Tuossa ois Nivaan uudet lukkopesät, mutta niiden vaihto tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeeta. Ei löydy sitten mitään millä ne lukkopesät saisi vaihdettua. Takaluukussa ei ole taas mitään millä se lukkopesä lukitettaisiin sinne sisään. Alunperinhän joku on varastanut sieltä Nivan alkuperäisen lukkopesän.
Oisko jollain jotain hienoa selitystä kuinka lukkopesät vaihdetaan, kohta kohdalta tai vielä parempi ois jos löytyisi kuvaa kuinka ne vaihdetaan?
Menee nimittäin hermot niiden lukkojen kanssa vähitellen.
Lukkopesien vaihto
Lukkopesien vaihto
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
- Team perseauki racing
- TOVERI NIVA
- Viesti:
Nivan ovien kahvathan on kiinni kahdella M4 mutterilla, ovipahvin kun purkaa niin siitä pääsee jo irrottaan sen lähempänä keulaa olevan ja sinne mahtuu 8mm pikkuhylsy, se toinen ruttemi onkin sit vähän piilossa, pitää irrottaa oven kyljestä se lukitusmekanismi (3 ristipääruuvia) ja sitten ikkunan pystylista (2 ristipääruuvia) sitten oven sisäpuolelta irrotat sen kahvalta lukitusmekanismille tulevan tangon ja tän jälkeen saat sen lukkomekanismin siirrettyä tieltä pois ja samaten pääset venyttään sitä ikkunalistaa niin että näät sen mutterin. Oven ylänurkassa on n.12mm reikä pellissä, tää reikä on juuri sitä varten että siitä pääset sitten 8mm hylsyllä ja räikkä+jatkovarrella avaan sen toisenkin mutterin ja sit sulla onkin kahvatsydeemi kädessä ja se lukkopesähän on siinä samassa.
Takaluukun lukko on myöskin kiinni kahdella mutterilla, itse kahva osan voi jättää paikalleen. Elikä luukun sisäpuolelta piiiiiiitkällä 8mm hylsyllä ne kaksi mutteria auki ja sitten se lukkotsydeemi tulee pois sieltä.
Jos tarviit jotain osaa sinne takaluukun lukkohommiin ni ilmota että otan sit mukaan tonne itäautosafarille!!!
Takaluukun lukko on myöskin kiinni kahdella mutterilla, itse kahva osan voi jättää paikalleen. Elikä luukun sisäpuolelta piiiiiiitkällä 8mm hylsyllä ne kaksi mutteria auki ja sitten se lukkotsydeemi tulee pois sieltä.
Jos tarviit jotain osaa sinne takaluukun lukkohommiin ni ilmota että otan sit mukaan tonne itäautosafarille!!!
Mulla on oikeastaan kaikki muu siihen takaluukun lukkoon paitsi se jokin mikä lukitsee sen lukkopesän sinne lukkoreikään sisään. Tuosta kuvasta kun alkaa katseleen mitä puuttuu niin ainakin tuo vieteri mikä tulee sen lukkopesän taakse. Mikähän sen funktio on? Mutta ei tuostakaan oikeen selviä mikä sen sinne sisään lukitsee. Näyttäis siltä että kaikki muu olisi jo takaluukussa.TOVERI NIVA kirjoitti:Jos tarviit jotain osaa sinne takaluukun lukkohommiin ni ilmota että otan sit mukaan tonne itäautosafarille!!!

Tässä löytyi tälläinen räjäytyskuva ovesta.. Mut juu. Pitää tutkia vähän tarkemmin.

Pitääkin duunissa vääntää Nivan korjausopus noista pdf tiedostoista mitä löysin. Tulee hieno nidottu opus

- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
- TOVERI NIVA
- Viesti:
Sen vieterin funktio on työntää lukko takas pihalle kun oot avannu luukun lukkoa painamalla.
Mä katon jos siinä yhessä luukussa on kaikki lukkopalikat tallella ja otan koko hässäkän völjyyn niin voi siitä sit ottaa sen mitä tarviit.
EDIT: Mä voin lähettää sulle suomenkielisenä tommosen täydellisen korjaamo-opuksen kunhan vaan jaksaa skannata koneelle sen ensin.
Siitä löytyy sit aivan kaikki kun on oikein merkkikorjaamoiden käyttöön tehty opus!
Mä katon jos siinä yhessä luukussa on kaikki lukkopalikat tallella ja otan koko hässäkän völjyyn niin voi siitä sit ottaa sen mitä tarviit.
EDIT: Mä voin lähettää sulle suomenkielisenä tommosen täydellisen korjaamo-opuksen kunhan vaan jaksaa skannata koneelle sen ensin.
Siitä löytyy sit aivan kaikki kun on oikein merkkikorjaamoiden käyttöön tehty opus!