Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Urakka on melkein puolessa välissä, pakko vähän purkaa tuntojaan täällä. Nyt se muovipaska missä puhallin on kii roikkuu enää yhellä ruuvilla kii, no sinnehän ei pääse käsiksi millään Puoli autoa on purettuna, ilmapoksista joku vipu jo särkikin Vaikka moottorin sais vaihdettua, ei tota pakettia ikinä enää saa kasaan
Onko kukaan koskaan vaihtanut takavedon puhaltimen moottoria Teltta-autossa ja mitä tuli maksamaan?
Kamalaa kun muuten siisti auto on nyt ihan torso ja varmaan jääkin tollaseks, mä en enää jaksa
Itse olen sen tehnyt ja väitämpä että se oli todellinen pääsiäisen kärsimysnäytelmä (tehty siis pääsiäis päivänä). Hommaan aikaa kuluin se 6 tuntia. Tulipahan purettua kaikki konsolin osat ennen kun sai työn tehtyä.
Oletko varma etta se roikkuu yhden ruuvin varassa? Meinaan se voi roikkua myos niiden vipujen varassa. Ne vivut pitaa olla irti niista ilmalapista etta se boksi minka sisalla lampparin kenno on paasee aukeamaan. Ne vivut saa esim ruuvimeisselilla siita rakosesta sorkittua irti. Takaisin laitto on viela vaikeampaa kun irrottaminen, mutta ei taysin mahdotonta kuitenkaan.
Mikali se ei enaa ole niiden vipstaakien takia aukeamatta, sitten se on tosiaan viela jostain sielta takareunasta kiinni. En muista oliko se ruuvi vai kenties semmoinen hakanen siella takareunassa joka tosiaan on melkolailla mahdoton irrottaa. En makaan sita (jota en nyt muista mika se oli) sielta takareunasta saanut irti, mutta se koko kotelorakennelma on sen verran joustava etta sita pystyy sen takareunan ollessa kiinnikin raottamaan sen verran etta puhaltimen moottorin pystyy vaihtamaan avaamatta sita koteloa kokonaan. Ei varmaankaan ole virallisesti oikea tapa, mutta se kotelo kuitenkin pysyi ehjana vaikka sita aika paljon puolivakisin jouduuin raottamaan. Se moottori kiinnittyy samantyyppisilla hakasilla jonnekin (en muista, mutta joko lampparin kennoon tai siihen koteloon) kuin milla se kotelokin oli kiinni.
Kun tata hommaa mun piti tehda kyselin joskus aikanaan netista neuvoa kuin se pitaa tehda. Kukaan ei vaivautunut neuvomaan. Kysyin myos parilta korjaamolta mita sen vaihto maksaisi; kumpikaan ei halunnut tehda sita ollenkaan. Lopulta tein sen itse ihan itse keksimillani ohjeilla ja hyva tuli.
Muuten siina oli myos joku ongelma kun en avannut koteloa kokonaan en nahnyt tai saanut jostain syysta niita moottorin johtoja pujoteltua sinne katkaisijalle asti tms., joten katkoin johdot sivuleikkureilla ja tinasin uuden puhaltimen johdot vanhoihin johtoihin ja pistin sahkoteippia paalle. Vaikein vaihe kasauksessa oli saada ne lampparin vivut sorkittua takaisin kiinni niihin ilmalappiin. Oli tosi rempulan oloinen systeemi ja jalkikateen oikeen ihmettelin etta miten ne saily ehjana.
Lisayksena viela: tama selostus koski siis mallia 2107, mutta ei siina taida mitaan eroa olla verrattuna noihin karvalakkimalleihin.
Viimeksi muokannut IL02, 13.9.2005 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kilpuriin tarvisi laittaa paikoilleen lämppärin kennosto nyt kun alkaa olla kylmiä ja kosteita päiviä.
Ei mulla mene siihen kun puolisen tuntia kun kennosto on siellä paikoillaan,ja otan pois sen koko muovi hässäkän sen alapuolelta pois.
sähköjohdot ja 4 klipsua pois ja kennosto paikoilleen klipsut kiinni,letkut kiinni ja taas puhaltaa lämmintä
No irtosi se ruuvikin sieltä kun tuhkakupin lisäksi oli irrotettu se kaiutinkehyshässäkkä kojelaudan päältä. Sieltä sitten kulmameisselillä. Ja sen lisäksi oli vielä yksi vaijeri kiinni. Nyt uusi puhallin on paikoillaan (kummatkin ruuvit ja se vaijeri!), kaiutinkehys irvistelee jotenkin kohillaan, tuhkakuppi roikkuu yhden vääränlaisen ruuvin varassa. Sähköt pitää laittaa teipillä vanhoihin johtoihin kun jaksaa ja ilmapoksi on tosiaan vielä irti.
En sit tiä miten ne vipuset siellä pitää asetella ja toinen onkin jo sökönä.
Kaiken kaikkiaan toi alkaa näyttää niin peltoautolta että saman tien voi maalata mattamustaksi
Ne kaks ruuvia on kyllä veemäisiä, ne pitää tuulettimen kehyksiä kiinni ikkunan tuloilmatuubissa. Niitä ei onneksi tarvitse uudelleen asentaa, en oikeen ymmärrä miksi ne on siinä ylipäätään. Ite sain ne avattua säätövipuhärdellin kehyksen poistamalla ja hansikaslokeron kulmaa hiukan raottamalla.
Ne sivuille menevät tuubit onkyllä erityisen hitsi. Ite en koskaan onnistunut saamaan niitä takaisin siihen ilmaboksiin kiinni. Niinpä tein radikaalit ja poistin kokonaan ja liimasin ilmaboksin kyljissä olevat reijät kiinni. Eli ilmaa tulee ainoastaan lattian tai etuikkunan kautta.
Vaihdoin puhaltimen moottorin noin kolme viikkoa sitten (2105 -92). Ei tässä versiossa tarvinnut avata yhtään hitsi paikassa olevaa ruuvia. Keskikonsoli ja hanskalokeron alapuolelta hylly pois, sivuikkunapuhalluksen vaijeri irti alpäästään ja vapautti kotelon sisältä ne läppien muovivivut. Sitten ikkunoille menevät ilmaputket irti kotelosta ja ne neljä klipsiä auki, ni lähti purkeutumaan alaspäin. Niiden johtojen kanssa pystyy operoimaan, kun avaa sen jalkatilan puhalluksen luukun. Etuvastus (punainen johto) liitos on siellä kotelon alaosassa ja ne kaks muuta menee suoraan katkaisijalle ilman liitoksia. Se moottori on kotelossa kiinni kahdella klipsillä.
Kokoamisvaiheessa paskin homma oli saada ilmaputket istumaan tiiviisti kotelon kylkeen, kun ovat kovaa muovia ja jäykät. Ne vipuset ei oo niin paha laittaa paikoillee, jos ovat purkuvaiheessa säilyneet ehjinä.
4d sedan kirjoitti:Vaihdoin puhaltimen moottorin noin kolme viikkoa sitten (2105 -92). Ei tässä versiossa tarvinnut avata yhtään hitsi paikassa olevaa ruuvia.
Niin, tai sitten edellinen omistaja on homman avannut ja hitsi ruuvit jo poistanut.
kuulostaa hurjalta hommalta. onneksi itse ei ole tuota joutunut tekemään ja mitä sitä turhaa tekemään, todella harvoin pitää puhallinta käyttää, ajaa vähän lujempaa niin ilmaakin tulee tehokkaammin
maahantuojan ilmoittama aika tälle hommalle, kanttilamppuisessa mallissa on 1,40 tuntia, nappiksessa päästään 0,60 tunnilla, eli 0,80 tuntia menee konsolin, hyllyn ja sivuputkien kanssa touhuamiseen.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
4d sedan kirjoitti:Vaihdoin puhaltimen moottorin noin kolme viikkoa sitten (2105 -92). Ei tässä versiossa tarvinnut avata yhtään hitsi paikassa olevaa ruuvia. Keskikonsoli ja hanskalokeron alapuolelta hylly pois, sivuikkunapuhalluksen vaijeri irti alpäästään ja vapautti kotelon sisältä ne läppien muovivivut. Sitten ikkunoille menevät ilmaputket irti kotelosta ja ne neljä klipsiä auki, ni lähti purkeutumaan alaspäin. Niiden johtojen kanssa pystyy operoimaan, kun avaa sen jalkatilan puhalluksen luukun. Etuvastus (punainen johto) liitos on siellä kotelon alaosassa ja ne kaks muuta menee suoraan katkaisijalle ilman liitoksia. Se moottori on kotelossa kiinni kahdella klipsillä.
Kokoamisvaiheessa paskin homma oli saada ilmaputket istumaan tiiviisti kotelon kylkeen, kun ovat kovaa muovia ja jäykät. Ne vipuset ei oo niin paha laittaa paikoillee, jos ovat purkuvaiheessa säilyneet ehjinä.
No just näin.Ite kanssa purin ja "rasvasin" fafkun tuulettimen yllä kuvatulla tavalla ja kyseiseen hommaan meni enintään tunti. Jos hommaan saa menemään esim.6 tuntia niin jotain tekee kyllä pahasti pieleen.
Nonnis kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan toi alkaa näyttää niin peltoautolta että saman tien voi maalata mattamustaksi
Itse olen jo pidemmän aikaa haaveillut maalata koko auto uutseen väriin alustamassalla. Se kun vaan maksaa uusi ote 9 euroa ja en hoxannut massata koko autoa vakuutusyhtiön vaihdon yhteydessä.
Vie se auto himmeleineen pajalle näytille ja kysy tarjous. Se lienee ainut varma konsti saada tarkka hinta tietoon.
Team perseauki racing kirjoitti:muutaman kappaleen olen noita vaihtanu... yhen omaan ja pari tuttujen ladaan enkä saanut ensimäiselläkään kerralla aikaa menemään 1,5 h enempää..
No kehukaa kehukaa
Työ ei siis olekaan mitenkään hankala vaan vika on mussa
Team perseauki racing kirjoitti:muutaman kappaleen olen noita vaihtanu... yhen omaan ja pari tuttujen ladaan enkä saanut ensimäiselläkään kerralla aikaa menemään 1,5 h enempää..
No kehukaa kehukaa
Työ ei siis olekaan mitenkään hankala vaan vika on mussa
tarkoitushan ei ollut mitenkään hitsi... mutta ihmetytti vain.
onkohan kaikki kirjoittajat edes vaihtanut samaa osaa mulla on ollut monta Ladan raatoa eikä yhdessäkään ole ollut tuulettimen moottorissa vikaa, vaik tääl etelässä se joutuu ehkä vähemmälle käytölle lämppärin hanoja ja kaikkea muuta onkin sitten saanut vaihdella.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)