2105 katti joutokäynti päästöt ongelma
2105 katti joutokäynti päästöt ongelma
ei oo vielkään päästöt kohillaan.. co 3,2 ja hc 212
lambda uusi
tyhjäkäynnin seos kohillaan
kaikki letkut kiinni
sanoivat että katti rikki
meneekö katti rikki jos tyhjäkännin soes ihan vituillaan? ollu tosi rikkaalla et oisko tukos? ois varmaan hyvä tietää miks on menny rikki ettei uus mene...
miksi katti sitte toimii suuremmilla kierroksilla?
jos joku viittis taas neuvoa tyhmempää
lambda uusi
tyhjäkäynnin seos kohillaan
kaikki letkut kiinni
sanoivat että katti rikki
meneekö katti rikki jos tyhjäkännin soes ihan vituillaan? ollu tosi rikkaalla et oisko tukos? ois varmaan hyvä tietää miks on menny rikki ettei uus mene...
miksi katti sitte toimii suuremmilla kierroksilla?
jos joku viittis taas neuvoa tyhmempää
No se on kyl perin outoa miksi katti kierroksilla toimii, vai mimmoset arvot sillä saa?
Aika pientähän se on mitä tyhjäkäynnin seosruuvista saa säädettyä, käsittääkseni.
Kovin rikkaasta seoksesta katti ei kieltämättä tykkää. Eikä se muutenkaan ole ikuinen.
Onko itse kaasarille tehty mitään?

Aika pientähän se on mitä tyhjäkäynnin seosruuvista saa säädettyä, käsittääkseni.
Kovin rikkaasta seoksesta katti ei kieltämättä tykkää. Eikä se muutenkaan ole ikuinen.
Onko itse kaasarille tehty mitään?


Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Rikas seoshan rikkoo katin ennenpitkää, ne kun ei oikein kestä bensaa.
Koitahan vaihtaa tyhjäkäyntisuutin pienemmäks.
Minkäsmoiset oli happijäännösarvot eli onko vuotoja putkessa/imupuolella, nekin sotkee tota CO:ta.
EDIT: Ethän vaan oo laittanu mitään biltemalaista lambda-anturia, niitten kestoikä on n.2 vko jos hyvin käy sit rikkoontuu sisuskalut sieltä anturista ja seokset yleensä menee rikkaalle
Koitahan vaihtaa tyhjäkäyntisuutin pienemmäks.
Minkäsmoiset oli happijäännösarvot eli onko vuotoja putkessa/imupuolella, nekin sotkee tota CO:ta.
EDIT: Ethän vaan oo laittanu mitään biltemalaista lambda-anturia, niitten kestoikä on n.2 vko jos hyvin käy sit rikkoontuu sisuskalut sieltä anturista ja seokset yleensä menee rikkaalle
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Tutki ne vuodot ny ensin ja käyt si kattoo arvot, jos se O2 oli korkee.
Motonetista saa samaan rahaan noita yleismallin lambdoja ja ne on kestäny hyvin.
Lainaus Lambda-anturi edustajalta:"Lambda-anturi on niin yksinkertainen laite että se ei mee rikki ilman ulkopuolista syytä"
Ittellä oli VW Venton kanssa Lambda ongelmaa, lambda arvo oli 0,01 yli sallitun, silloin siellä oli alkuperänen yli 10v vanha anturi joka siis oli vaan vanha ja väsyny eikä enää tarpeex tarkka joten vaihdoin sinne Biltemalaisen anturin ja arvot taas kohillaan. Sillä biltemalaisella ajoin n.200km ja sit alko jumalaton tuprutus eikä auto käyny, lambdan piuha irti ja taas toimi mut rikkaalla tosin. Revin sen anturin irti ja sama homma kuin kaverilla kahen biltema anturin kanssa eli tavarat sisällä helisee niinku makaronit kaljatölkissä. Nyt siellä on NTK/NGK anturi eikä mitään onkelmaa (oli vielä 40% halvempi kuin bilhelvetin malli mut mä sain sen sillai "hyvin") eli kunnon anturi vaan sinne, paljon mieluummin uhraa vähän enempi euroja siihen hyvälaatuseen anturiin kun että hetken päästä joutuis ostaa uuden katalysaattorin.
Motonetista saa samaan rahaan noita yleismallin lambdoja ja ne on kestäny hyvin.
Lainaus Lambda-anturi edustajalta:"Lambda-anturi on niin yksinkertainen laite että se ei mee rikki ilman ulkopuolista syytä"
Ittellä oli VW Venton kanssa Lambda ongelmaa, lambda arvo oli 0,01 yli sallitun, silloin siellä oli alkuperänen yli 10v vanha anturi joka siis oli vaan vanha ja väsyny eikä enää tarpeex tarkka joten vaihdoin sinne Biltemalaisen anturin ja arvot taas kohillaan. Sillä biltemalaisella ajoin n.200km ja sit alko jumalaton tuprutus eikä auto käyny, lambdan piuha irti ja taas toimi mut rikkaalla tosin. Revin sen anturin irti ja sama homma kuin kaverilla kahen biltema anturin kanssa eli tavarat sisällä helisee niinku makaronit kaljatölkissä. Nyt siellä on NTK/NGK anturi eikä mitään onkelmaa (oli vielä 40% halvempi kuin bilhelvetin malli mut mä sain sen sillai "hyvin") eli kunnon anturi vaan sinne, paljon mieluummin uhraa vähän enempi euroja siihen hyvälaatuseen anturiin kun että hetken päästä joutuis ostaa uuden katalysaattorin.
Mulla meni päästöistä heittämällä läpi vaikka saakin tyhjäkäynnillä liikaa bensaa (kaasari tulvii ja kone on tukehtumaisillaan). -Kun ei vaan ole jaksanut avata kaasaria että sais bensapinnan säädettyä hieman alemmaksi. Lisäksi 3 tai 4 pytyn kipinä tuppaa pätkimään jatkuvasti. Siitä huolimatta arvot meni kirkkaasti läpi.
Katti mulla hajoaa varmasti - ellei ole jo hajonnut, sen verran tuhdisti haisee pakokaasu bensalle tyhjäkäynnillä.
Uusi katalysaattori on joka tapauksessa ostoslistalla kun tuo vanha alkaa olla puhkiruosteessa. Ennen uuden katin asennusta laitan kuitenkin bensapinnan kohdalleen. Helppo hommahan tuo pinnan korkeuden säätö on, mutta kun sitä on vaan jotenkin ollut niin laiska...
Tuo axtec kyllä pistää oikein **tuttamaan kun huoltosarjoja ei saa enää edes venäjältä. Muutoskatsastaminen normaaliksi ei taida olla kovinkaan helppo homma / mahdollista... Kunpa osaisi edes tulpata ja ohittaa koko kierrätyssysteemin...
Katti mulla hajoaa varmasti - ellei ole jo hajonnut, sen verran tuhdisti haisee pakokaasu bensalle tyhjäkäynnillä.

Uusi katalysaattori on joka tapauksessa ostoslistalla kun tuo vanha alkaa olla puhkiruosteessa. Ennen uuden katin asennusta laitan kuitenkin bensapinnan kohdalleen. Helppo hommahan tuo pinnan korkeuden säätö on, mutta kun sitä on vaan jotenkin ollut niin laiska...

Tuo axtec kyllä pistää oikein **tuttamaan kun huoltosarjoja ei saa enää edes venäjältä. Muutoskatsastaminen normaaliksi ei taida olla kovinkaan helppo homma / mahdollista... Kunpa osaisi edes tulpata ja ohittaa koko kierrätyssysteemin...