Anteeksi toisto, mutta pistän tän ongelman tiivistettynä vielä tänne teknisiin kysymyksiin jos kaikki ei kokemuksia-palstan pitkiä jaarituksia lue.
Eli ongelma on 1600 axtekissa korkea CO (0.5-0.6) kierroksilla. Tyhjäkäynnillä ok. Uuden takapöntön myötä lambda ja happi ok. HC ok. Katti vaihdettu. Kolmas kaasari kokeilussa, peruskunnostettu. Kahella afr-poksilla kokeiltu. Lambda anturi pelaa. Venttiilit säädetty (edellinen omistaja).
Onko vikaa ruvettava jo hakemaan koneen yläkerrasta?
Korkea CO kierroksilla
Korkea CO kierroksilla
Reippaina käymme rekkain alle 

- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Jos Co ja HC ovat tyhjäkäynnillä kohdallaan, niin uskoisin koneen sisäpuolen olevan kunnossa.Imuvuodotkin kaasarin jälkeen voitaneen sulkea pois.Jos kaasari on varmasti kunnossa ja lambda-säätö toimii, niin ei kai niitäkään enään epäillä.Mitenkäs on sytytysennakko varsinkin kierroksilla ts. alipaine- ja keskipakosäätimen toiminta?Kannattaisko muutella ennakkoa kierrosten aikana samalla kun pakokaasutesteri on käytössä?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
No sytkä on ok tyhjäkäynnillä mutta eipä oo tullut mieleen että sitä kierroksilla pitäisi erikseen katsoa 
edit:
<Vazili> Mää muistaaxeni seurasin sitä merkkiä ku anto kiakkaa ja se liikku aikasemmalle
<Nonnis^> ja siis että sekin ois kunnossa?
<Vazili> Jops.
<Vazili> Eikä se noissa kärjettömissä kiukuttelekkaa, jossei se kalvo oo puhki.

edit:
<Vazili> Mää muistaaxeni seurasin sitä merkkiä ku anto kiakkaa ja se liikku aikasemmalle

<Nonnis^> ja siis että sekin ois kunnossa?
<Vazili> Jops.
<Vazili> Eikä se noissa kärjettömissä kiukuttelekkaa, jossei se kalvo oo puhki.
Reippaina käymme rekkain alle 
