lada 2.0

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Pirun vaikealukuista tuo lakiteksti. Taitaa tuossa olla avainsanana se kanta-ajoneuvo :cry:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kyllähän sen uskon että kirjat näyttävät noin, mutta käytäntö on hyvinkin eri!
.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

noose01 kirjoitti:Kyllähän sen uskon että kirjat näyttävät noin, mutta käytäntö on hyvinkin eri!
Tuo on fakta, yritän kyllä itsekkin hammastankoa ja isompia jarruja prosenttivapaasti :roll:
Vauhdin tae - alamäki
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Voi se leimasetä unohtaakin laskea ne prosentit, mutta tosipaikan tullen ne prosentit kuitenkin on olemassa vaikka eivät otteessa näykään. Myöhemmin voi leimalla tulla niistä hankaluuksia.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jos otteeseen on merkattu vaihdetut osat ja prosentit, niin eipä noista kovin helpolla myöhemmin ongelmaa tule :roll:
Vauhdin tae - alamäki
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Stefa kirjoitti:Jos otteeseen on merkattu
Avainsana :)

Ei kai niistä ongelmaa tule jos mennään lain mukaan ja merkataan muutokset otteeseen, vaan tuossahan pari viestiä ylöspäin suunnittelet tekeväsi muutokset "prosenttivapaasti" eli lakia kiertäen.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tarkoitin tuolla "prosenttivapaalla" sitä että muutokset merkattaisiin otteeseen, mutta niistä ei laskettaisi muutosprosentteja. Eli tulkittaisiin ikäänkuin kanta-autoksi.

Noin isoja muutoksiahna on täysin järjetöntä tehdä siten etteivät ne menisi leimasta läpi.
Vauhdin tae - alamäki
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Kyllä ne prosentit silti siellä "luuraa" taustalla kuten totesin, eli ei katsastusmiehen virhe niitä olemattomiin pyyhi. Voi olla ettei siihen kukaan koskaan kiinnitä huomiota, mutta toisinaan noita rakennettuja katsellaan vähän tarkemminkin.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

oon kyl jo iha sekasi laki jutuist ku luin topicin :roll: no onnea prjektiin :D eiköhä noi katastukset jotenki mee kuha on eka auto jota katstastaa :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
hougan

Viesti Kirjoittaja hougan »

nonii. eilen otettiin ekat savut eatonilla. ja tänään vähän paremminki.
ongelmia on rutkasti vielä sytyxessä ja suuttimissa.
en v-loppuna paneudutaan niihin kunnolla. silloin pitäis laittaa turbokin mukaan. kuvia ja videoita on. pitäis vaa kexii mihin laitan.
saati sit muuten konekin käymään yhellä pytyllä 500 rpm.
pöt pöt pöt pöt :D
rokrok

Viesti Kirjoittaja rokrok »

tarviiko muutoskatsastaa jos ladan moottori viritetään noin 100 heppaseks? vai saako muuttaa ilman katsastusta?
eikö kaikis ladois otettas vertailumoottoriks se 1700i mis on joku 80hv?
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

rokrok kirjoitti:tarviiko muutoskatsastaa jos ladan moottori viritetään noin 100 heppaseks? vai saako muuttaa ilman katsastusta?
eikö kaikis ladois otettas vertailumoottoriks se 1700i mis on joku 80hv?
Ei noita tartte katsastaa..., ihan sama vaikka virität 1,7:n 150 heppaiseks.. Ahtamalla tehty tehon nosto on sit toinen juttu.....
rokrok

Viesti Kirjoittaja rokrok »

sehän on positiivista.. :D
ei siis luultavasti tarvi sillonkaan jos vakiomyllyn tilalle vaihdetaan 100hv ladan kone?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Silloin tarvitsee muutoskatsastaa.
rokrok

Viesti Kirjoittaja rokrok »

mitähän semmoinen touhu sitten mahtaisi kustantaa? vaatiiko kauheeta pyöritystä? käsittääkseni kaikki jarrut ja muut saavat olla ennallaan, kunhan ovat kunnossa.. onko näin?
Vastaa Viestiin