VW Gofl alipaineletkut

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

VW Gofl alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Täällä kun on axtekin kanssa letkuihin totuttu niin osaako joku kertoa Gofin letkuista.

sisko meni hankkimaan -85 Golf 1,6 autom. ja siitä räjähti joku kaasarin alipaineletku, mutta sille ei löydy mitään paikkaa, tietääkö kukaan kaaviokuvaa noista? auto ei lähe enää käyntiin ilman tuota letkua.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

alipaineletkun paikkoja on virranjakajassa ja imusarjassa
kummasta päästä letku on paikallaan niin toisesta paikasta rupeat etsimään

ja miksi muuten natsi-ladan hommasi eikö aitoja ladoja ollut saatavilla
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Konepellissä on tarra(jos enään paikoillaan),mistä pitäis selvitä.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Tässä joku Paranoid ihmettelee samaa asiaa, tosin että letkut olisivat väärin asennettu.

http://www.hunny.de/VWGOLF.htm

Paranoid kirjoittaa tuolla:

"Bin Neuling und brauche Hilfe bei meinem Golf II BJ 90 75PS.
Hat wohl nen neuen(gebrauchten) Gaser reinbekommen, läuft aber total schlecht, bzw. wenn ich zügig Gaspedal drücke, dann fällt er in ein kurzes Loch und beschleunigt dann erst ruckelnd. Den Gummiflansch (oder wie man dat dingens nennt) wurde gewechselt. Dat Ding das immer mal purös wird und dann Luft zieht.
Ich vermute mal, dass die ganzen Schläuche (Unterdruck und so) nicht, bzw. falsch angeschlossen sind.
Kann mir da mal jemand nen Schaltplan/Explosiomalla nszeichnung liefern, wie alles angeschlossen wird, bzw. verbunden wird? Wäre echt ne super Sache!!!

Thanx!! [Cool] "

Eli lyhykäisyydessään otaksuu (alipaine)letkurensseleissä olevan häikkää.

Saa aikansa kovisteltuaan seuraavan vastauksen Dingolta:

"Da mußt du mal die "Suche" benutzen. Ansonsten, geht er dir ab und zu auch mal aus bzw. geht er schon mal in den Drehzahlkeller??? Bei mir war es ein kleiner L-förmiger Schlauch, der wenn du, vor dem Auto stehst, rechts vom Vergaser sitzt. Der müsste eine Verbindung zum Unterdruckschlauch des BKV´s haben."

Eli että yritä haulla kyseisestä foorumista jne. Samalla Dingo valaisee että autoa edestäpäin katsottaessa kaasuttimen oikealla puolella on pieni L:n muotoinen letku jonka tulee olla yhteydessä auton jarrutehostimen (BKV) alipaineletkuun.

Ei kyllä ihan vastannut kysymykseen mutta on asia näköjään Saksassakin hankala.
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Volkkarin Solexeista on täällä kuvia:

http://www.ruddies.business.t-online.de/solex.htm

Korjaus: Kahtokaas muuten tuota Ruddies-Berlin sivustoa, siellä on ihan asiaa:

http://www.ruddies.business.t-online.de/weber32DCR.htm
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Tuossa on kai jonkun Golfin konehuoneen kuva, liekö se sitten oikea.

http://www.vw-golf-eins.de/bilder/Motor6.JPG
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei noista vielä päässyt jyvälle, tarra on konepellissä, mutta siitä ei saa mitään selvää. Letkuja on siis tuplamäärä verrattuna axtekkiin, eli ihan helv******.... kaasutin on joku pierburgeri
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Onnea ostoksesta!

Multa saa sitten halvalla 12-sakaratähtityökalusetin (mikä sen hieno nimi nyt onkaan :lol: ) ja vetarin kiinnityspulttien kierteeseen sopivan kierretapin, joita tarvii sitten kun vetari putoaa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

letkun paikka löytyi, hassu vihreä pyöreä purkki. liitos on vaan sulanut pois joten uusi purkki pitänee löytää jostain, aika paljon oli letkuakin palanut, sillä jämä ei ylttänyt edes puoleen väliin :shock:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin