Korkea CO kierroksilla

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Korkea CO kierroksilla

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Anteeksi toisto, mutta pistän tän ongelman tiivistettynä vielä tänne teknisiin kysymyksiin jos kaikki ei kokemuksia-palstan pitkiä jaarituksia lue.

Eli ongelma on 1600 axtekissa korkea CO (0.5-0.6) kierroksilla. Tyhjäkäynnillä ok. Uuden takapöntön myötä lambda ja happi ok. HC ok. Katti vaihdettu. Kolmas kaasari kokeilussa, peruskunnostettu. Kahella afr-poksilla kokeiltu. Lambda anturi pelaa. Venttiilit säädetty (edellinen omistaja).

Onko vikaa ruvettava jo hakemaan koneen yläkerrasta?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Jos Co ja HC ovat tyhjäkäynnillä kohdallaan, niin uskoisin koneen sisäpuolen olevan kunnossa.Imuvuodotkin kaasarin jälkeen voitaneen sulkea pois.Jos kaasari on varmasti kunnossa ja lambda-säätö toimii, niin ei kai niitäkään enään epäillä.Mitenkäs on sytytysennakko varsinkin kierroksilla ts. alipaine- ja keskipakosäätimen toiminta?Kannattaisko muutella ennakkoa kierrosten aikana samalla kun pakokaasutesteri on käytössä?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No sytkä on ok tyhjäkäynnillä mutta eipä oo tullut mieleen että sitä kierroksilla pitäisi erikseen katsoa :?

edit:

<Vazili> Mää muistaaxeni seurasin sitä merkkiä ku anto kiakkaa ja se liikku aikasemmalle :)
<Nonnis^> ja siis että sekin ois kunnossa?
<Vazili> Jops.
<Vazili> Eikä se noissa kärjettömissä kiukuttelekkaa, jossei se kalvo oo puhki.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin