2105 katti joutokäynti päästöt ongelma

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
ipeus

2105 katti joutokäynti päästöt ongelma

Viesti Kirjoittaja ipeus »

ei oo vielkään päästöt kohillaan.. co 3,2 ja hc 212

lambda uusi
tyhjäkäynnin seos kohillaan
kaikki letkut kiinni
sanoivat että katti rikki

meneekö katti rikki jos tyhjäkännin soes ihan vituillaan? ollu tosi rikkaalla et oisko tukos? ois varmaan hyvä tietää miks on menny rikki ettei uus mene...

miksi katti sitte toimii suuremmilla kierroksilla?

jos joku viittis taas neuvoa tyhmempää
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No se on kyl perin outoa miksi katti kierroksilla toimii, vai mimmoset arvot sillä saa?

Aika pientähän se on mitä tyhjäkäynnin seosruuvista saa säädettyä, käsittääkseni.

Kovin rikkaasta seoksesta katti ei kieltämättä tykkää. Eikä se muutenkaan ole ikuinen.

Onko itse kaasarille tehty mitään? :?: :!:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
ipeus

Viesti Kirjoittaja ipeus »

siis ihan normaali arvot tuleepi kierroksilla.

huoltoasemalla säätivät ja kattelivat kaasaria (tosin vain ulkoa päin)

ihan nätisti käy tyhjäkäynnillä
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Josko se saisi liikaa bensaa tyhjäkäynnillä?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Rikas seoshan rikkoo katin ennenpitkää, ne kun ei oikein kestä bensaa.
Koitahan vaihtaa tyhjäkäyntisuutin pienemmäks.
Minkäsmoiset oli happijäännösarvot eli onko vuotoja putkessa/imupuolella, nekin sotkee tota CO:ta.

EDIT: Ethän vaan oo laittanu mitään biltemalaista lambda-anturia, niitten kestoikä on n.2 vko jos hyvin käy sit rikkoontuu sisuskalut sieltä anturista ja seokset yleensä menee rikkaalle
Kuva
ipeus

Viesti Kirjoittaja ipeus »

on joo bilteman lampada... on ollu vast pari päivää, kait se viel toimii...

tänään huomasin et oli murtunu kaks letkua jotka on yhteydessä automaatti rikastimeen??? jotain huohotinletkuja??? voisko syy olla siinä?
ne oli miltein poikki eikä ne siel huoltsikal huomaa mitään...
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Vai oliko ne vesiletkuja? EDIT: Tai no tuskin jos kerran melkein poikki oli. Alipaineletkuja tulee ryypyllekin.

Onko pakoputki missä kunnossa? Pienikin vuoto pakoputkessa sotkee arvot. Mutta sen tosiaan näät siitä jäännöshapesta.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Tutki ne vuodot ny ensin ja käyt si kattoo arvot, jos se O2 oli korkee.

Motonetista saa samaan rahaan noita yleismallin lambdoja ja ne on kestäny hyvin.

Lainaus Lambda-anturi edustajalta:"Lambda-anturi on niin yksinkertainen laite että se ei mee rikki ilman ulkopuolista syytä"

Ittellä oli VW Venton kanssa Lambda ongelmaa, lambda arvo oli 0,01 yli sallitun, silloin siellä oli alkuperänen yli 10v vanha anturi joka siis oli vaan vanha ja väsyny eikä enää tarpeex tarkka joten vaihdoin sinne Biltemalaisen anturin ja arvot taas kohillaan. Sillä biltemalaisella ajoin n.200km ja sit alko jumalaton tuprutus eikä auto käyny, lambdan piuha irti ja taas toimi mut rikkaalla tosin. Revin sen anturin irti ja sama homma kuin kaverilla kahen biltema anturin kanssa eli tavarat sisällä helisee niinku makaronit kaljatölkissä. Nyt siellä on NTK/NGK anturi eikä mitään onkelmaa (oli vielä 40% halvempi kuin bilhelvetin malli mut mä sain sen sillai "hyvin") eli kunnon anturi vaan sinne, paljon mieluummin uhraa vähän enempi euroja siihen hyvälaatuseen anturiin kun että hetken päästä joutuis ostaa uuden katalysaattorin.
Kuva
ipeus

Viesti Kirjoittaja ipeus »

nyt ei oo niitä lappuja mutta ei kyl muistaakseni o2 ollu mitenkään ihmeellinen...

täytyy huomen käydä taas mitauttaa päästöt, veikaan et ois letkuista kiinni...
Avatar
pressa
Viestit: 10544
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

letkut ehdottomasti ensin kuntoon ja sen jälkeen
vivuston pesu ja erittäin hyvä voitelu crc:llä tms. ohuella öljyllä
ipeus

Viesti Kirjoittaja ipeus »

o2 arvo oli 0,16
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No sitten se ei oo todellakaan vuodosta kii :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Ihtellä oli tyhjäkäynnillä samantyyppisiä ongelmia. Johtuivat siitä ettei yksi pytty saanut kipinää. :D
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Mulla meni päästöistä heittämällä läpi vaikka saakin tyhjäkäynnillä liikaa bensaa (kaasari tulvii ja kone on tukehtumaisillaan). -Kun ei vaan ole jaksanut avata kaasaria että sais bensapinnan säädettyä hieman alemmaksi. Lisäksi 3 tai 4 pytyn kipinä tuppaa pätkimään jatkuvasti. Siitä huolimatta arvot meni kirkkaasti läpi.

Katti mulla hajoaa varmasti - ellei ole jo hajonnut, sen verran tuhdisti haisee pakokaasu bensalle tyhjäkäynnillä. :shock:

Uusi katalysaattori on joka tapauksessa ostoslistalla kun tuo vanha alkaa olla puhkiruosteessa. Ennen uuden katin asennusta laitan kuitenkin bensapinnan kohdalleen. Helppo hommahan tuo pinnan korkeuden säätö on, mutta kun sitä on vaan jotenkin ollut niin laiska... ;)

Tuo axtec kyllä pistää oikein **tuttamaan kun huoltosarjoja ei saa enää edes venäjältä. Muutoskatsastaminen normaaliksi ei taida olla kovinkaan helppo homma / mahdollista... Kunpa osaisi edes tulpata ja ohittaa koko kierrätyssysteemin...
Vastaa Viestiin