan huonoa käynnistyvyyttä, ei sitä että auto ei käynnisty lainkaan.

Oisko kaasarin säädöt yksinkertaisesti pielessä? Minkäs mallin kaasari tuossa on? Kerro moottorin koko niin joku osaa kertoa. Oliko vuonna 90 vielä axteekkeja katalysaattorilla?

Jos siinä on katalysaattori niin vikaa voi olla monessa paikassa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin